Οταν η Βέρα Λούτερ ήρθε στην Αθήνα, την πόλη συγκλόνιζαν οι πυρκαγιές που μαίνονταν σε πολλά μέτωπα στη χώρα και ένας δυνατός καύσωνας. Ηταν Αύγουστος του ’21 και έπρεπε να φέρει εις πέρας μια ανάθεση από το περιοδικό της εφημερίδας «The New York Times». Να φωτογραφίσει αρχαιολογικούς χώρους, «την Ακρόπολη, τον ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, την Ακαδημία Πλάτωνος, αλλά με απόλυτη ελευθερία», προκειμένου να εικονογραφήσουν ένα κείμενο του αμερικανού συγγραφέα και κριτικού Τόμας Τσάτερτον Γουίλιαμς σχετικό με την παιδεία που του ενστάλαξε ο πατέρας του μέσα από βιβλία και φωτογραφίες, τη βάση μιας κλασικής εκπαίδευσης που θα ξέφευγε από τα στενά πλαίσια της αμερικανικής.
Η Λούτερ έχει αναπτύξει ένα ιδιαίτερο εικαστικό ιδίωμα, καθώς αξιοποιεί την μέθοδο της camera obscura και φωτογραφίζει με μηχανές δικής της κατασκευής χωρίς φακούς, παρά μόνο με ένα μικροσκοπικό διάφραγμα το οποίο αφήνει να περάσει φως και να αποτυπώσει την εικόνα επιλογής της πάνω σε ένα φωτοευαίσθητο χαρτί, σε αρνητική βέβαια τονικότητα.
Στο BHMAgazino που κυκλοφορεί μαζί με το «Βήμα της Κυριακής», η Μαριλένα Αστραπέλλου μιλάει με τη δημιουργό με αφορμή την παρουσίαση των έργων της στην γκαλερί «Gagosian» της Αθήνας, σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη για την πρωτότυπη τεχνική της, για την εμπειρία της στην Ελλάδα και για το τι σημαίνει για εκείνη η φωτογραφία σήμερα.
Διαβάστε περισσότερα στο BHMAgazino που κυκλοφορεί με το «Βήμα της Κυριακής»