Φρίκη προκαλούν οι μαρτυρίες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας από το περιβάλλον της σχολικής κοινότητας του μαθητή, ο οποίος τα ξημερώματα του Σαββάτου βρέθηκε απαγχονισμένος μέσα στο δωμάτιό του στα Σεπόλια. Οι Αρχές που ερευνούν εξονυχιστικά τις ηλεκτρονικές συσκευές του 14χρονου δεν αποκλείουν κανένα σενάριο, αναζητώντας στοιχεία που μπορεί να οδηγούν σε bullying, σε ερωτική απογοήτευση ή σε διαδικτυακό challenge με μοιραία κατάληξη.
Την ώρα που η μαθητική κοινότητα στο σχολείο που φοιτούσε ο άτυχος έφηβος «βράζει», ολοένα και περισσότερες μαρτυρίες κάνουν λόγο για bullying σε βάρος του νεαρού αγοριού. Μαθητές μιλούν για συγκεκριμένη ομάδα παιδιών, τα οποία συστηματικά κορόιδευαν τον 14χρονο για τον τρόπο που ντυνόταν και για τα μπουκλωτά μαλλιά του.
Η ίδια ομάδα φέρεται να του πετούσε νεράντζια, να τον έβριζε και να τον χτυπούσε, ενώ σχετικά πρόσφατα, όπως έγινε γνωστό, είχε αποτανθεί στη διεύθυνση του σχολείου, καταγγέλλοντας ότι το κινητό του εκλάπη, φωτογραφίζοντας τη συγκεκριμένη ομάδα παιδιών, χωρίς ωστόσο να υπάρξει κάποιο αποτέλεσμα.
Μάλιστα, υπήρξε μαρτυρία που αποκάλυψε ότι ο 14χρονος είχε δώσει σημάδια ότι σκέφτεται να βάλει τέλος στη ζωή του ένα 24ωρο πριν βρεθεί νεκρός στο πατρικό του.
Εξαρση της βίας
«Βία δεν είναι μόνο εκείνη που αφήνει μελανιές, αν και στην προκειμένη περίπτωση έχουμε και σωματική βία, δυστυχώς», σημειώνει στα «ΝΕΑ» ο κλινικός ψυχολόγος, Δημήτρης Πετρούνιας.
«Πρέπει να δούμε για ποιον λόγο το τελευταίο διάστημα έχουμε τόσο μεγάλη έξαρση της βίας μεταξύ παιδιών, αλλά και ενηλίκων. Με όλο αυτό που βιώνουμε το τελευταίο διάστημα, που έχει να κάνει με τον εγκλεισμό, την οικονομική κρίση, βλέπουμε παιδιά που ζουν σε ένα καθεστώς πολύ μεγάλης πίεσης μέσα στην οικογένεια. Τα παιδιά μιμούνται συμπεριφορές, επομένως, κατά πάσα πιθανότητα, όλη αυτή η αναστάτωση βγαίνει και εντός του σχολείου. Πολύ βασικό είναι το κομμάτι της εκπαίδευσης και των γονέων. Στη συγκεκριμένη υπόθεση, για να υπάρχει όλη αυτή η κατάσταση τόσο καιρό, όπως ακούγεται, θεωρώ πολύ δύσκολο ο εκπαιδευτικός να μη γνωρίζει ότι υπάρχει τουλάχιστον μια κατάσταση απομόνωσης του μαθητή».
Μάθημα ενσυναίσθησης.
«Εκείνο που έχουμε εισηγηθεί στο υπουργείο Παιδείας είναι να μπει επιτέλους το μάθημα της ενσυναίσθησης από το προνήπιο. Εχουμε ζητήσει, μάλιστα, να γίνονται δωρεάν σεμινάρια από ειδικούς γιατί πραγματικά βλέπουμε ότι το χάσμα επικοινωνίας είναι μεγάλο. Υπάρχει κακή ποιότητα επικοινωνίας στο σπίτι, δεν υπάρχει δηλαδή ενεργητική ακρόαση.»
» Οι γονείς δεν αφουγκράζονται τα παιδιά και τα προβλήματά τους. Αρα έχουμε το παιδί σαν απορριμματοφόρο, από την παιδική ηλικία μέχρι την ενήλικη, να μεταφέρει ένα πρόβλημα που δεν μπορεί να διαχειριστεί. Γιατί, δυστυχώς, τα θύματα bullying μεταφέρουν το τραύμα και στην ενήλικη ζωή», αναφέρει ο ειδικός, σχολιάζοντας παράλληλα την ιστορία του 39χρονου Θύμιου στον Πύργο – ένα ακόμα θύμα bullying – που παραμένει αγνοούμενος:
«Η τάση της κοινωνίας είναι ο δυνατός να επιβάλλεται στον αδύναμο. Εδώ, βλέπουμε έναν άνθρωπο με προβλήματα εξαιτίας τροχαίου, που είχε αποσυρθεί, χωρίς να ενταχθεί ποτέ στην κοινωνία. Γι’ αυτό φωνάζουμε ότι πρέπει από την Πολιτεία να γίνεται γρήγορη επανένταξη. Οταν αφήνεις κάποιον μόνο του, συνήθως έχεις τέτοιες συμπεριφορές. Γιατί η κοινωνία μας αυτή τη στιγμή πάσχει. Τα επόμενα χρόνια φοβάμαι θα έχουμε παρόμοια περιστατικά με αύξουσα ισχύ. Οι σχετικοί δείκτες αποκαλύπτουν ήδη μια αυξητική τάση. Και φοβάμαι αυτή η τάση μη γίνει στάση ζωής».