Εξαρθρώθηκε από το Τμήμα Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής συμμορία, τα μέλη της οποίας έκαναν κλοπές αυτοκινήτων σε διάφορες περιοχές της Αττικής.
Σε οργανωμένη επιχείρηση που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Πέμπτης στην Αττική συνελήφθησαν οχτώ Έλληνες, ηλικίας από 22 έως και 65 ετών, μέλη της οργάνωσης. Σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία, για τα κατά περίπτωση αδικήματα της συγκρότησης και ένταξης σε εγκληματική οργάνωσης, διακεκριμένες κλοπές, πλαστογραφία και παραβάσεις της νομοθεσίας περί όπλων, περί ναρκωτικών, περί πρόληψης και καταστολής της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και για την προστασία του περιβάλλοντος.
Από την αστυνομική έρευνα διαπιστώθηκε ότι οι παραπάνω συλληφθέντες είχαν συστήσει και ενταχθεί σε εγκληματική οργάνωση, που προέβαινε σε κατ’ επάγγελμα κλοπές αυτοκινήτων τελευταίας τεχνολογίας, τα οποία παρουσίαζαν μεγάλη εμπορική ζήτηση.
Σχετικά με τον τρόπο δράσης διαπιστώθηκε ότι ο αρχηγός της οργάνωσης, σε προγενέστερο χρόνο της έρευνας, είχε ήδη αναπτύξει το δίκτυο που του επέτρεπε την περαιτέρω διάθεση των ανταλλακτικών και εξαρτημάτων από κλεμμένα οχήματα, τόσο στην Αττική όσο και στην περιφέρεια.
Τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης είχαν αναπτύξει δίκτυο σε διάφορες χώρες στην Ευρώπη, από όπου αγόραζαν οχήματα με σοβαρές υλικές ζημιές, σε τιμές πάρα πολύ χαμηλές, από τα οποία χρησιμοποιούσαν μόνο τα έγγραφά τους προκειμένου να τα ταξινομήσουν στην Ελλάδα.
Ο τρόπος δράσης τους
Στη συνέχεια, αφαιρούσαν οχήματα ίδιου τύπου, μοντέλου και χρώματος και πλαστογραφούσαν τους χαρακτηριστικούς αριθμούς των κλεμμένων οχημάτων στην θέση των αντίστοιχων από τα οχήματα που είχαν εισαγάγει από το εξωτερικό και είχαν ταξινομήσει στην Ελλάδα. Για την ταξινόμηση των οχημάτων χρησιμοποιούσαν, είτε στοιχεία τρίτων προσώπων, είτε στοιχεία ατόμων από το φιλικό τους περιβάλλον. Στη συνέχεια, διέθεταν τα πλαστογραφημένα οχήματα προς πώληση.
Τα μέλη της οργάνωσης που ήταν επιφορτισμένα με την αφαίρεση των οχημάτων προχωρούσαν σε κλοπές μόνο συγκεκριμένων αυτοκινήτων (μάρκα και μοντέλο) που κάλυπταν τις ανάγκες για εξαρτήματα και ανταλλακτικά, τις οποίες καθόριζε ο αρχηγός της οργάνωσης.
Αναζητούσαν αυτοκίνητα να αφαιρέσουν σε καθημερινή βάση, κινούμενοι σε διάφορες περιοχές της Αθήνας, κυρίως τις βραδινές ώρες. Μόλις εντόπιζαν τα οχήματα «στόχους» που επιθυμούσαν να αφαιρέσουν, προέβαιναν αμέσως στην αφαίρεση τους. Σε περίπτωση που εντόπιζαν όχημα που τους ενδιέφερε και για κάποιο λόγο δεν μπορούσαν να το αφαιρέσουν, παρακολουθούσαν που το στάθμευαν οι ιδιοκτήτες του, ώστε να κλέψουν κάποια άλλη στιγμή.
Ακολούθως, μετέφεραν το όχημα που είχαν αφαιρέσει σε περιοχές των δυτικών προαστίων όπως ο Ασπρόπυργος, τα ‘Ανω Λιόσια και το Μενίδι και τα στάθμευαν σε ασφαλή και απόμερα σημεία, ώστε να βεβαιωθούν πως στην περίπτωση που το όχημα διέθετε σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού θέσης (GPS tracker), τυχόν ανεύρεση του δεν θα οδηγούσε τις Αρχές στα ίχνη τους και τους χώρους που χρησιμοποιούν. Τέλος, περνούσαν από το σημείο που τα είχαν σταθμεύσει για να βεβαιωθούν ότι βρίσκονταν ακόμη εκεί δεν είχαν εντοπιστεί από τις αρχές ή από τον ιδιοκτήτη τους.
