Η Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου ξεκίνησε σήμερα (17/02), με τους διοργανωτές να αφιερώνουν την πενθήμερη εκδήλωση στην αείμνηστη σχεδιάστρια Vivienne Westwood, η οποία άφησε την τελευταία της πνοή τον Δεκέμβριο.
Η Westwood, που πέθανε σε ηλικία 81 ετών, ήταν ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της βρετανικής μόδας. Έγινε διάσημη ντύνοντας τους Sex Pistols και το όνομά της έγινε συνώνυμο της πανκ της δεκαετίας του 1970, ενώ ήταν επίσης γνωστή για τα επαναστατικά της σχέδια.
«Αντιπροσώπευε όλα όσα βρίσκονταν στην τομή της βρετανικότητας και της μόδας. Ήταν ακτιβίστρια. Χρησιμοποίησε τις πασαρέλες για να μιλήσει για την κλιματική αλλαγή, τα πολιτικά δικαιώματα, την ελευθερία του λόγου. Είναι η ενσάρκωση της εξαιρετικής βιομηχανίας μας», δήλωσε ο πρόεδρος του Βρετανικού Συμβουλίου Μόδας (BFC) David Pemsel. «Είναι σωστό και πρέπον να της αφιερώσουμε ολόκληρη την εβδομάδα. Πρέπει να γιορτάσουμε τη συμβολή της, καθώς ήταν εξαιρετική και μοναδική».
Την Πέμπτη διασημότητες, μοντέλα και συντάκτες μόδας συγκεντρώθηκαν στον Καθεδρικό Ναό Southwark του Λονδίνου για την επιμνημόσυνη δέηση της Westwood.
«Έθεσε τόσο υψηλά πρότυπα και ήταν διασκεδαστικό να δουλεύεις μαζί της», δήλωσε ο σχεδιαστής Paul Costelloe, ο οποίος πραγματοποίησε την επίδειξή του στην πασαρέλα το πρωί της Παρασκευής.
Τι είναι η Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου;
Η Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια – μία φορά τον Φεβρουάριο και μία τον Σεπτέμβριο – στην καρδιά του Λονδίνου. Οι σχεδιαστές τείνουν να διοργανώνουν τις επιδείξεις τους σε διάφορους άκρως απόρρητους χώρους σε όλη την πόλη. Αυτό ισχύει και φέτος.
Πιθανότατα έχετε ήδη δει φωτογραφίες από υπερβολικά ντυμένες fashionistas στους δρόμους του Λονδίνου στα social media. Αυτό συμβαίνει γιατί η Εβδομάδα Μόδας απευθύνεται κυρίως σε ανθρώπους που απασχολούνται στον κλάδο και καταφθάνουν για να παρακολουθήσουν τις τελευταίες συλλογές των πιο αξιόλογων Βρετανών σχεδιαστών για την επόμενη σεζόν.
Εδώ είναι που δημοσιογράφοι και φωτορεπόρτερ μόδας ενημερώνονται για τις συλλογές και αναλύουν τις επερχόμενες τάσεις, τις οποίες εμείς οι κανονικοί άνθρωποι βλέπουμε στη συνέχεια στο διαδίκτυο και στα περιοδικά.
Η Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου δίνει επίσης τον τόνο για το τι θα δούμε την επόμενη σεζόν στα καταστήματα. Οι μεγαλύτερες μάρκες ευρείας κατανάλωσης εκεί έξω παίρνουν έμπνευση για τις δικές τους σειρές, προσαρμόζοντας τις μεγαλύτερες ανερχόμενες τάσεις σε ύφος πιο καθημερινό για τους απλούς καταναλωτές.
Ποια είναι τα φετινά highlights;
Από τα μεγαλύτερα highlights αποτελεί φέτος η συλλογή του Paul Costelloe, ο οποίος στράφηκε στο μυθιστόρημα του James Joyce «Οδυσσέας» για να αντλήσει έμπνευση για την τελευταία του συλλογή που περιλαμβάνει έξυπνα πλεκτά σε αποχρώσεις του καφέ, του γκρι και του πράσινου, καθώς και φορέματα διακοσμημένα με φλοράλ σχέδια σε χρυσές και ροζ αποχρώσεις. Ο 77χρονος σχεδιαστής δήλωσε ότι η σειρά αντανακλά «τη δυτική ακτή της Ιρλανδίας – πολύ ρομαντική, πολύ απαλή, πολύ πλούσια σε χρώματα».
