To νομοσχέδιο για την εξυγίανση και αξιοποίηση των ναυπηγείων Ελευσίνας παρουσίασε στη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου υπό τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης. Το σχέδιο νόμου έχει καταρτισθεί σε συνεργασία και διαβούλευση με τα Υπουργεία Οικονομικών και Εθνικής Άμυνας.
Σύμφωνα με αυτό, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων εξουσιοδοτείται να εκπροσωπήσει τον βασικό πιστωτή των Ναυπηγείων Ελευσίνας, δηλαδή το ελληνικό δημόσιο, εν τω συνόλω στο σχέδιο εξυγίανσης που θα κατατεθεί βάσει του πτωχευτικού νόμου στο αρμόδιο δικαστήριο. Το σχέδιο αυτό εκπονείται σε συνεργασία με την εταιρία ONEX, με τη χρηματοδότηση της αμερικανικής DFC και προβλέπει ότι :
- Για την επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Ελευσίνας θα επενδυθούν άμεσα 100 εκατομμύρια δολάρια. Με αυτά θα επισκευασθούν οι δεξαμενές, θα γίνει περιβαλλοντική αποκατάσταση και οποιαδήποτε άλλη εργασία χρειάζεται για να ξεκινήσουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας τη λειτουργία τους με όλες τις θέσεις εργασίας των νυν εργαζομένων εξασφαλισμένες.
- Βάσει του σχεδίου, το οποίο έχουν αποδεχθεί οι ίδιοι εργαζόμενοι σε ποσοστό 99.7%, θα πληρωθούν από την ONEX στο πρώτο στάδιο όλη την προβλεπόμενη από το νόμο αποζημίωση και τα υπόλοιπα χρήματα που έχουν λαμβάνειν από το παρελθόν θα τα πληρωθούν στο μέλλον από τα όποια αμυντικά προγράμματα καταφέρουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας να προσελκύσουν, όχι κατ’ ανάγκη από το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό αλλά οποιουδήποτε είδους αμυντικά προγράμματα από οποιονδήποτε πελάτη.
Το σχέδιο για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας ακολουθεί ακριβώς τα βήματα του παρομοίου σχεδίου που είχε εκπονηθεί και έχει ήδη ολοκληρωθεί για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Νεωρίου Σύρου, όπου σήμερα έχει ήδη εξοφλήσει το σύνολο των απαιτήσεων στους εργαζόμενους και στους πιστωτές, έχει αυξήσει τις θέσεις εργασίας από 150 σε 600 και έχει δώσει εκατομμύρια φόρους στο ελληνικό δημόσιο.
Κατά τον ίδιο ακριβώς τρόπο και χωρίς καμία δέσμευση του Πολεμικού Ναυτικού να δώσει υποχρεωτικά κάποιο πρόγραμμα στα Ναυπηγεία Ελευσίνας για την εξυγίανσή τους, τα ναυπηγεία θα προχωρήσουν στην άμεση και πλήρη επαναλειτουργία τους με μεγάλο όφελος για την ελληνική οικονομία, με πολλές χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και προοπτικές μεγάλης ναυπηγοεπισκευαστικής παραγωγής στην Αττική.
Έτσι, με το σχέδιο αυτό – για την οριστική εκπόνηση του οποίου το Υπουργείο Ανάπτυξης χρειάστηκε να εργαστεί εντατικά για περίπου 3 χρόνια-, εξασφαλίζεται η επαναλειτουργία του τελευταίου από τα τρία ελληνικά Ναυπηγεία, καθώς το Νεώριο ήδη λειτουργεί, ο Σκαραμαγκάς περνάει στον Έλληνα εφοπλιστή, Γιώργο Προκοπίου και η Ελευσίνα στην εταιρία ΟΝΕΧ.
Σημειώνεται, τέλος, ότι για την ολοκλήρωση του σχεδίου τίθενται δύο προαπαιτούμενα: οι εγκρίσεις από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από το αρμόδιο δικαστήριο βάσει του πτωχευτικού νόμου.