Με γοργούς ρυθμούς ο δεύτερος ναύσταθμος στην Κρήτη

Tο Πολεμικό Ναυτικό περιμένει έως το τέλος του έτους να παραλάβει τους «φονιάδες των υποβρυχίων», όπως λέγονται τα υπερσύγχρονα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα «Romeo».

Με τις συνεχείς τουρκικές προκλήσεις, τις φραστικές επιθέσεις, τις απειλές, τις παράλογες απαιτήσεις για αποστρατιωτικοποίηση των νησιών, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας προχωρά με γοργότερους ρυθμούς στον σχεδιασμό για τη δημιουργία ενός δεύτερου ναυστάθμου στην Κρήτη. «Στόχος η αναβάθμιση της Σούδας», λέει ο υπουργός Νίκος Παναγιωτόπουλος, ο οποίος προσθέτει με νόημα: «Πλησιάζουμε επικίνδυνα στα όριά μας με την Τουρκία. Στα όρια της εγκράτειας και της υπομονής μας». Ο δεύτερος, λοιπόν, ναύσταθμος κρίνεται απαραίτητος, τόσο επειδή το Πολεμικό Ναυτικό περιμένει σε λίγα χρόνια τις νέες φρεγάτες, την αναβάθμιση των υπαρχουσών και τις νέες κορβέτες, όσο και επειδή θέλει να επεκτείνει την επιχειρησιακή δυνατότητά του στην περιοχή.

***
Έξι νέα Rafale προσγειώνονται τον Οκτώβριο στην Τανάγρα

Και ενώ άρχισαν οι προετοιμασίες για τη δημιουργία δεύτερου ναυστάθμου στην Κρήτη με την κατασκευή πρώτα οικισμών για το προσωπικό και επέκταση της προβλήτας και όλα αυτά υπό την επίβλεψη του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου, το Πολεμικό Ναυτικό περιμένει έως το τέλος του έτους να παραλάβει τους «φονιάδες των υποβρυχίων», όπως λέγονται τα υπερσύγχρονα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα «Romeo». Αλλά και Πολεμική Αεροπορία περιμένει νέα όπλα. Πρόκειται για άλλα 6 Rafale, που αναμένεται να προσγειωθούν στην Τανάγρα, έως το τέλος Οκτωβρίου. Έτσι σχηματίζονται δύο σμήνη Rafale (από έξι το καθένα), τα οποία πιθανόν οι περισσότεροι να μην το γνωρίζουν, αλλά έχουν ήδη βγει στο Αιγαίο. (μόνον που η «δουλειά» τους δεν είναι οι αναχαιτίσεις, αυτή τη «δουλειά» την κάνουν εξαιρετικά τα F-16, τα Mirage και τα Phantom). Ενώ έως το τέλος του χρόνου πιάνει «δουλειά» στο Αιγαίο και το F-16 Viper.

***
Non flight zone στη Σούδα και Αλεξανδρούπολη

Ειδικά για τον δεύτερο ναύσταθμο Κρήτης, ο πρώην αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός έ.α. Μιχάλης Κωσταράκος, λέει ότι είναι απόλυτα χρήσιμος, επεκτείνει τις επιχειρησιακές δυνατότητες του Πολεμικού Ναυτικού, φτάνει όμως να σταθμεύουν μόνιμα μονάδες του Πολεμικού Ναυτικού. Ζητεί μάλιστα, να κηρυχθούν non flight zone, οι περιοχές πάνω από τη Σούδα, αλλά και πάνω από την Αλεξανδρούπολη. Τι εννοεί με αυτό; Ό,τι οποιοδήποτε αεροπλάνο ζητήσει να περάσει πάνω από τις περιοχές αυτές θα πρέπει να παίρνει άδεια από τον πύργο ελέγχου των αεροδρομίων των Χανίων και της Αλεξανδρούπολης. Όχι όπως την άλλη φορά που ένα ζεύγος τουρκικών F-16 πέρασε 2,5 ν.μ. μακριά από την Αλεξανδρούπολη ανάμεσα στην Σαμοθράκη και την Αλεξανδρούπολη.

***
Και τρίτος ναύσταθμος στον Βόλο

Και κάτι ακόμα: Με γοργούς ρυθμούς κατασκευάζεται ακόμα ένας ναύσταθμος, ο τρίτος κατά σειρά, στον Βόλο για τα μεταγωγικά πλοία του Πολμεικού Ναυτικού και αυτός υπό την επίβλεψη του Α/ΓΕΕΘΑ. Προσέξτε, εκεί υπάρχουν πεδία βολής, αεροδρόμιο, ελικοδρόμιο και μία ταξιαρχία αερομεταφερόμενων (για οπουδήποτε εντός ή εκτός Ελλάδας) πεζοναυτών.

