Το στοίχημα των συνδικάτων των εργαζομένων στα διυλιστήρια, ήταν να συμπαρασύρουν σε απεργία όσο το δυνατόν περισσότερα επαγγέλματα. Κάτι που τελικά πέτυχαν. Στους τομείς της υγείας, της παιδείας, των δημοσίων υπηρεσιών, των πυρηνικών αντιδραστήρων και επιπλέον στους σιδηροδρόμους, παντού έχουμε απεργιακές κινητοποιήσεις.
Η «κοινωνική χύτρα» βράζει στη Γαλλία. Παρά τις καθησυχαστικές υποσχέσεις του Προέδρου Εμανουέλ Μακρόν την προηγούμενη εβδομάδα, συνεχίζονται οι ουρές στα βενζινάδικα, κυρίως σε αυτά της «Total Energie» αφού το 28% αυτών έχουν προβλήματα στον ανεφοδιασμό τους.
Επιπλέον, προστέθηκαν για τους Γάλλους, οι ταλαιπωρίες στις μετακινήσεις στα τρένα και τον προαστιακό. Έτσι η προσοχή όλων είναι στραμμένη στις γενικές συνελεύσεις των σιδηροδρομικών όπου θα αποφασισθεί η συνέχιση ή μη της απεργίας.
Διακοπές μετ εμποδίων
Την Παρασκευή ξεκινούν οι σχολικές διακοπές του φθινοπώρου. Χωρίς τρένα και χωρίς βενζίνη θα είναι πραγματικός εφιάλτης για την οργάνωση των οικογενειών. Γι’ αυτό η κυβέρνηση ανήγγειλε ότι θα προχωρήσει άμεσα σε νέες επιτάξεις των εργαζομένων.
Το συνδικάτο CFDT που είναι το μεγαλύτερο στα διυλιστήρια και το πιο ανοιχτό στο διάλογο, δεν συμμετείχε χθες στην απεργία. Τίποτα όμως δεν αποκλείει τη συμμετοχή του στις μελλοντικές κινητοποιήσεις και ιδιαίτερα στη μάχη που αναμένεται να ακολουθήσει, από σήμερα κιόλας, για τη μεταρρύθμιση των συντάξεων που εξετάζεται στο κοινοβούλιο. Τότε θα μιλάμε για «γενική απεργία».
Ολυμπία Τσίπηρα, Παρίσι