Καταρρέουν οι τεχνολογικοί κολοσσοί. Το τελευταίο διάστημα μεγάλες εταιρείες τεχνολογία μεταξύ των οποίων η Amazon, η Microsoft, η Meta και η Alphabet, έχουν προχωρήσει σε μείωση του ανθρώπινου δυναμικού τους επικαλούμενες το αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον και την υπερβολική επέκταση την περίοδο της καραντίνας, όταν υπήρχε μεγάλη ζήτηση για τεχνολογικά προϊόντα και υπηρεσίες.
Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας συμβούλων Challenger, Gray & Christmas που επικαλείται το Bloomberg, ο κλάδος έχασε 9.587 θέσεις εργασίας τον Οκτώβριο, το υψηλότερο μηνιαίο σύνολο από τον Νοέμβριο του 2020.
Οι συνολικές περικοπές θέσεων εργασίας που ανακοινώθηκαν από εργοδότες με έδρα τις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 13% σε 33.843 τον Οκτώβριο, το υψηλότερο επίπεδο από τον Φεβρουάριο του 2021.
Στον χορό των απολύσεων και το Spotify
Σε μία δυσάρεστη ανακοίνωση προέβη και η ηγεσία της παγκόσμιας μουσικής πλατφόρμας Spotify, δείχνοντας πως ακόμη και οι τιτάνες λυγίζουν.
Συγκεκριμένα, ο CEO και συνιδρυτής της Daniel Ek ανακοίνωσε πως θα προχωρήσει σε 600 απολύσεις, κάτι που αναλογεί σε μείωση προσωπικού κατά 6%, καθώς υπήρξε «υπερβολικά φιλόδοξος» αναφορικά με την επέκταση και επιτυχία της πλατφόρμας, την περίοδο των περιορισμών λόγω της Covid-19.
«Όπως πολλοί άλλοι ηγέτες, ήλπιζα να διατηρήσω τους ισχυρούς ούριους ανέμους της πανδημίας και πίστευα ότι η ευρεία παγκόσμια επιχειρηματική δραστηριότητά μας και ο μικρότερος κίνδυνος από τον αντίκτυπο της επιβράδυνσης των διαφημίσεων θα μας προστάτευαν», έγραψε σε blogpost.
«Εκ των υστέρων διαπίστωσα πως ήμουν υπερβολικά φιλόδοξος στις επενδύσεις πριν από την αύξηση των εσόδων μας», συμπλήρωσε.
Σύμφωνα με τη Guardian, o CEO του Spotify ανέφερε πως τα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας αυξήθηκαν με διπλάσιο ρυθμό συγκριτικά με τα έσοδά της πέρυσι, καθώς επένδυσε πολλά στα podcast.
Σημειώνεται πως το 85% των εσόδων του Spotify προέρχεται από την υπηρεσία premium και τα υπόλοιπα από τις διαφημίσεις, ενώ 456 εκατομμύρια χρήστες την επισκέπτονται μηνιαίως.
«Tους τελευταίους μήνες έχουμε κάνει μία αξιόλογη προσπάθεια να συγκρατήσουμε τα έξοδα, αλλά δεν φαίνεται πως είναι αρκετή» παραδέχθηκε ο Ek.
O ίδιος μάλιστα ανακοίνωσε στο προσωπικό, πως ο διευθυντής περιεχομένου και διαφήμισης Dawn Ostroff φεύγει από την εταιρεία ύστερα από τέσσερα χρόνια παρουσίας, χωρίς να γίνεται γνωστή η αιτία αποχώρησής του.