***
Ο Νο4 φόρος και γιατί δεν μειώνεται

Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης (περιλαμβανομένου του υπουργού Ενέργειας) επιδεικνύει υπερηφάνως τούτες τις ημέρες τους λογαριασμούς ρεύματος, που κατέφθασαν, όπως αναφέρει, χαμηλότεροι σε σύγκριση με τους προηγούμενους. Συγκεκριμένα επιδεικνύει λογαριασμούς ρεύματος από επιχειρήσεις (αρτοποιία, ζαχαροπλαστεία, κτλ.), που οι κάτοχοί τους (πάντα όπως λέει το οικονομικό επιτελείο) θα πληρώσουν αυτή τη φορά λιγότερα. Ρώτησα όμως τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα εάν υπάρχουν σκέψεις για μείωση του ΦΠΑ στο τρόφιμα ή στον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα καύσιμα, γιατί οι τιμές των καυσίμων στην χώρα μας έχουν πάρει για καλά την ανηφόρα (και δεν σταματούν)..

Η απάντηση του κ. Σταϊκούρα ήταν «όχι», τουλάχιστον για τις επόμενες τρεις εβδομάδες, όπως είπε, όπου θα υπάρχει η εξειδίκευση των μέτρων με την πίστωση περί τα 300 εκατ. ευρώ στους πολίτες για επιδότηση στο ρεύμα. Εκεί όμως που ήταν κατηγορηματικός ήταν για τα καύσιμα. Μου είπε πως δεν υπάρχει περιθώριο, σε αυτήν την περίοδο για μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα. Και ξέρετε γιατί; Επειδή «τα λεφτά είναι πολλά» (πολλά για το κράτος από τους φόρους). Δεν το είπε έτσι βεβαίως ο υπουργός, αλλά μου αποκάλυψε ότι ο φόρος κατανάλωσης στα καύσιμα είναι ο Νο4 φόρος (από πλευράς εισπράξεων) στην Ελλάδα. Ήταν επόμενο να ρωτήσω ποιος είναι ο Νο1 φόρος στην Ελλάδα και χωρίς περιστροφές ο υπουργός Οικονομικών μου είπε ο ΦΠΑ! Ο Νο2; Ξαναρώτησα. «Μα ο φόρος εισοδήματος»., απάντησε. Εξήγησε όμως ότι τα καύσιμα είναι ακριβά, λόγω αφενός των φόρων, αλλά και επειδή, ως χώρα βρισκόμαστε μακριά και ότι «παίζει» και το χαρτί της αισχροκέρδειας, που αυξάνει τις τιμές. Του είπα μα και η Κύπρος είναι πιο μακριά και η τιμή της βενζίνης είναι1,80, αλλά δεν πήρα απάντηση. Ίσως για αυτό να ρωτήσω τον Κύπριο υπουργό Οικονομικών. Εκείνο όμως που ο κ. Σταϊκούρας είπε και επέμενε είναι ότι εφέτος πληρώνουμε λιγότερα στον ΕΝΦΙΑ και ότι υπάρχει ήδη αισθητή μείωση των λογαριασμών του ρεύματος. Αυτά μου είπε και σας το μετέφερα πάραυτα.

***
Χωρίς θερινά τμήματα η Βουλή

Ούτε εφέτος θα λειτουργήσουν θερινά τμήματα της Βουλής γιατί δεν έχει εκλείψει ο λόγος που δεν είναι άλλος από την πανδημία. Ωστόσο η Βουλή (Ολομέλεια) θα κλείσει για περίπου 20 ημέρες στα τέλη Ιουλίου ή στις αρχές Αυγούστου και θα ξανανοίξει μετά τις 20 Αυγούστου.

***
Γραμματείς ετών… 108

Οι Παύλος Μαρινάκης (ΝΔ), Ράνια Σβίγκου (ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ) και Ανδρέας Σπυρόπουλος (ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ) έχουν τεράστια στοιχήματα στις ατζέντες τους και, πολύ περισσότερο, σε έναν χρόνο που πυκνώνει πολιτικά και εκλογικά. Αθροιστικά, και οι τρεις τους είναι…108 ετών. Όλοι κάτω των σαράντα, γεννημένοι στην καρδιά της Γ’ Ελληνικής Δημοκρατίας αλλά και στο μεταίχμιο όπου οι νεότερες γενιές είτε επέλεγαν το brain drain είτε τις αλυσιδωτές σπουδές σε συνδυασμό με δουλειές και μια νέα ψηφιακή πραγματικότητα. Οι τρεις γραμματείς των σημερινών μεγάλων κομμάτων είναι η πρώτη φορά στη νεότερη πολιτική ιστορία μας που είναι τόσο νέοι αλλά και ενώπιον μιας τόσο ρευστής κατάστασης. Και κάτι ακόμα. Και οι τρεις όταν ιδρύονταν τα κόμματά τους ήταν… αγέννητοι.

