Τζορτζ Τσούνης «Θα είμαι πάντα αυτό το παιδί από τον Πλάτανο» 

Ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα φωτογραφίζεται στον τόπο καταγωγής του στην ορεινή Ναυπακτία και μιλάει εκ βαθέων και για όλα. 

 

Φωτογραφία : Νίκος Κόκκας

«Ηµουν πολύ τυχερός που είχα ένα πόδι στην Αµερική και ένα στην Ελλάδα. Η πρώτη γλώσσα που έµαθα ήταν τα ελληνικά. Το ίδιο και τα παιδιά µου. Κάθε χρόνο τα έφερνα στην Ελλάδα γιατί δεν ήθελα να ξεχάσουν τις ρίζες τους. Οταν δεν ξέρεις πώς µεγάλωσαν οι δικοί σου, δεν µπορείς να καταλάβεις την ιστορία της οικογένειάς σου. Για εµένα ήταν πολύ σπουδαίο που είχα δύο αγάπες: Την Αµερική και την Ελλάδα». Ο Τζορτζ Τσούνης, πρέσβης των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ελλάδα εδώ και μερικούς μήνες, πρόσφατα επισκέφθηκε ξανά την πατρώα γη, τον Πλάτανο της ορεινής Ναυπακτίας, και θυμήθηκε με συγκίνηση τα καλοκαίρια της παιδικής του ηλικίας.  

Στο ΒΗΜΑgazino που κυκλοφορεί μαζί με το «Βήμα της Κυριακής», η Νίκη Λυμπεράκη παρουσιάζει μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον 55χρονο πρέσβη των ΗΠΑ, ο οποίος μίλησε για όλα, ξεκινώντας από την τωρινή αποστολή του: «Ως πρέσβης, η δουλειά µου είναι να φέρω την Ελλάδα και την Αµερική πιο κοντά και θα το κάνω µε σεβασµό και συνέργεια. Οι Ηνωµένες Πολιτείες χρειάζονται την Ελλάδα όσο και η Ελλάδα χρειάζεται τις ΗΠΑ. Η Ελλάδα είναι απαραίτητος και αξιόπιστος εταίρος στην περιοχή. Είναι µια δηµοκρατική χώρα µε αξίες και είµαστε πολύ τυχεροί που την έχουµε δίπλα µας». 

 

***

Η ώρα της «Στρέλλας»

Η διεμφυλική καλλιτέχνις Λέττα Κάππα μιλάει για την πρώτη εμφάνισή της στην Εθνική Λυρική Σκηνή.

Φωτογραφία: Ανδρέας Σιμόπουλος

Η πολυβραβευμένη ταινία «Στρέλλα» που γύρισε το 2009 ο Πάνος Χ. Κούτρας, φιλμ-σταθμός στον σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο, έγινε όπερα δωματίου, ανάθεση της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στον συνθέτη Μιχάλη Παρασκάκη. Μια όπερα τολμηρή και πρωτοποριακή, με θέμα την καθημερινή ζωή, καθώς και την ορατότητα των τρανς και της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς. Πάνω σε λιμπρέτο της Αλεξάνδρας Κ* και με τη μουσική διεύθυνση Κωνσταντίνου Τερζάκη, το έργο ανεβαίνει στη σκηνή μέσα από τη φρέσκια και ανατρεπτική ματιά του σκηνοθέτη Γιώργου Κουτλή, από την Τετάρτη 1η Φεβρουαρίου. Για να παρουσιαστεί για συνολικά εννέα παραστάσεις έως τις 12 Φεβρουαρίου.

Στο ΒΗΜΑgazino που κυκλοφορεί μαζί με το «Βήμα της Κυριακής», ο Κοσμάς Βίδος συνομιλεί με τη διεμφυλική καλλιτέχνιδα Λέττα Κάππα, που επελέγη για να ερμηνεύσει τον ρόλο της Στρέλλας, για αυτή την πρώτη της εμφάνιση στο λυρικό θέατρο.

***

Το εφιαλτικό και γοητευτικό σύμπαν του Αλιστερ ΜακΝτάουαλ 

Ο ανερχόμενος άγγλος δραματουργός μιλάει αποκλειστικά στο BHMAgazino για το έργο του «Pomona», ένα υπαρξιακό αλληγορικό θρίλερ για τον ατομικό και συλλογικό τρόμο. 

Φωτογραφία: Patroklos Skafidas

«Διαισθανόμουν κάτι χωρίς πλοκή περίπου, κάτι που θα ήταν σχεδόν μόνο ατμόσφαιρα, κάτι ελεύθερο και άγριο και ακατέργαστο και έμμεσο. Διαμορφώθηκε εν τέλει μια περίπλοκη δομή, με αφηγηματικούς κύκλους και τον χρόνο σε λούπα, αλλά δεν νομίζω ότι θα γραφόταν ποτέ αλλιώς. Διότι αν γραφόταν αλλιώς, στρωτά και γραμμικά, θα έχανε τη βασική του ποιότητα, να είναι καθηλωτικό σε μια συνεχή ροή, να μοιάζει με αστυνομική ιστορία στην οποία ο ντετέκτιβ είναι ουσιαστικά το κοινό» σχολιάζει ο 35χρονος θεατρικός συγγραφέας Αλιστερ ΜακΝτάουαλ για το έργο του με τίτλο «Pomona».

***

Πόλεμος δίχως τέλος 

 

Ο φαύλος κύκλος του μαύρου χρήματος και του αίματος, από τον Κολομβιανό Πάμπλο Εσκομπάρ μέχρι τον Μεξικανό Ελ Τσάπο» του καρτέλ της Σιναλόα.  

Φωτογραφία: EPA – Miguel Sierra

Πριν από σχεδόν τριάντα χρόνια, ο Πάμπλο Εσκομπάρ έπεφτε νεκρός από πυρά αστυνομικών την ώρα που προσπαθούσε να ξεφύγει από την ταράτσα ενός σπιτιού όπου είχε κρυφτεί στο Μεντεγίν. Ο βαθύπλουτος κολομβιανός βαρόνος των ναρκωτικών δεν εκδόθηκε ποτέ στις ΗΠΑ, σε αντίθεση με τον μεξικανό «ομόλογό» του «Ελ Τσάπο», ο οποίος εκτίει ποινή ισόβιας κάθειρξης σε αμερικανικές φυλακές. Φέρεται μάλιστα να έχει παραδεχτεί σε μεξικανούς αξιωματούχους ότι είχε σκοτώσει περί τους 2.000-3.000 ανθρώπους, όμως τόσο οι Αρχές της πατρίδας του όσο και οι ΗΠΑ πιστεύουν ότι είτε άμεσα είτε έμμεσα σχετίζεται με περισσότερους από 70.000 θανάτους που συνδέονται με το καρτέλ της Σιναλόα.