H συγγνώμη, οι παραιτήσεις, ακόμη και οι… απολύσεις αν χρειάζεται, στην πολιτική θα έπρεπε να είναι βασικό στοιχείο. Δεν μπορεί π.χ. σε μια ιδιωτική επιχείρηση να κάνει κάποιος ένα σοβαρό λάθος και να μην αναλαμβάνει την ευθύνη. Πέραν του ότι δεν δείχνει σοβαρότητα, από την άλλη, ένας εργαζόμενος, μια εταιρεία, μια κυβέρνηση ή ένα κράτος πάει μπροστά μόνο μαθαίνοντας από τα λάθη της.
Στην περίπτωση της τουριστικής καμπάνιας της Τουρκίας με την ονομασία «Turkaegean» έπρεπε να υπάρχουν όλα τα παραπάνω. Και η ΕΔΕ που διέταξε ο αρμόδιος υπουργός, Α. Γεωργιάδης, πρέπει να οδηγήσει κάπου. Να μην είναι σαν τις ΕΔΕ που κάνουν στην Ελληνική Αστυνομία και τα βρίσκουν όλα ρόδινα.
Ούτε σαν τις ΕΔΕ που κάνουν σε διάφορες δημόσιες υπηρεσίες και ποτέ κανείς δεν τιμωρείται.
Παραθέτω δύο δημοσιεύματα του in. To ένα έχει ημερομηνία 4 Ιουλίου 2021, δηλαδή πριν από ένα χρόνο κι έχει τίτλο: ««Turkaegean»: Η Τουρκία επικεντρώνει την τουριστική της καμπάνια στο Αιγαίο».
Το δεύτερο έχει ημερομηνία 19 Νοεμβρίου 2021 με τίτλο: «Turkaegean – Η τουριστική καμπάνια για το «τουρκικό Αιγαίο» και πώς αξιοποιείται».
Το in. είναι το πρώτο site της χώρας, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Reuters. Ανάλογα δημοσιεύματα υπήρχαν πριν από ένα χρόνο και σε άλλα μεγάλα και υψηλής δημοφιλίας sites.
Δεν τα είδε κανείς στο αρμόδιο υπουργείο; Στις αρμόδιες υπηρεσίες δεν διάβασαν ποτέ ότι η Τουρκία προωθεί τουριστική καμπάνια με τίτλο «Turkaegean»;
Κανένας δεν ευαισθητοποιήθηκε; Να ρωτήσει, να μάθε τι ακριβώς σημαίνει αυτό, πώς μπορεί η Ελλάδα να το μπλοκάρει (αν μπορεί), αν είναι σε θέση η χώρα μας να εγείρει αντιρρήσεις, να πάει σε κάποιο διαιτητικό δικαστήριο εν πάση περιπτώσει;
Δεν μπορεί, λοιπόν, κανείς να ισχυριστεί ότι δεν γνώριζε τι ακριβώς έκαναν οι Τούρκοι και πώς έπρεπε να κινηθούν οι αρμόδιες υπηρεσίες.
Δεν ξέρω αν είναι σοβαρό γεγονός. Αν δηλαδή με αυτό το «τρικ» η Τουρκία μπορεί να εγείρει κι άλλες αξιώσεις.
Αν και το Αιγαίο είναι ελληνικό, πρόκειται για μια θάλασσα που βρέχει και τα παράλια της Μικράς Ασίας, επομένως, οι γείτονες έχουν δικαιώματα, τουλάχιστον σε τουριστικό επίπεδο.
Εκτιμώ ότι η καμπάνια είναι άνευ ουσίας για τους τουρίστες που θέλουν να επισκεφτούν την περιοχή μας. Πλέον, με ένα «κλικ» μπορεί κάποιος να μπει και να δει πανέμορφες παραλίες που ανήκουν στα ελληνικά νησιά ή που αφορούν στα παράλια της γειτονικής μας χώρας.
Δύσκολα μπορεί δηλαδή κάποιος να αποπροσανατολιστεί και να θεωρήσει ότι το Αιγαίο Πέλαγος είναι μόνο Τουρκία, ενώ είναι κατά βάση Ελλάδα.
Βεβαίως, είναι ζήτημα όταν οι ΗΠΑ απορρίπτουν την κατοχύρωση του όρου «Turkaegean» για τουριστικούς ή διαφημιστικούς σκοπούς, ενώ το έχει κάνει από πέρυσι η ΕΕ, της οποίας μέλος είναι η Ελλάδα.
Το πρόβλημα είναι ότι κανείς (ελπίζουμε όχι σκόπιμα) δεν σκέφτηκε ότι μια τουριστική καμπάνια και η κατοχύρωση ενός εμπορικού σήματος, μπορεί να «χτυπήσει» και στα ευαίσθητα εθνικά θέματα.
Ειδικά σε μια περίοδο έξαρσης των ελληνοτουρκικών σχέσεων.
Οι υπερπατριώτες, λοιπόν, που ετοιμάζονται να πάρουν τις παλάσκες και να πάνε να πολεμήσουν την Τουρκία, ας κάνουν κάτι πριν.
Ας λογοδοτήσουν για την «ξεφτίλα», για την απύθμενη ανοησία και κυρίως γιατί δεν ξέρουν να κάνουν τη δουλειά τους.
Ισως τότε η Ελλάδα να γίνει καλύτερο κράτος και οι πολιτικοί περισσότερο πολύτιμοι από το να… πιάνονται στον ύπνο από τους Τούρκους ή όποιους άλλους.