Από όλες τις χώρες της Ευρώπης, η Γαλλία, όπως είναι πάνω κάτω γνωστό, εδώ και πολλά πλέον χρόνια, είναι εκείνη που δίνει την μεγαλύτερη σημασία όχι μόνον στην παραγωγή για τη δημιουργία κινηματογράφου (πλέον σε συνεργασία με πολλές άλλες χώρες, τόσο της Ευρώπης όσο και εκτός Ευρώπης) αλλά και στη οργανωμένη προώθησή του. Σε ότι αφορά το ευρωπαϊκό σινεμά, η Γαλλία ήταν πάντα η χώρα με το σταθερό προβάδισμα: ως γνωστό κάθε Μάιο, στηρίζει το σημαντικότερο κινηματογραφικό φεστιβάλ του κόσμου, των Καννών, γνωστό ακόμα και σε όσους δεν έχουν σχέση με τον κινηματογράφο. Και κάθε Ιανουάριο, ο οργανισμός της Unifrance με την κινηματογραφική εβδομάδα που διοργανώνει στο Παρίσι, γνωστή και ως Ραντεβού με το Γαλλικό Σινεμά, προωθεί σταθερά την σύγχρονη γαλλική κινηματογραφική παραγωγή σε κάθε γωνιά του κόσμου.
Από την περασμένη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου ως και την Τρίτη 17 του μηνός, για 25η φορά στην ιστορία της, η Unifrance, διοργανώνει το καθιερωμένο πια Ραντεβού της στο Παρίσι καλώντας διανομείς, παραγωγούς και δημοσιογράφους από όλον τον κόσμο για να γευτούν τη νέα σοδειά ταινιών. Το φετινό ραντεβού ήταν ιδιαίτερα σημαντικό για τον οργανισμό της Unifrance διότι γίνεται και πάλι με φυσική παρουσία των επισκεπτών. Λόγω της πανδημίας και των lockdown εξαιτίας του ιού COVID 19 ,οι διοργανώσεις των δύο προηγούμενων ετών έγιναν διαδικτυακά. «Ελπίζουμε σε έναν ανανεωμένο αναβρασμό», είχε δηλώσει για τη φετινή διοργάνωση λίγο πριν το σήκωμα της αυλαίας της ο διευθυντής κινηματογράφου της Unifrance, Ζιλ Ρενουάρ. «Οι άνθρωποι βρίσκουν ξανά ο ένας τον άλλον και ο στόχος μας είναι να επιστρέψουμε σε μια κανονική έκδοση με τους διανομείς μας».
Ο στόχος φαίνεται ότι έχει επιτευχθεί αφού περισσότερες από 80 ταινίες παρουσιάζονται στην αγορά της φετινής διοργάνωσης με περίπου 300 (!) διανομείς παρόντες από όλον τον κόσμο. Το βράδυ του Σαββάτου 14/1 στο Le Balzac έκανε την πρεμιέρα της η πολλά υποσχόμενη τελευταία ταινία του Φρανσουά Οζόν «Mon crime», ένα δικαστικό δράμα με στοιχεία υπερβολής και κωμωδίας και πρωταγωνιστές τους Νάντια Τερέσκιεβιτς, Ιζαμπέλ Υπέρ, Φαμπρίς Λουκινί, Ρεμπέκα Μαρντέρ και Ντανί Μπουν. Το «Μοn Crime» ανήκει στις ακριβότερες παραγωγές του σύγχρονου γαλλικού κινηματογράφου. Ο σκηνοθέτης του, Φρανσοιυά Οζόν, γνωστός από παγκόσμιες επιτχυίες όπως οι «Ποτίς», «Οκτώ γυναίκες» και «Καλοκαίρι του 1985» έδωσετο παρόν και μίλησε για την ταινία του στους δημοσιογράφους.
Το «Mon Crime» είναι μια από τις αρκετές ταινίες της φετινής διοργάνωσης που έχουν απασχολήσει την ελληνική κινηματογραφική διανομή. Παρά την περίοδο κρίσης, από ελληνικής πλευράς η σοδειά ταινιών της 25ης συνάντησης που είχαν ήδη αγοραστεί ώστε μελλοντικά να διανεμηθούν στις αίθουσες, δεν είναι καθόλου αδιάφορη. Μετρώντας τις γαλλικές ταινίες που βρίσκονται στην κατοχή Ελλήνων διανομέων για να παιχτούν κάποια στιγμή στο μέλλον στην χώρα μας, καταλήγουμε σε περισσότερες από 20, νούμερο που πολύ πιθανόν θα αυξηθεί. Συντελεστές αν όχι όλων, πάντως των περισσότερων αυτών των ταινιών, θα δώσουν το παρόν για να συζητήσουν για την δημιουργία τους με τους δημοσιογράφους.