Αφορμή για την έκθεση υπήρξε η συμπλήρωση δέκα ετών από τον θάνατο του Θόδωρου Αγγελόπουλου, γεγονός που ώθησε το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης να αφιερώσει την κεντρική φωτογραφική έκθεσή του στην πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του μεγάλου δημιουργού. Η «Αναπαράσταση» εξάλλου, είναι η ταινία – πυλώνας του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου που γεννιόταν στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
Σε ένα πρώτο επίπεδο ο τίτλος της ταινίας αναφέρεται στην αναπαράσταση ενός εγκλήματος: μετά την επιστροφή στην πατρίδα ενός μετανάστη στη Γερμανία, η γυναίκα του και εραστής της θα τον δολοφονήσουν και θα τον θάψουν στον κήπο. Ωστόσο, στην μικρή κοινωνία του χωριού της Ηπείρου όπου λαμβάνει χώρα η ιστορία, τίποτα δεν μένει κρυφό και έτσι το έγκλημά τους θ’ αποκαλυφθεί. Οπότε ο νόμος αποφασίζει την αναπαράσταση του εγκλήματος, την ώρα που ένα τηλεοπτικό συνεργείο γυρίζει ντοκιμαντέρ για το χωριό, τους κατοίκους και το συμβάν.
Με την δουλειά τους οι 12 εικαστικοί εξερευνούν τις διαφορετικές παραλλαγές και αποδόσεις της ίδιας της έννοιας της αναπαράστασης: την ανασύσταση, την αναθέσπιση και την ανακατασκευή.
Οι 12 εικαστικοί και τα 12 έργα τους είναι:
Magdalena Karpinska
Έβαλα λίγα κρεμμυδάκια στον κήπο
Αυγοτέμπερα σε καμβά, 125 × 95 εκ., 2022
Andrew Pierre Hart
Ο ήχος των γρύλων βυθίζει τη σκηνή
Λάδι, γραφίτης, γκλίτερ σε καμβά, 160 × 125 εκ. ,2022
Δημήτρης Αναστασίου
Τρεις φόνοι (ή μπορεί και κανένας)
Μολύβι σε χαρτί, 63 × 50 εκ., 2022
Hippolyte Hentgen (Lina Hentgen και Gaëlle Hippolyte)
Ελένη
Σινική μελάνη και έγγραφα σε χαρτί, διαστάσεις μεταβλητές, 2022
Heurtoir
Ορειχάλκινο ρόπτρο πόρτας, αποκόμματα χαρτιού και έγγραφα, 2022
Ναταλία Μαντά
Mnemosyne
Mέταλλο, πηλός, λάστιχο, 2022
Larry Amponsah
Κολάζ & ακρυλικό χρώμα σε αρχειακό χαρτί, 150 Χ 180 εκ., 2022
Asako Masunouchi
The Murder Mystery
Ακρυλικό σε χαρτί, 70 × 50 εκ., 2022
Ειρήνη Ευσταθίου
‘Άτιτλο (λεπτομέρεια)
Τρίπτυχο, λιθογραφία και μεταξοτυπία σε λινό, κάθε κομμάτι, 50×70 εκ., 2022
Αντώνης Θεοδωρίδης
Αντανακλάσεις σε χάρτινο τοίχο
1–4, Aπό τη σειρά Αντανακλάσεις σε χάρτινο τοίχο, αρχειακή εκτύπωση μελάνης σε κάδρο, 62 × 40 εκ. το καθένα
Παρασκευή Παπαδημητρίου
They come and they go
Ξυλογραφία , 70Χ 95 εκ., 2022
Αντώνης Ντόνεφ
Άτιτλο
Μελάνι σε χαρτί επικολλημένο σε καμβά, 400 × 300 εκ. 2021/22