MEGA πρωτιές
Μια πλούσια αναδρομή σε μια άκρως επιτυχημένη τηλεοπτική σεζόν και ένα αναλυτικό ρεπορτάζ για όσα ενδιαφέροντα έρχονται.
Η τηλεοπτική σεζόν 2021-2022 τα είχε όλα, πληθώρα προγραμμάτων για κάθε γούστο, έντονη ειδησεογραφία, πολλή μυθοπλασία την οποία αγκάλιασαν οι τηλεθεατές, καθώς και παρωχημένα προγράμματα στα οποία το κοινό γύρισε επιδεικτικά την πλάτη, αλλά και έναν αδιαμφισβήτητο πρωταθλητή από τα παλιά. Σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική χρόνια, ένα ήταν το κανάλι που ξεχώρισε και ανέβηκε στο πιο ψηλό σκαλί του βάθρου. Το MEGA «έκοψε» πρώτο το νήμα της τηλεθέασης και στέφθηκε νικητής. Γιατί; Γιατί παρουσίασε ένα πλήρες, ελκυστικό και πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα, το οποίο χαρακτήριζαν η φρεσκάδα, η πρωτοπορία, η ποικιλομορφία και η υψηλή αισθητική. Ενα πρόγραμμα το οποίο στο σύνολο του περιεχομένου του έγραψε νέα σελίδα στην καθημερινότητα του τηλεθεατή παραμένοντας συνεπές με την ιστορία του καναλιού και συνεχίζοντας τον πρωταθλητισμό όσον αφορά τα νούμερα τηλεθέασης.
Oπως σημειώνει η Ελένη Κωνσταντάτου στο BHMAgazino που κυκλοφορεί μαζί με το «Βήμα της Κυριακής», το Μεγάλο Κανάλι κατέκτησε την κορυφή της τηλεθέασης στους πίνακες της Nielsen, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη άνοδο, και με ποσοστό 13,6% στο σύνολο του κοινού και ποσοστό 12,8% στο δυναμικό κοινό 18-54 επιβεβαίωσε τον τίτλο του «πρωταθλητή» που κατείχε από όταν πρώτο μπήκε στις ζωές μας με την έλευση της ιδιωτικής τηλεόρασης, το μακρινό 1989.
***
Η τέχνη του Δημήτρη Δασκαλόπουλου
Ο επιχειρηματίας, συλλέκτης και ιδρυτής οργανισμών έρευνας και πολιτισμού, δεν σταματά ποτέ να τολμά.
«Βρίσκω ένα κοινό στοιχείο στους συλλέκτες που έχω γνωρίσει: είναι η αγάπη για την τέχνη. Αυτή υπάρχει σε όλους, ακόμα και σε εκείνους που μπορεί να αγοράζουν περισσότερο για επενδυτικούς λόγους, για αγορά και μεταπώληση. Από εκεί και πέρα, ο καθένας ανάλογα με τις δικές του συνθήκες, αντιλήψεις, χώρα όπου ζει, κάνει διαφορετικά πράγματα για τη συλλογή του. Αυτό το βρίσκω πολύ υγιές, εγώ δεν θέλω να υποδείξω σε κανέναν τι να κάνει ή αν πρέπει να δωρίσει όλα τα έργα σε δημόσια μουσεία». Ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος από την πλευρά του έχει κατασταλάξει στο τι θέλει να κάνει με τη δική του συλλογή.
Στο BHMAgazino που κυκλοφορεί μαζί με το «Βήμα της Κυριακής», η Μαριλένα Αστραπέλλου συνομιλεί με τον επιχειρηματία και σημαντικό συλλέκτη στον απόηχο της δωρεάς ενός μεγάλου μέρους της συλλογής του (περισσότερα από 350 έργα) σε ΕΜΣΤ, Tate Modern, Guggenheim και MCA Chicago και της έκθεσης «Dream On» στο πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο. Εκεί όπου σε επιμέλεια του Δημήτρη Παλαιοκρασσά, ιστορικού Τέχνης και συμβούλου της συλλογής του, παρουσιάζονται έργα προτού ταξιδέψουν για τους νέους τους προορισμούς.
***
Η επιστημονική φαντασία του Αντι Γουέιρ
Ο διάσημος συγγραφέας του «The Martian» μιλάει στο ΒΗΜΑgazino για το νέο του βιβλίο με τίτλο «Αποστολή Χαίρε Μαρία».
