Frigoglass
Τρόπους απεγκλωβισμού αναζητά η Frigoglass τόσο από τη μέγγενη της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών όσο και από την εξάρτησή της από τη Ρωσία δεδομένου ότι η κύρια μονάδα της στην Ευρώπη για την παραγωγή επαγγελματικών ψυγείων βρίσκεται στη χώρα αυτή.
Σύμφωνα με τη διοίκηση ωστόσο, η τροφοδοσία της δυτικής Ευρώπης από το ρωσικό εργοστάσιο της εταιρείας μέχρι πρόσφατα δεν είχε σταματήσει, έστω και με κάποιες δυσκολίες.
Εν τω μεταξύ στη Ρουμανία έχει δημιουργηθεί μια πλήρης μονάδα παραγωγής με ενοικιασμένα μηχανήματα, η οποία εξυπηρετεί τους πελάτες της Ευρώπης μέχρι να κατασκευαστεί το νέο εργοστάσιο της εταιρείας το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Την ίδια ώρα η αβεβαιότητα για τις επιδόσεις της ρωσικής αγοράς παραμένει, ενώ η εταιρεία εξετάζει τη συνεργασία με τη θυγατρική της Coca – Cola HBC στη Ρωσία, η οποία θα παράγει πλέον μόνο τοπικά σήματα.
Η εταιρεία είδε τα λειτουργικά της κέρδη να υποχωρούν κατά 29,4% το α’ τρίμηνο του 2022 παρά την αύξηση κατά 24,6% των πωλήσεών της.
Με νέο όνομα η Coca – Cola στη Ρωσία
Με νέα επωνυμία (Multon Partners), πολύ μικρότερη παρουσία εστιασμένη σε τοπικά σήματα (Dobry, Bogaty και Moya Semya) και προμήθεια πρώτων υλών αποκλειστικά από την εγχώρια αγορά, η Coca – Cola HBC στη Ρωσία κάνει μια νέα αρχή χωρίς τα δημοφιλή brands της The Coca Cοla Company.
O περιορισμός των δραστηριοτήτων της στη Ρωσία κόστισε στον δεύτερο εμφιαλωτή Coca-Cola παγκοσμίως 190 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο με τη διοίκησή της εταιρείας να αναμένει επιπλέον επιβάρυνση 82 εκατ. ευρώ το δεύτερο εξάμηνο.
Με τη νέα της εταιρική μορφή η θυγατρική της Coca – Cola HBC ξεκίνησε πριν λίγες ημέρες την παραγωγή και την εμφιάλωση του νέου αναψυκτικού Dobry Cola, που σημαίνει «Καλή Cola» ή «Ωραία Cola».
Ωστόσο η Dobry Cola, η οποία δεν έχει καμία σχέση με την Coca-Cola ή την Coca-Cola Co, όπως ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Coca-Cola HBC σύμφωνα με το Reuters, θα πρέπει όμως να ανταγωνιστεί τις ρωσικές βιομηχανίες αναψυκτικών, που με φόντο την αποχώρηση του παγκόσμιου κολοσσού, έχουν αρχίσει να εμφιαλώνουν τις δικές τους «cola», επενδύοντας μεγάλα ποσά σε γραμμές παραγωγής.
Τέτοιες εταιρείες είναι η Ochakovo, η Chernogolovka, η Slavda και η Syktyvkarpivo, οι οποίες θέτουν στόχο να αποκτήσουν σημαντικό μερίδιο σε μια αγορά που αγγίζει σε αξία τα 8,8 δισ. δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία του Statista.
Πέρυσι Ρωσία και Ουκρανία απορρόφησαν το 1/5 του συνολικού όγκου των πωλήσεων της Coca Cοla HBC.
Το οριστικό «αντίο» του Σαράντη
Να βγει οριστικά εκτός Ρωσίας αποφάσισε ο όμιλος Σαράντη, που δραστηριοποιείται στην παραγωγή και εμπορία καλλυντικών ειδών, ειδών οικιακής χρήσης και παραφαρμακευτικών ειδών.
Η ρωσική δραστηριότητα του ομίλου μέσω της εμπορικής επιχείρησης Hoztorg που απασχολεί 5-6 άτομα και αντικείμενο τη διανομή προϊόντων οικιακής χρήσης στην περιοχή, δεν κρίνεται στρατηγική, ενώ το κόστος της αποχώρησης είναι σχετικά μικρό.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 οι πωλήσεις της Hoztorg ανήλθαν σε 0,75 εκατ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 0,4% του συνόλου των πωλήσεων του ομίλου. Επιπλέον τα περιουσιακά στοιχεία της κατά το ίδιο διάστημα αποτελούσαν το 0,26% του συνόλου του ενεργητικού του ομίλου, ενώ η αρνητική επίπτωση από τη διακοπή της δραστηριότητας στη Ρωσία αναμένεται να ανέλθει περίπου στα 1,2 εκατ. ευρώ, ποσό που αποτυπώνει την καθαρή θέση της ρωσικής εταιρείας.
Πάντως ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει και έμμεσες συνέπειες στον όμιλο, όπως συμβαίνει σχεδόν σε όλους τους κλάδους των καταναλωτικών προϊόντων, καθώς ο συνεχιζόμενος υψηλός πληθωρισμός επηρέασε την κερδοφορία.
Συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 11,59 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2022 από 14,63 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, μειωμένα κατά 20,78%, ενώ το περιθώριο καθαρού κέρδους ανήλθε σε 5,43% από 7,49%.
Πάντως το τρίτο τρίμηνο οι πιέσεις από τις τιμές των πρώτων υλών έχουν υποχωρήσει, τείνοντας σε σταθεροποίηση και σε κάποιες περιπτώσεις υποχωρούν, όπως σημείωσε η διοίκηση του ομίλου στην πρόσφατη ενημέρωση των αναλυτών.
Πλαστικά Κρήτης
Οι δυσκολίες εξασφάλισης των εισαγόμενων πρώτων υλών στο εργοστάσιο της Πλαστικά Κρήτης στη Ρωσία εξακολουθούν να υφίστανται, με συνέπεια τη μειωμένη παραγωγή και τις χαμηλότερες πωλήσεις.
Η εταιρεία πάντως κατάφερε να συγκρατήσει την πτώση των προ φόρων κερδών τους γύρω στο 3,5% κατά το πρώτο εξάμηνο εφέτος, ενώ επέστρεψε ρευστό στους μετόχους της. Για το σύνολο της χρονιάς εκτιμάται ότι τα EBITDA θα υποχωρήσουν μεταξύ του 7% και του 10%.
Πηγή OT