Η μετάβαση σε μια «πράσινη» ακτοπλοΐα είναι «ακριβή» υπόθεση όχι μόνο για τους ακτοπλόους και τους επιβάτες αλλά και για τη νησιωτική οικονομία αν δεν προηγηθούν συγκεκριμένα μέτρα προσαρμογής εκ μέρους της πολιτείας.
Μελέτη του ΙΟΒΕ με τίτλο «Επίδραση της δέσμης προτάσεων «Fit for 55″ στην επιβατηγό ναυτιλία και στη νησιωτική Ελλάδα» εκτιμά ότι η «πράσινη μετάβαση» θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στο ΑΕΠ των νησιωτικών οικονομιών, με τη μεγαλύτερη επίπτωση να καταγράφεται στις περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου και Κρήτης.
Η μελέτη του ΙΟΒΕ παρουσιάστηκε την προηγούμενη Πέμπτη στο πλαίσιο εκδήλωσης με θέμα «Μετάβαση στην Πράσινη Ακτοπλοΐα», που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ). Οπως εκτιμά το ΙΟΒΕ, η επίπτωση στο ΑΕΠ του Νοτίου Αιγαίου εκτιμάται σε 522 εκατ. ευρώ το 2026 (8,2% του ΑΕΠ της Περιφέρειας), ενώ η μείωση της απασχόλησης φτάνει τις 19.000 θέσεις εργασίας το 2026 ή 16,1% της συνολικής απασχόλησης στην Περιφέρεια.
Αντίστοιχα, στην Κρήτη η επίπτωση στο ΑΕΠ πλησιάζει τα 96 εκατ. ευρώ το 2026 (1,0% του ΑΕΠ της Περιφέρειας), με την απώλεια θέσεων εργασίας να εκτιμάται σε 3.400 το 2026 (1,5% της συνολικής απασχόλησης του νησιού).
Διαβάστε περισσότερα στο ΒΗΜΑ της Κυριακής που κυκλοφορεί