Ο Αντι Γουέιρ έκανε καριέρα ως μηχανικός λογισμικού, όμως η αναπάντεχα μεγάλη επιτυχία του πρώτου του μυθιστορήματος «Ανθρωπος στον Αρη» ανέτρεψε τα πάντα στη ζωή του και του επέτρεψε να πραγματοποιήσει το όνειρό του: να ασχοληθεί αποκλειστικά με τη συγγραφή. Το βιβλίο εκείνο έγινε μάλιστα και ταινία («Η διάσωση», 2015) σε σκηνοθεσία Ρίντλεϊ Σκοτ και με πρωταγωνιστές τον Ματ Ντέιμον και την Τζέσικα Τσαστέιν. Αθεράπευτα παθιασμένος με το Διάστημα και αφοσιωμένος χομπίστας σε θέματα όπως η Σχετικιστική Φυσική, η Μηχανική των Τροχιών και η ιστορία των επανδρωμένων διαστημικών αποστολών, ο 50χρονος συγγραφέας κυκλοφόρησε πρόσφατα το καινούργιο του μυθιστόρημα με τίτλο «Αποστολή Χαίρε Μαρία», άλλο ένα πόνημα με πολύ καλές κριτικές που διαβάζεται απνευστί.
Στο BHMAgazino που κυκλοφορεί μαζί με το «Βήμα της Κυριακής», ο Γιώργος Νάστος συνομιλεί με τον 50χρονο μετρ των μπεστ σέλερς, ο οποίος αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στη μάχη του με την αγχώδη διαταραχή, στις κινηματογραφικές μεταφορές των μυθιστορημάτων του και στην αγάπη του προς τους Beatles.
***
Κουρασμένα μνημεία
Σύμβολα της παγκόσμιας κληρονομιάς, το Βρετανικό Κοινοβούλιο και ο Πύργος του Αϊφελ κινδυνεύουν από τη φθορά του χρόνου, τους πολιτικούς διαξιφισμούς και το κόστος της συντήρησής τους.
Ενα μεταλλικό ερμάριο που προστατεύει ηλεκτρολογικό εξοπλισμό. Πάνω του ένα δοχείο προορισμένο να μαζεύει σταγόνες που στάζουν από την οροφή. Κουτιά από μπογιά επιτελούν τον ίδιο σκοπό στο έδαφος λίγο πιο πέρα. Ατμοί, ανοιγμένα χαρτόκουτα, καλώδια υψηλής τάσης γειτονεύουν με σκουπιδοτενεκέδες γεμάτους από χρησιμοποιημένα πλαστικά κυπελλάκια καφέ. Το σκηνικό της περιήγησης του Ρόουαν Μουρ, αρθρογράφου του περιοδικού «NewReview» της εφημερίδας «TheObserver», είναι ένας τόπος μεταξύ βικτωριανού λαβύρινθου και κυβερνοπάνκ διηγήματος. Εξωτερικά, τα Ανάκτορα του Γουέστμινστερ αποτελούν κόσμημα της ευρωπαϊκής κληρονομιάς και ένα από τα πιο επιβλητικά κτίρια παγκοσμίως. Εσωτερικά, τα υπόγεια του Βρετανικού Κοινοβουλίου μαρτυρούν την οδυνηρή καταπόνηση ενός οικοδομήματος στα όρια της αντοχής του. Το αίτημα της ριζικής ανακαίνισης συζητείται από το 2012, προσκρούει όμως στις πολιτικές αντεγκλήσεις, το κόστος και την ανάγκη εκκένωσης για μακρό χρονικό διάστημα. Παρόμοια σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα και ο Πύργος του Αϊφελ, σύμβολο του Παρισιού όπου θα διεξαχθούν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2024, ενώ το Κολοσσαίο και η Απαγορευμένη Πόλη στο Πεκίνο πρόλαβαν να ανακαινιστούν πριν έρθουν τα χειρότερα.
Στο ΒHMAgazino που κυκλοφορεί μαζί με το «Βήμα της Κυριακής», ο Μάρκος Καρασαρίνης γράφει για αυτά και για άλλα σημαντικά μνημεία της παγκόσμιας κληρονομιάς που η οργανική ένταξή τους στην καθημερινότητα του 21ου αιώνα απαιτεί αυξημένη επιφυλακή και διαρκή συντήρηση.
Διαβάστε περισσότερα στο BHMAgazino που κυκλοφορεί με το «Βήμα της Κυριακής»