Νέα δεδομένα στον ενεργειακό χάρτη, σύμφωνα με την κυβέρνηση, δημιουργεί η υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας για την καλύτερη αξιοποίηση των εγκαταστάσεων αποθήκευσης φυσικού αερίου.
«Έχουμε τη δυνατότητα να γίνουμε πάροχοι ενεργειακής ασφάλειας στην ευρύτερη περιοχή» τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης μετά την συνάντησή του με τον πρόεδρο της Βουλγαρίας.
Ο Πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια των κοινών δηλώσεών του με τον Ρούμεν Ράντεφ, υπογράμμισε επίσης ότι οι ελληνικές εταιρείες θα μπορούν να αποθηκεύουν φυσικό αέριο στις βουλγαρικές εγκαταστάσεις, ενώ οι αντίστοιχες εταιρείες της Βουλγαρίας θα μπορούν να χρησιμοποιούν τη Ρεβυθούσα.
Η συμφωνία αυτή, ανάλογη της οποίας έχει υπογράψει η Ελλάδα με την Ιταλία σε ότι αφορά την παράμετρο της αποθήκευσης φυσικού αερίου, αυξάνει κατά τρόπο αμοιβαίο την ανθεκτικότητα του συστήματος ενεργειακής ασφάλειας των δύο χωρών εδραιώνοντας έμπρακτα την ενεργειακή αλληλεγγύη.
Δείτε τις δηλώσεις των κ. Μητσοτάκη – Ράντεφ
Ο πετρελαιαγωγός
Το μνημόνιο συνεργασίας για τον πετρελαιαγωγό αναμένεται να υπογράψουν ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας με τον υπουργό ομόλογο του της Βουλγαρίας Ρόσεν Χριστόφ. Με το μνημόνιο ανοίγει ο δρόμος για τη διερεύνηση της δυνατότητας κατασκευής του πετρελαιαγωγού.
Για το έργο καίγονται οι Βούλγαροι οι οποίοι χρειάζονται αργό πετρέλαιο για την κάλυψη των αναγκών τους. Η γειτονική χώρα είχε διακόψει τις εισαγωγές ρωσικού αργού πριν το εμπάργκο, ενώ η διέλευση των όποιων φορτίων από τα Στενά του Βοσπόρου επιβαρύνεται με τσουχτερά τέλη.
Η πολιτική ηγεσία της γειτονικής χώρας με κάθε ευκαιρία τονίζει τους τελευταίους μήνες την αναγκαιότητα της κατασκευής του έργου.
Ο αγωγός, όπως είχε κάνει πρόσφατα γνωστό και ο επιχειρηματίας Δημήτρης Κοπελούζος – ο όμιλος του αναμένεται να είναι ένας εκ των φορέων υλοποίησης του έργου – θα μεταφέρει ποσότητες 10 εκατ. τόνων πετρελαίου.
Το αργό θα φτάνει με δεξαμενόπλοια στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και στη συνέχεια θα μεταφέρεται μέσω του αγωγού στο βουλγαρικό λιμάνι του Μπουργκάς. Εκεί βρίσκεται και το διυλιστήριο της χώρας. Από το Μπουργκάς το πετρέλαιο θα μεταφέρεται με δεξαμενόπλοια και σε άλλες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.
Ο αγωγός αν κατασκευαστεί θα έχει μήκος 260 χλμ και διάμετρο 10 ιντσών.