***
Οι 11 περιοχές της παραβατικότητας

Η πολυαναμενόμενη συνάντηση Δημάρχου Αθηναίων και υπουργού Προστασίας του Πολίτη έγινε (επιτέλους). Ο δήμαρχος Αθηναίων, πήγε καλά προετοιμασμένος (και διαβασμένος) και παρουσίασε στον Τάκη Θεοδωρικάκο και την ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη τον «μαύρο χάρτη» της παραβατικοτητας στην Αθήνα. Στον «μαύρο χάρτη» περιλαμβάνονται 11 συγκεκριμένες περιοχές στο κέντρο και γύρω από το κέντρο της Αθήνας, όπου καταγράφεται αύξηση της παραβατικότητας και της μικρο-εγκληματικότητας. Οι 11 συγκεκριμένες περιοχές (οριοθετημένες κατά δρόμο, πλατεία και πεζόδρομο) καταγράφουν ανησυχητική αύξηση της παραβατικότητας, της μικρο-εγκληματικότητας και της όχλησης στην καθημερινότητα των πολιτών -τοξικομανείς, εμπόριο ναρκωτικών, Ρομά, πορτοφολάδες. Ο «μαύρος χάρτης» έχει συνταχθεί με βάση τα δεδομένα, που συλλέγουν οι υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων (δημοτική αστυνομία, καθαριότητα, ηλεκτροφωτισμός, Novovile κλπ) καθώς και τις καταγγελίες, παράπονα, μηνυτήριες αναφορές πολιτών και φορέων της πόλης. Η χαρτογράφηση δεν περιορίζεται μόνο στις περιοχές, αλλά και στο είδος της παραβατικότητας (π.χ. διακίνηση ναρκωτικών, παραεμπόριο, κλοπές,

***
Οι χάρτες του τουρκικού αναθεωρητισμού

Η αρχή έγινε από τον Πρωθυπουργό, όταν παρουσίασε τον χάρτη της Γαλάζιας Πατρίδας και στον Αμερικανό Πρόεδρο, αλλά και στο Κογκρέσο. Εν συνεχεία ο Πρωθυπουργός παρουσίασε τον χάρτη αυτόν σε εταίρους μας στην ΕΕ, εξοργίζοντας τον Ερντογάν. Τελευταίως ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε τον χάρτη της «Γαλάζιας Πατρίδας» στον Γερμανό καγκελάριο Ολαφ Σολτς, Ο ίδιος χάρτης, αλλά και η διαχρονική πορεία των τουρκικών προκλήσεων θα παρουσιαστεί από τον υπουργό Εξωτερικών Νίκο Δένδια στη Γερμανίδα ομόλογό του Αναλένα Μπέρμποκ, η οποία αναμένεται στην Αθήνα την ερχόμενη Πέμπτη 9 Ιουνίου. Η Γερμανίδα υπουργός έρχεται στην Αθήνα από το Πακιστάν και προσέξτε δεν πηγαίνει πρώτα στην Άγκυρα (που είναι έτσι και αλλιώς ο δρόμος της), αλλά έρχεται στην Αθήνα, κάτι, όπως μαθαίνω που ενόχλησε τους Τούρκους. Μετά την Αθήνα η Γερμανίδα θα πάει στην Άγκυρα, αλλά μόλις φύγει, στη Θεσσαλονίκη την Παρασκευή θα πραγματοποιηθεί η συνάντηση Σολτς και Μητσοτάκη.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι θα είναι σημαντική για την χώρα μας η στήριξη της Γερμανίας στην προσπάθεια που κάνει για τη μετατροπή σε ενεργειακό κόμβο και, όπως είναι γνωστό, τα συμφέροντα Βερολίνου και Αθηνών σπάνια βρέθηκαν να ταυτίζονται στο συγκεκριμένο θέμα. Βεβαίως υπάρχει και το θέμα των εξοπλισμών όπου Ελλάδα και Γερμανία συνομιλούν πλέον εντατικά και για τη συνεργασία στο θέμα των εξοπλισμών, μάλιστα, όπως μου λένε από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, με το ενδεχόμενο και της συμπαραγωγής αρμάτων μάχης.

