«Είμαι χαρούμενος, περήφανος και ταπεινός που με εμπιστεύτηκαν κάνοντάς μου αυτήν την τεράστια τιμή» ανέφερε σε επίσημη δήλωσή του ο Ρούμπεν Έστλουντ για την απόφαση του φεστιβάλ των Καννών να τον επιλέξει για την θέση του προέδρου της κριτικής επιτροπής στη φετινή διοργάνωση (16 – 27 Μαίου).

«Πουθενά στον κινηματογραφικό κόσμο η προσμονή δεν είναι τόσο έντονη όσο όταν σηκώνεται η αυλαία στο φεστιβάλ των Καννών» συνέχισε ο Σουηδός σκηνοθέτης και σεναριογράφος ο οποίος είναι κάτοχος δύο Χρυσών Φοινίκων (το ανώτατο βραβείο της διοργάνωσης), το 2017 με το «Τετράγωνο» και πέρσι με το «Τρίγωνο της θλίψης».

Η ευτυχία είναι ολοφάνερη στην έκφραση του Ρούμπεν Εστλουντ, σκηνοθέτη του «Τριγώνου της θλίψης»

Γεννημένος στο μονίμως –ή σχεδόν μονίμως –χιονισμένο νησί Στίρσο, έξω από το Γκέτεμποργκ, ο Ρούμπεν Εστλουντ, πριν ακόμα αρχίσει να ασχολείται επαγγελματικά με το σινεμά, γύριζε μικρού μήκους ταινίες για το σκι. «Οταν μεγαλώνεις σε ένα νησί, έχεις ξεκάθαρους περιορισμούς» είχε πει παλαιότερα όμως αυτοί ακριβώς οι περιορισμοί αποτέλεσαν τελικά σημείο έμπνευσης για τον ίδιο και το ευφάνταστο έργο του και το «Τρίγωνο της θλίψης» είναι το τελευταίο παράδειγμα.

Ως σκηνοθέτης, ο Οστλουντ που έκανε για πρώτη φορά αίσθηση με την ταινία «Ανωτέρα βία», έχει θεσπίσει μια προκλητική διαλεκτική μέσω της οποίας θέτει τις βάσεις για μια επίπονη, ασυμβίβαστη και με διαβρωτικό χιούμορ κοινωνιολογική εξέταση των κατώτερων ανθρώπινων ενστίκτων. Θυμίζουμε ότι το «Τρίγωνο της θλίψης» που γυρίστηκε και στην Χιλιαδού της Ευβοίας είναι φέτος υποψήφιο για το Οσκαρ καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας και σεναρίου (δυο υποψηφιότητες για τον Εστλουντ που είναι και σεναριογράφος).