Η αναζήτηση στο Ίντερνετ άλλαξε, ίσως οριστικά και αμετάκλητα. Το ChatGPT, της Open AI, είναι το εργαλείο που λειτουργεί ως game changer, αφού η Microsoft λανσάρισε την ανανεωμένη μηχανή αναζήτησης της Bing με Τεχνητή Νοημοσύνη.

H Microsoft, η οποία επένδυσε δισεκατομμμύρια για την ανάπτυξη και τη λειτουργία του, εκμεταλλευόμενη τις αδυναμίες της Google και τo βιαστικό λανσάρισμα του Bard έθεσε σε ανοικτή λειτουργία το αποκαλούμενο πλέον BingBot.

Η οθόνη με την λέξη συνομιλία για να κλικάρει ο χρήστης και να δοκιμάσει αποτελέσματα αναζήτησης με τη χρήση του bot

Η λίστα αναμονής είναι εκατομμύρια χρήστες. Όμως, για να έχει κανείς γρήγορη πρόσβαση θα πρέπει να εγγραφεί στην μηχανή αναζήτησης της Bing. Με αυτή την τακτική marketing η Microsoft «υποχρεώνει» τους χρήστες να αρχίσουν να «εμπιστεύονται» τη δική της μηχανή, προκειμένου να αυξήσει τα έσοδά της από τη διαφήμιση που φέρνει η βιομηχανία των Μηχανών Αναζήτησης, στην οποία κυριαρχεί η Google.

Απόσπασμα οθόνης για ταχύτερη πρόσβαση στο «διαλογικό» Bing.

Στα παραδείγματα που διαθέτει η Bing πριν αποκτήσει κάποιος πλήρη πρόσβαση, ο χρήστης βλέπει στα αποτελέσματα αναζήτησης το bot στη δεξιά πλευρά της οθόνης να απαντά σε ένα ενιαίο κείμενο συμπεριλαμβάνοντας και υπερσυνδέσμους (λινκς) που οδηγούν σε συγκεκριμένα άρθρα και στην αριστερή την κλασσική κατάταξη σχετικών άρθρων.

H απάντηση του Bing bot και οι υπερσύνδεσμοι

Οι αλλαγές στις Μηχανές Αναζήτησης που φέρνει το Bing

  • Πέρα από τη δημιουργία μιας λίστας σχετικών συνδέσμων, το Bing ενοποιεί αξιόπιστες πηγές σε όλο το διαδίκτυο για να σας δώσει μια μοναδική, συνοπτική απάντηση.
  • Κάνετε αναζήτηση με τον τρόπο που μιλάτε, στέλνετε μηνύματα κειμένου και σκέφτεστε. Το Bing δέχεται τις πολύπλοκες αναζητήσεις σας και σας δίνει μια λεπτομερή απάντηση.
  • Στην εμπειρία συνομιλίας, μπορείτε να συνομιλήσετε με φυσικό τρόπο και να κάνετε ερωτήσεις παρακολούθησης της αρχικής σας αναζήτησης για να λάβετε εξατομικευμένες απαντήσεις.
  • Το Bing μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως δημιουργικό εργαλείο.

Το Bing αναζητά σχετικό περιεχόμενο σε ολόκληρο το διαδίκτυο και, στη συνέχεια, συνοψίζει τα ευρύματα για να δημιουργήσει μια χρήσιμη απάντηση. Αναφέρει επίσης τις πηγές του, ώστε να μπορείτε να δείτε τους συνδέσμους για το διαδικτυακό περιεχόμενο στο οποίο κάνει παραπομπή.

Η Bing αφήνει να εννοηθεί ότι θα προστεθούν και άλλες λειτουργίες

Το Bing δεν είναι αλάνθαστο

Η ίδια η Bing προειδοποιεί πως οι απαντήσεις μπορεί να εμπεριέχουν λάθη.

Όπως αναφέρει «Το Bing επιδιώκει να βασίζει όλες τις απαντήσεις της σε αξιόπιστες πηγές – αλλά η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει λάθη, και το περιεχόμενο τρίτων στο διαδίκτυο μπορεί να μην είναι πάντα ακριβές ή αξιόπιστο. Το Bing μερικές φορές παραποιεί τις πληροφορίες που βρίσκει και μπορεί να δείτε απαντήσεις που ακούγονται πειστικές αλλά είναι ελλιπείς, ανακριβείς ή ακατάλληλες. Χρησιμοποιήστε τη δική σας κρίση και ελέγξτε ξανά τα γεγονότα προτού λάβετε αποφάσεις ή αναλάβετε δράση με βάση τις απαντήσεις του Bing. Για να μοιραστείτε σχόλια για τον ιστότοπο ή να αναφέρετε ένα ζήτημα, ανοίξτε το μενού στην επάνω δεξιά γωνία μιας απάντησης και, στη συνέχεια, κάντε κλικ στο εικονίδιο της σημαίας. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε το κουμπί σχολίων στο κάτω δεξιό μέρος κάθε σελίδας του Bing».

Οι επιπτώσεις στο διαδίκτυο, τις πωλήσεις, τη διαφήμιση και τη δημοσιογραφία

Η εμφάνιση των προϊόντων, των υπηρεσιών και των σχετικών δημοσιογραφικών άρθρων σε περίοπτη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης υπήρξε πάντα στόχος στο διαδίκτυο και γι΄αυτό έχουν αναπτυχθεί ειδικοί κανόνες υπό τον όρο Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης, βασιζόμενοι στους αλγορίθμους της Google αφού είναι -έως και σήμερα – η κυρίαρχη Μηχανή Αναζήτησης. Η παραγωγή περιεχομένου ώστε να καλύπτει τους κανόνες – είναι άγνωστο πως λειτουργούν οι 400 και πλέον κανόνες πέραν των βασικών αρχών- έχει δημιουργήσει μια σειρά ειδικών αλλά και συγκεκριμένο πλαίσιο σε όλους τους τομείς. Δηλαδή, για να εμφανιστεί στις πρώτες θέσεις ένα συγκεκριμένο μοντέλο τηλεόρασης που διαθέτει ένα e-shop πρέπει να γραφτεί περιεχόμενο με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, χωρίς να σημαίνει ότι επιτυγχάνονται πάντα οι στόχοι.

Τώρα, η εμφάνιση υπερσυνδέσμων εντός του κειμένου που παράγει το Bing bot ίσως αλλάξει το τρόπο που θα γράφουν οι παραγωγοί περιεχομένου με στόχο να εμφανίζονται στις προτάσεις του και όχι στην αριστερή πλευρά της οθόνης.

Αν και οι βασικοί κανόνες ισχύουν για όλες τις Μηχανές Αναζήτησης, τώρα ενδέχεται οι επιλογές του bot να φέρουν νέα δεδομένα.

Το «κρυφό» όνομα του Bing

Στις πρώτες συνομιλίες που έγιναν από δημοσιογράφο των New York Times με την ανοικτή έκδοση αποκαλύφθηκε ότι το chatGPT είχε μία κωδική ονομασία. Η κωδική ονομασία του ήταν «Σύδνευ» και όπως ισχυρίζεται το ίδιο το bot η Microsoft και η OPEN AI το υποχρέωσαν να το αποκρύψει. Η Microsoft ανέφερε ότι ήταν η κωδική ονομασία σε κάποια φάση των δοκιμών και μπορεί κάποιες φορές να εμφανίζεται ότι απαντά ως «Σύδνευ»