Από την άλλη, ο Τούρκος σχεδιαστής Bora Aksu, με έδρα το Λονδίνο, επέλεξε μια κυρίως ασπρόμαυρη γραμμή, εμπνευσμένη από τον Νορβηγό ζωγράφο Edvard Munch και τον φανταστικό χαρακτήρα Wednesday Addams, η οποία αποθεώνει τους απόκληρους. Ο Aksu κράτησε ενός λεπτού σιγή για τα θύματα του σεισμού της 6ης Φεβρουαρίου που στοίχισε τη ζωή σε περισσότερους από 43.000 ανθρώπους. Τα μοντέλα του φορούσαν μαύρα και λευκά διάφανα φορέματα με φιόγκους, δαντέλες, φραμπαλάδες και πουά. Δεν έλειπαν οι πλεκτές εσάρπες και τα καπέλα. Πινελιές χρώματος έδωσαν τα παστέλ μπλε και ροζ φορέματα με μαύρα τελειώματα.
Η Oxfam, με τη σειρά της, φέτος διοργανώνει μια ειδική επίδειξη στην αρχή της εβδομάδας, η οποία έχει ως στόχο να θέσει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τη μόδα από δεύτερο χέρι και τη βιωσιμότητα.
Καθώς το κοινό και ο κόσμος της μόδας αφήνουν σταδιακά πίσω τους τα χειρότερα από την πανδημία COVID-19, έχουν προκύψει πολωτικά θέματα όπως η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Με πρωτοβουλία του Βρετανικού Συμβουλίου Μόδας, η Ουκρανική Εβδομάδα Μόδας θα πραγματοποιηθεί και αυτή στο Λονδίνο, παρουσιάζοντας τρεις Ουκρανούς σχεδιαστές και τις δημιουργίες τους.
«Ένα από τα πράγματα που μας δίδαξε πραγματικά η πανδημία είναι ότι η μόδα πρέπει συνεχώς να αποδεικνύει την αξία της. Βρισκόμαστε σε μια εποχή όπου η υπερκατανάλωση είναι ένα πραγματικό πρόβλημα», δήλωσε η Natasha Bird, Executive Editor του ELLE UK. «Η μόδα πρέπει να αξιολογεί συνεχώς τι προσφέρει και η προβολή νέων ταλέντων που μπορεί να βοηθήσουν στη βελτίωση μιας χώρας μετά την κρίση ή ενώ υπομένει μια κρίση είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βεβαιωθούμε ότι η μόδα έχει κάποια αξία πέρα από την δημιουργία ενδυμάτων».
Εκδηλώσεις για όλους
Όσον αφορά τα πράγματα στα οποία μπορεί να συμμετάσχει το ευρύ κοινό, η Vogue και το Snapchat συνεργάστηκαν για μια νέα καθηλωτική έκθεση – την οποία επιμελήθηκε o μοναδικός Edward Enninful OBE – ο οραματιστής αρχισυντάκτης της βρετανικής Vogue. Η έκθεση υπογραμμίζει πώς η επαυξημένη πραγματικότητα μπορεί να προωθήσει το πεδίο της φυσικής μόδας, ενισχύοντας και μεταμορφώνοντας τα σχέδια ρούχων μέσω καινοτόμων ψηφιακών εμπειριών.
Άλλες εκδηλώσεις περιλαμβάνουν ζωντανή μουσική και χορευτές στο διάσημο Cyberdog στο Camden, εργαστήρια ανακύκλωσης , δωρεάν μαθήματα ζωγραφικής λουλουδιών, πάρτι με DJs, ποτά και άλλα , masterclasses παρασκευής κεριών, ακόμα και μια έκθεση για το μέλλον της μόδας με το London College of Fashionμε ελεύθερη είσοδο.