***
Ο Ερντογάν στέλνει υφυπουργό στη Θεσσαλονίκη

Τελικά παρά τα μεγάλα λόγια του τύπου «Μητσοτάκης γιοκ», ή «δεν ξαναμιλάμε με την Αθήνα», ή «διακόπτονται οι συνομιλίες για τα ΜΟΕ» ή τέλος με την δήλωση του Ερντογάν πως δεν έρχεται στη Θεσσαλονίκη, η Τουρκία τελικά θα μετάσχει, σε επίπεδο υφυπουργού στη Σύνοδο Κορυφής της Διαδικασίας για τη Συνεργασία της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, της οποίας εφέτος προεδρεύει η χώρα μας. Μπορεί να υποβίβασε τη συμμετοχή σας (πιθανόν να νομίζει ότι έτσι θα μας ενοχλήσει), αλλά τελικά θα συμμετάσχει με τον υφυπουργό Εξωτερικών Σεντάτ Ονάλ. Απλώς σας θυμίζω ότι μόλις την περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε στην Αθήνα η διήμερη κοινοβουλευτική συνέλευση της συνόδου, στην οποία έλαβε μέρος τουρκική αντιπροσωπεία. Στη Σύνοδο θα είναι οι ηγέτες των Βαλκανίων, αξιωματούχοι από την ΕΕ και βεβαίως ο καγκελάριος Ολαφ Σολτς.

***
Σκηνές που προβληματίζουν την κυβέρνηση

Εικόνες που θα πρέπει να προβληματίσουν την κυβέρνηση, καταγράφηκαν στην Εύβοια και συγκεκριμένα στην Αιδηψό. Ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Σίμος Κεδίκογλου, βουλευτής για πολλά χρόνια στη συγκεκριμένη περιφέρεια, είχε μια «θερμή» υποδοχή» από κατοίκους της περιοχής οι οποίοι μάλιστα δεν του επέτρεψαν να συμμετάσχει σε σύσκεψη. Συγκεκριμένα ο κ. Κεδίκογλου έφτασε στα Λουτρά Αιδηψού για την 4η Συνάντηση των μελετητών με την τοπική κοινωνία και τους φορείς της Βόρειας Εύβοιας, όταν συγκεντρωμένοι πολίτες έξω από το κτίριο επιτέθηκαν φραστικά στον υφυπουργό, μη αφήνοντας τον να εισέλθει στην αίθουσα.

***
Όταν ήχησε ξανά το βάδισμα του Τσολιά στη Νέα Υόρκη

Στην 5η λεωφόρο της Νέας Υόρκης, ο ελληνισμός ήχησε ξανά, στο βάδισμα των ευζώνων της προεδρικής φρουράς που με την παρουσία τους έδωσαν «ελληνικό» παλμό σε έναν από τους πιο πολυσύχναστους δρόμους του κόσμου. Να σημειώσω τη δήλωση του αρχιεπισκόπου Ελπιδοφόρου: «Μαζευτήκαμε σαν οικογένεια και όλοι μοιραστήκαμε την περηφάνια και τον σκοπό της παρέλασης. Γονείς προετοίμασαν τα παιδιά τους για την πορεία τους προς την 5η Λεωφόρο . Οι Ενορίες συντόνισαν τα Ελληνικά Σχολεία τους. Οργανώσεις έχτισαν αφιερώματα στους Αθάνατους Ήρωες του 1821. Μια μεγάλη στιγμή για την Ομογένεια». Να σημειώσω επίσης ότι, ο Μαργαρίτης Σχοινάς, αντιπρόεδρος της Κομισιόν βρέθηκε στη Νέα Υόρκη να γιορτάσει με την ομογένεια την Εθνική Παλιγγενεσία. Ο κ. Σχοινάς βρίσκεται ήδη από τις 2 Ιουνίου στις ΗΠΑ συμμετέχοντας σε σημαντικές διμερείς και πολυμερείς συναντήσεις (όπως και στη Λέσχη Μπίλντερμπεργκ) Είχε ωστόσο συναντήσεις για την ασφάλεια, τη μετανάστευση, τη συνεργασία για τις θεωρήσεις και το κοινό μας έργο για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο.

***
Τι γύρευε το βουλγάρικο τζιπ στη Βουλή

Και ξαφνικά σε θέση παρκαρίσματος για άτομα μ ειδικές ανάγκες στο πάρκινγκ της Βουλής, βρέθηκε παρκαρισμένο ένα τζιπ με… βουλγάρικες πινακίδες. Τι γύρευε το βουλγάρικο τζιπ στη Βουλή; Υπήρξε, όπως ήταν αναμενόμενο έρευνα και διαπιστώθηκε ότι ανήκε σε κάποιο συγγενή υπαλλήλου. Δόθηκε πάραυτα η εντολή για την απομάκρυνσή του.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.