Πριν μερικές εβδομάδες προβλήθηκαν τα ιντερνετικά σποτάκια του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με τον τίτλο «χάουτου». Ήταν η πρώτη ουσιαστική προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ να έρθει πιο κοντά στους νέους ενόψει και των εκλογών. Αυτός είναι και ένας εκ των βασικών εκλογικών στόχων της αξιωματικής αντιπολίτευσης όπου «ψάχνονται» για το πως θα αντιδράσουν εκλογικά οι νεώτερες ηλικίες που στέκονται ιδιαίτερα επικριτικά έναντι της κυβέρνησης. Εξάλλου καταψήφιση της ΝΔ δεν σημαίνει αυτόματα υπερψήφιση του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ενώ υπάρχει και η ανησυχία για την αποχή από την κάλπη.
Η προεργασία για την προσέγγιση των νέων είχε ξεκινήσει στις 30 Δεκεμβρίου με την υπόσχεση «να τα πούμε, για μια καλύτερη χρονιά» και, κυρίως, για μια δικαιότερη χρονιά, ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία δημοσιοποίησε μέσω social media μια σειρά από βίντεο. Αρχικά, τέσσερις ερωτήσεις, όχι του κόμματος, αλλά των νέων, και την απάντηση του «μπρό…εδρου» Αλέξη Τσίπρα. Θέματα που απασχολούν τη νέα γενιά, την Gen Z, με το δικό της τρόπο και τη δική της γλώσσα.
Γιατί έγινε αυτό; Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ επέλεξε να ξεκινήσει από αυτή τη γενιά, όπου σύμφωνα με όλες τις μετρήσεις έχει υπεροχή και γιατί θεωρεί πολύ κρίσιμο αυτή η γενιά να βρεθεί μαζικά και στην κάλπη, αλλά και γιατί ήθελε μια θεαματική έναρξη για τις καμπάνιες που έχουν προγραμματίσει. Και ήταν όντως ενδιαφέρουσα (σ.σ. θεαματική για τους συνεργάτες του Αλ. Τσίπρα). Και από την απήχηση στις digital πλατφόρμες και από το γεγονός ότι αιφνιδίασε τους πολιτικούς αντίπαλους, όπως λένε συνεργάτες του Αλ. Τσίπρα και συμπληρώνουν: «Έλαβε δε τα θετικά σχόλια επαγγελματιών της επικοινωνίας και της διαφήμισης ενός ευρύτερου φάσματος. Κυρίως όμως γιατί το θέμα συζήτησης στη γενιά που αφορά».
Εδώ και αρκετό καιρό ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ έβαλε σε διάταξη εκλογών το κόμμα και τους συνεργάτες του. Έχει ζητήσει ολοκληρωμένες προτάσεις για καμπάνιες πριν την προκήρυξη των εκλογών και κατά την προεκλογική περίοδο και μια από αυτές αφορά τη νέα γενιά.
Ο πρωταγωνιστής και η κατά ΣΥΡΙΖΑ ανάλυση
Ο πρωταγωνιστής (σπουδαστής σε σχολή θεάτρου, ΔΕ σύμφωνα με την κυβέρνηση ) πολύ θα ήθελε να χαιρετήσει τους γονείς του, να να βρει το διαμέρισμα των ονείρων του, ή έστω κάτι κοντινό και να την κάνει από το παιδικό του δωμάτιο. Όμως, η αδικία του μισθού του, παρά το πτυχίο ή τα προσόντα που έχει αποκτήσει, δεν του επιτρέπει αυτό που του αξίζει.
Ο πρωταγωνιστής λοιπόν του σποτ, παρά το «δομημένο βιογραφικό» του, τρώει πόρτα. Η κρεμασμένη σημαία του pride στον τοίχο τουδωματίου δεν συμβολίζει μόνο ένα δίκαιο αίτημα, είναι η πραγματικότητα των νέων του2023. Για να επιστρέψει όμως η δικαιοσύνη στη χώρα χρειάζεται να βάλουν το χέρι τους οι νέοι και οι νέες. Ο «μπρό…εδρος» Αλέξης Τσίπρας ξέρει πώς: «Όταν έρθει η ώρα, πας να ψηφίσεις».
Το «Χάου Του» όμως δεν τελείωσε, δεν τελείωσε δηλαδή η απεύθυνση του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ στην Gen Z δεν τελείωσε. Έχει και συνέχειες με τον πρωταγωνιστή σε νέους ρόλους και νέες περιπέτειες με τον «μπρό…εδρο» μέχρι τις εκλογές.
Η επόμενη καμπάνια που βρίσκεται ήδη στις digital καμπάνιες αποτελείται από πρόσωπα με αξιοπρέπεια, πρόσωπα καθαρά με τα οποία μπορεί να ταυτιστεί κάθε Έλληνας και κάθε Ελληνίδα που ζει τίμια και έχει την προσδοκία η Πολιτεία να λειτουργεί με δικαιοσύνη.
Οι λέξεις τους είναι οι λέξεις του γείτονα συνταξιούχου, του έμπορου της γειτονιάς, της δασκάλας του παιδιού. Δεν είναι ξύλινες λέξεις αλλά πραγματικές εκφράσεις για πραγματικά προβλήματα στα οποία ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία έχει «υπολογισμένες, προγραμματισμένες, δίκαιες» λύσεις.
Οι προγραμματικές εξαγγελίες παρουσιάζονται με τρόπο προσιτό και είναι εκείνες που απαντούν στις πιο επείγουσες και τις πιο σπουδαίες ανάγκες. Επιλέχθηκαν, δηλαδή, τα σημεία του προγράμματος που βγάζουν τους πολίτες από τα πιο άμεσα αδιέξοδά τους.
Ο αποχρωματισμός της εικόνας αισθητικά λειτουργεί ως μια υπενθύμιση της ζωής που ξεθωριάζει υπό το βάρος των απογοητεύσεων, σε αντίθεση με τα έντονα χρώματα που υιοθετούνται για το κλείσιμο των βίντεο και την εικόνα του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, ο οποίος επαναφέρει την δικαιοσύνη.