«Aν είχα ακολουθήσει την άποψη των κριτικών όταν μετά το Πανεπιστήμιο πρωτοξεκινούσα στο θέατρο στο Σικάγο, πιθανότατα να μην είχα ακολουθήσει το επάγγελμα του ηθοποιού» είπε μεταξύ άλλων το απόγευμα της Τρίτης 4 Οκτωβρίου, ο Αμερικανός ηθοποιός, σκηνοθέτης και παραγωγός Τζον Μάλκοβιτς που βρίσκεται από στην Ελλάδα για τις παραστάσεις του έργου «The Music Critic. Την Πέμπτη 6 Οκτωβρίου στο Θέατρο Ηρώδου Αττικού και το Σάββατο 8 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (μια παραγωγή του Πολιτιστικού Οργανισμού «Λυκόφως» του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου).
Με την εξαίρεση της δήλωσης του Μάλκοβιτς υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων από το Βρετανικό Μουσείο στην Ελλάδα («θα συμφωνούσα με την επιστροφή» απάντησε μετά από σχετική ερώτηση), η συζήτηση πάνω στην σχέση κριτικής – καλλιτέχνη μονοπώλησε την συνέντευξη Τύπου στο Ατενέ της Βουκουρεστίου. Απολύτως δημοκρατικός στις απόψεις του, ο Μάλκοβιτς πιστεύει ότι ο κριτικός έχει μια συγκεκριμένη δουλειά να κάνει, όπως εξάλλου και ο ίδιος ως ηθοποιός: «θα πρέπει να κάνω την δουλειά μου όσο το δυνατόν καλύτερα και όπως πιστεύω εγώ, ανεξαρτήτως αν αρέσει ή όχι το έργο» είπε χαρακτηριστικά.
Σημείωσε δε ότι η αποδυνάμωση της κριτικής λόγω του «εκδημοκρατισμού» που είναι συνέπεια του διαδικτύου (καθώς όλοι πλέον μπορούν να γίνουν κριτικοί), τον στενοχωρεί ιδιαίτερα. Δημιουργία του επίσης παρόντα στη συνέντευξη Τύπου Ρώσου βιολιστή, συνθέτη, παραγωγού και ηθοποιού Αλεξέι Ιγκούντεσμαν, το «The Music Critic» είναι ένα μείγμα από τις χειρότερες αλλά και πιο απροσδόκητες κριτικές μουσικής των τελευταίων αιώνων οι οποίες γράφτηκαν από τους διασημότερους μουσικούς κριτικούς του κόσμου για μερικά από τα σπουδαιότερα έργα της παγκόσμιας μουσικής. Ένα τρίτο πρόσωπο της παράστασης, ο διάσημος Κινέζος πιανίστας Χιουνγκ Κι Τζου ήταν επίσης παρόν στην συνέντευξη Τύπου.
Μεγάλη μορφή του αμερικανικού θεάτρου αλλά και του διεθνούς κινηματογράφου, ο Τζον Μάλκοβιτς που έχει επισκεφτεί στο παρελθόν την χώρα μας για επαγγελματικούς λόγους, μετρά δύο υποψηφιότητες για το Οσκαρ Β ρόλου για τις ταινίες «Μια θέση στην καρδιά» και «Η δεύτερη ευκαιρία», ενώ η εργογραφία του για το σινεμά και την τηλεόραση αγγίζει τους 139 τίτλους. Ωστόσο, στην συνέντευξη Τύπου της Τρίτης, ο Μάλκοβιτς δεν αναφέρθηκε καθόλου στην κινηματογραφική εργασία του, περιοριζόμενος στο «The Music Critic».
Στο έργο, ο ήρωας του Μάλκοβιτς θεωρεί ότι η μουσική του Μπετόβεν, του Σοπέν, του Προκόφιεφ και τόσων άλλων είναι απλώς κουραστική και θλιβερή. Ο ίδιος ο συγγραφέας, Αλεξάντερ Ιγκούντεσμαν μάλιστα, επισήμανε ότι κάθε λέξη του κειμένου του έργου του, είναι παρμένη από κριτικές που έχουν διατυπωθεί με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Μάλιστα, η όλη ιδέα για την σύλληψη του έργου ξεκίνησε από μια κριτική που είχε δεχτεί ο ίδιος ο Μάλκοβιτς για άλλο έργο του.
«Το “The Music Critic” μας υπενθυμίζει ότι μια ιδέα που βγαίνει στην δημόσια σφαίρα μπορεί να μην αγαπηθεί αμέσως» κατέληξε ο Τζ. Μάλκοβιτς, ο οποίος μάλιστα παραδέχθηκε ότι καμία κριτική δεν τον έχει βελτιώσει στην καριέρα του καθώς από τριών ετών έμαθε από τον πατέρα του ότι «κάθε απόφαση που παίρνω στην ζωή μου θα πρέπει να είναι δική μου και κανενός άλλου.»