Το 1939 ο πεντάχρονος Ρόμπερτ Μακ Κέιμπ πήρε ένα δώρο από τον πατέρα του: μια μικρή φωτογραφική μηχανή από βακελίτη. Μοντέλο της Kodak, σε στυλ art–déco, με ικανότητα να παράγει φωτογραφίες διαστάσεων 6,5x4, αυτή η Baby Brownie προοριζόταν να καθορίσει μια ολόκληρη σταδιοδρομία. Γιος στελέχους της «New York Daily Mirror», λαϊκής εφημερίδας μεγάλης κυκλοφορίας του Γουίλιαμ Ράντολφ Χιρστ, η οποία υπήρξε από τις πρώτες που έδωσαν έμφαση στην εικόνα, ο νεαρός Ρόμπερτ έγινε ενθουσιώδης φωτογράφος που πέρασε από την αναζήτηση ειδησεογραφικού χαρακτήρα στιγμιοτύπων στα πρόσωπα και τα τοπία. Γοητεύθηκε νωρίς από την Ελλάδα, σε ηλικία 20 ετών, το 1954, και παρά τα πλήθος ταξίδια του ανά τον κόσμο από την Κούβα ως την Ανταρκτική, βρέθηκε να επιστρέφει σε αυτήν επανειλημμένα – εμμονικά, σχεδόν. Φωτογράφησε τις Κυκλάδες για το «National Geographic» το 1957, τις Μυκήνες, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, την Πάτμο, τις Στροφάδες. Πολλές από τις εικόνες αυτές έγιναν το υλικό των εκθέσεών του στη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, το Παρίσι και τυπώθηκαν στα περισσότερα από 15 βιβλία που έχει εκδώσει ως σήμερα.
Στο ΒΗΜΑgazino που κυκλοφορεί μαζί με το «Βήμα της Κυριακής», με αφορμή το πιο πρόσφατο λεύκωμά του, με τίτλο «Γράμμα από την Κάσο. 1965», ο Μάρκος Καρασαρίνης γράφει για άλλον έναν σταθμό στο «ελληνικό ταξίδι» του Ρόμπερτ Μακ Κέιμπ και εντάσσει τον συγγραφέα του στο πάνθεο των μεγάλων ξένων περιηγητών της Ελλάδας του 20ού αιώνα.
Διαβάστε περισσότερα στο BHMAgazino που κυκλοφορεί με το «Βήμα της Κυριακής»