Αφού βεβαιώνονταν ότι το όχημα είναι «ασφαλές», το μετέφεραν, είτε στο συνεργείο – διαλυτήριο αυτοκινήτων του αρχηγού της οργάνωσης στον Ασπρόπυργο, προκειμένου να αποσυναρμολογηθεί, είτε αυτούσιο μεταφέρονταν σε αυτόν που είχε «παραγγείλει» την κλοπή του.
Αναφορικά με το ρόλο κάθε μέλους στην οργάνωση, αρχηγός και αποκλειστικός ρυθμιστής της λειτουργίας της, ήταν ο 65χρονος, ο οποίος είχε τις περισσότερες γνώσεις στον τομέα του αυτοκινήτου και όπως προέκυψε ήταν ιδιοκτήτης μάντρας εμπορίας παλαιών ανταλλακτικών και εξαρτημάτων αυτοκινήτων.
Ήταν αυτός που δέχονταν τις παραγγελίες για ανταλλακτικά από διάφορους συνεργάτες του και στη συνέχεια έδινε την «παραγγελία» προς τα υπόλοιπα μέλη της οργάνωσης για να αφαιρέσουν συγκεκριμένου τύπου, μάρκας, μοντέλου και χρώματος αυτοκίνητα. Τέλος, ήταν αυτός που μετά την παραλαβή των κλεμμένων οχημάτων, αποφάσιζε που θα διατεθούν τα ανταλλακτικά και σε ποια τιμή, ενώ έδινε τα χρήματα που αντιστοιχούσαν στην συμμετοχή ενός εκάστου μέλους της οργάνωσης.
Ο 26χρονος διέθετε και αυτός αυτοσχέδια μάντρα με ανταλλακτικά αυτοκινήτων.
Οι υπόλοιποι συλληφθέντες απάρτιζαν το επιχειρησιακό σκέλος της οργάνωσης και με διαφορετική σύνθεση κάθε φορά διέπρατταν τις κλοπές των οχημάτων.
Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 12 έρευνες σε σπίτια, μία έρευνα σε αποθήκη-διαλυτήριο και 2 έρευνες σε επιχειρήσεις εμπορίας ανταλλακτικών αυτοκινήτων, στις περιοχές των Αμπελοκήπων, Μεγάρων, ‘Ανω Λιοσίων, Αχαρνών, Ασπρόπυργου και στη Θεσσαλονίκη (από αστυνομικούς της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης), κατά τη διάρκεια των οποίων βρέθηκαν μεταξύ άλλων και κατασχέθηκαν:
– 17 αυτοκίνητα
– 88 κινητήρες αυτοκινήτων
– 19 εγκέφαλοι αυτοκινήτων
– πλήθος εξαρτημάτων-ανταλλακτικών
– ηλεκτρονικός εξοπλισμός για την αφαίρεση οχημάτων
– πιστόλι
– taser
– αλεξίσφαιρο γιλέκο
– 16,5 γραμμάρια κάνναβης
– τα χρηματικά ποσά των 5.022 ευρώ και 340 δολαρίων ΗΠΑ.
Από την μέχρι στιγμής έρευνα εξιχνιάσθηκαν 18 περιπτώσεις κλοπές οχημάτων, με το οικονομικό όφελος που έχουν αποκομίσει να ανέρχεται στο χρηματικό ποσό των 388.800 ευρώ.
Παράλληλα με τις αστυνομικές έρευνες, σε επιχείρηση εμπορίας ανταλλακτικών αυτοκινήτων, πραγματοποιήθηκε έλεγχος από κλιμάκιο της Δ.Ε.Δ.Η.Ε. για την διαπίστωση παραβάσεων σχετικών με την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους και διαπιστώθηκε κλοπή ρεύματος. Επιπλέον στον χώρο διενεργήθηκε έλεγχος από αστυνομικούς του Τμήματος Προστασίας Περιβάλλοντος της Διεύθυνσης Ασφαλείας Αττικής και αρμόδιο κλιμάκιο του Τμήματος Ελέγχου, Μετρήσεων και Υδροοικονομίας Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Αττικής, προς επιβολή σχετικών κυρώσεων.
Επιπρόσθετα, 7 από τους συλληφθέντες έχουν κατηγορηθεί και κατά το παρελθόν για κλοπές, πλαστογραφίες και άλλα αδικήματα.
Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών, ενώ συνεχίζεται η έρευνα για την πλήρη εξακρίβωση του εύρους της εγκληματικής τους δραστηριότητας.