Το μέλλον της υδρογονοκίνησης στην αεροπορία δείχνει να έρχεται λίγο πιο κοντά μετά την επιτυχή δοκιμαστική πτήση ενός τροποποιημένου Dornier 228 με κυψέλλες καυσίμου.
Το αεροπλάνο των 19 θέσεων είναι το μεγαλύτερο που έχει πετάξει ως σήμερα με υδρογόνο, ανακοίνωσε η αμερικανική ZeroAvia που ανέπτυξε την τεχνολογία.
Ο κινητήρας στο δεξί φτερό λειτουργούσε με ηλεκτρική ενέργεια από κυψέλλες υδρογόνου, ενώ στη δεξιά πλευρά χρησιμοποιήθηκε συμβατικός κινητήρας κηροζίνης για την περίπτωση απροόπτων.
Σύμφωνα με 0την ZeroAvia, η δοκιμαστική πτήση των 10 λεπτών πάνω από το αεροδρόμιο του Γκλάουστερσαϊρ στη Βρετανία ανοίγει το δρόμο για να εγκριθεί εντός του έτους κινητήρας υδρογόνου ισχύος 600 kilowatt, ο οποίος προορίζεται για αεροπλάνα 9-19 θέσεων.
Μέχρι το 2015 η εταιρεία ελπίζει να έχει τελειοποιήσει κινητήρες των 2-5 megawatt για μεγαλύτερα αεροσκάφη.
Οι αερομεταφορές αντιστοιχούν σήμερα στο 2% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα και η αεροναυπηγική βιομηχανία δέχεται πιέσεις για μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.
Η χρήση κινητήρων που λειτουργούν με μπαταρία, όπως στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, εκτιμάται ότι είναι εφικτή μόνο για πολύ μικρά αεροσκάφη.
Για μεγαλύτερα αεροπλάνα, οι μόνες πιθανές λύσεις είναι είτε οι κινητήρες που καίνε υδρογόνο αντί κηροζίνη είτε οι ηλεκτρικοί κινητήρες που βασίζονται σε κυψέλες καυσίμου.
Πρόκειται για συστήματα που μοιάζουν με μπαταρίες και επιτρέπουν την ελεγχόμενη χημική αντίδραση του υδρογόνου με το οξυγόνο της ατμόσφαιρας, αντίδραση από την οποία παράγεται συνεχές ρεύμα.
Το 2019 η ZeroAvia χρηματοδοτήθηκε από τη βρετανική κυβέρνηση με 12,3 εκατομμύρια λίρες.
Η εταιρεία αναφέρει τώρα ότι έχει δεχτεί παραγγελίες για 1.500 κινητήρες κυψελών καυσίμου και συνεργάζεται με την Cessna για τη χρήση της τεχνολογίας της στο Cessna Grand Caravans, χωρητικότητας 14 θέσεων.