Οι φωτογραφίες και τα βίντεο καταστροφής από την Ουκρανία και τη Μαριούπολη είναι συγκλονιστικά, ακόμα και για το εξοικειωμένο κοινό σε εικόνες πολέμου, καθώς πλέον όλα μπορούν να καταγραφούν και να αναμεταδοθούν μεταφέροντας τη νοσηρή ατμόσφαιρα η οποία συχνά γίνεται άλλη μια είδηση προς επιφανειακή κατανάλωση. Ορισμένα έργα τέχνης θα επιβιώσουν ως διαχρονικά σύμβολα πολέμων, όπως ακριβώς συνέβη και με την «Γκερνίκα» (1937) του Πάμπλο Πικάσο, το πιο διάσημο έργο για τη βιαιότητα και την απανθρωπιά των ένοπλων συγκρούσεων που έγινε με αφορμή τον καταστροφικό βομβαρδισμό της βασκικής πόλης από γερμανικά και ιταλικά αεροσκάφη το 1937.
Κάποια λιγότερο ή περισσότερο διάσημα έργα θα θυμίζουν για πάντα ότι ο πόλεμος, σε κάθε εποχή και με όποια μέσα διεξάγεται γίνεται πάντα σε βάρος των αθώων, των αμάχων αλλά και όσων καλούνται να τον υπερασπιστούν ανεξάρτητα από το αν διαφωνούν με τους σκοπούς τους.
Στο BHMAgazino που κυκλοφορεί μαζί με το «Βήμα της Κυριακής», η Μαριλένα Αστραπέλλου σταχυολογεί ορισμένα παραδείγματα από την Ιστορία της τέχνης που αντανακλούν τη φρίκη σε πεδία μάχης στην Κριμαία, στον Α΄ ή Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, στους εμφυλίους στη Μέση Ανατολή, το Ιράκ και το Αφγανιστάν και τον αντίκτυπο στον ψυχισμό των ανθρώπων.
Διαβάστε περισσότερα στο BHMAgazino που κυκλοφορεί με το «Βήμα της Κυριακής»