Ο διαμοιρασμός των κωδικών μεταξύ των συνδρομητών του Netflix είναι ένα ζήτημα που έχει απασχολήσεις πολλάκις τους ιθύνοντες την πλατφόρμα συνεχούς ροής βίντεο κατά παραγγελιά.
Μετά από μια χρονιά στην οποία η μεγαλύτερη πλατφόρμα του είδους στον κόσμο είδε να μειώνονται συνδρομητές και κέρδη, έχει έρθει η ώρα να αναλάβει δράση όπως έχει προαναγγείλει εξάλλου, όπως επισημαίνει δημοσίευμα των Financial Times.
Σε πρώτη φάση η εταιρεία θέλει να αποτρέψει τον διαμοιρασμό κωδικών ανάμεσα σε διαφορετικά νοικοκυριά και να τον επιτρέπει στα μέλη ενός νοικοκυριού μόνο.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα MacRumors, περί των 222 εκατ. νοικοκυριών διαμοιράζονται του κωδικούς τους με άλλα 100 εκατ. νοικοκυριά, τα οποία όπως είναι φυσικό το Netflix θέλει να τα κάνει μετατρέψει σε συνδρομητές του.
Στις σκέψεις υπάρχει το ενδεχόμενο για μια χρέωση της τάξεως των 3 δολαρίων για εκείνους που διαμοιράζονται κωδικούς, κάτι που ήδη έχει δοκιμασθεί σε κάποιες χώρες. Εντούτοις επί του παρόντος, πιο πιθανό μοιάζει η πλατφόρμα να απαιτεί τη δημιουργία ενός δεύτερου λογαριασμού έναντι μιας πιο φθηνής συνδρομής.
Η εκδοχή των διαφημίσεων
Αυτό που δεν μπορεί να ισχυρισθεί κάποιος είναι ότι τα στελέχη της εταιρείας μένουν αδρανή. Τουναντίον, θέλουν πάντα να προηγούνται των εξελίξεων ούτως ώστε να μην τους προσπερνούν.
Βλέποντας να χάνονται περί του 1 εκατ. συνδρομητές το β΄ τρίμηνο του 2022, οι ιθύνοντες την πλατφόρμα ανέλαβαν δράση. Στο πλαίσιο αυτό προσέφεραν μια πιο φθηνή συνδρομή στην οποία όμως θα προβάλλονται διαφημίσεις, με τις αναφορές να κάνουν λόγο συνολικής διάρκειας μεταξύ πέντε με έξι λεπτών ανά ώρα.
Όμως η προσφορά αυτή δεν έτυχε ευρείας αποδοχής. Σύμφωνα με το Verge μόλις το 9% των νέων συνδρομών στις ΗΠΑ έγιναν στη «Βασική Κατηγορία με Διαφημίσεις», με διαφορά η λιγότερο δημοφιλής κατηγορία Ακόμη χειρότερη είναι η εικόνα αναφορικά με τους ήδη υπάρχοντες συνδρομητές, καθώς βάσει των στοιχείων της Antenna μόλις το 0,1% εξ αυτών μεταπήδησε στην κατηγορία αυτή.
Πώς θα γίνεται ο εντοπισμός του διαμοιρασμού
Το Netflix διαθέτει μια πλειάδα τρόπων προκειμένου να συλλέγει δεδομένα, μέσω των ΙΡ διευθύνσεων, την ταυτότητα των συσκευών και τη δραστηριότητα των λογαριασμών. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να διαπιστώνει αν κωδικός του διαμοιράζεται σε συσκευές ή σε χρήστες που δεν είναι «δηλωμένοι».
Είναι εντέλει παράνομος ο διαμοιρασμός των κωδικών
Η επίσημη θέση των ρυθμιστικών αρχών δεν είναι ξεκάθαρη. Μόνο η Βρετανία έχει πάρει σαφή τοποθέτηση, χαρακτηρίζοντας τον διαμοιρασμό των κωδικών παράνομο. Η Υπηρεσία Πνευματικής Ιδιοκτησίας είναι απολύτως κατατοπιστική στις οδηγίες της:
«Η πειρατεία είναι ένα μεγάλο ζήτημα για την ψυχαγωγία και τις δημιουργικές βιομηχανίες. Η χρήση προσωπικών φωτογραφιών από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δίχως άδεια, ή η πρόσβαση σε ταινίες, σειρές ή ζωντανά αθλητικά γεγονότα μέσω των κουτιών Kodi ή παρόμοιων κουτιών και εφαρμογών απουσία πληρωμένης συνδρομής, συνιστά παράβαση του δικαιώματος χρήσης και μπορεί να χαρακτηρισθεί ως έγκλημα».
Ο κίνδυνος του κοινού κωδικού
Η χρήση των κοινών κωδικών ενέχει τον κίνδυνο της ασφάλειας. Κι αυτό διότι οι χρήστες τείνουν να φτιάχνουν εύκολους στη απομνημόνευση κωδικούς και τους οποίους τους χρησιμοποιούν και σε άλλες υπηρεσίες. Οι κωδικοί μπορούν να διαμοιράζονται μέσω διάφορων ασφαλών τρόπων, ωστόσο λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν τις δυνατότητες αυτές κι ελάχιστοι που κάνουν χρήση αυτών.