Θα μπορούσε να μείνει στην Ιστορία ως η τελετή που τίμησε καλύτερα από κάθε άλλη φορά την γυναίκα, όμως η 94η απονομή των Οσκαρ στιγματίστηκε με τον πιο άσχημο και άκομψο τρόπο. Από μια απαράδεκτη πράξη ζωντανής βίας που είδαν εκατομμύρια ανά τον πλανήτη: ο ηθοποιός Γουίλ Σμιθ σηκώθηκε και χτύπησε τον παρουσιαστή Κρις Ροκ επειδή ο τελευταίος αστειεύτηκε με το κουρεμένο κεφάλι της Τζέιντα Πίνκετ Σμιθ, συζύγου του πρώτου.
Ότι και να είπε ο Κρις Ροκ, η απάντηση του Σμιθ διά της βίας, αυτομάτως τον ακυρώνει και τον φέρνει σε δύσκολη θέση. Πολύ απλά ο Σμιθ έχασε το όποιο «δίκιο» είχε και όταν στην συνέχεια, με το Οσκαρ Α ρόλου ανά χείρας για την «Μέθοδο των Γουίλιαμς» απολογήθηκε προς την Ακαδημία και όχι προς τον Ροκ για την πράξη του, έκανε μάλλον τα πράγματα χειρότερα.
Για τον ήρωά του στην ταινία για την οποία κέρδισε, τον Ρίτσαρντ Ουίλιαμς, ο Σμιθ είπε ότι ήταν «σκληρός υπερασπιστής της οικογένειάς του» και ότι ο ίδιος «καλείται» στη ζωή του «να αγαπά τους ανθρώπους και να προστατεύει τους ανθρώπους». Το να χτυπήσεις κάποιον επειδή είπε κάτι που δεν σου άρεσε όμως, δηλώνει επίσης ότι δεν έχεις τον τρόπο να τον αντιμετωπίσεις ανάλογα, δηλαδή να τον βάλεις στην θέση του μέσω της φωνής και του μυαλού σου · όχι της γροθιάς σου.
Πόσο μάλλον που την ώρα που γίνονταν όλα αυτά, τηρούνταν και ενός λεπτού σιγή για τον πόλεμο στην Ουκρανία με μηνύματα σε γιγαντοοθόνες τα οποία καλούσαν τους θεατές να στείλουν ανθρωπιστική βοήθεια στην ανεπανόρθωτα πληγείσα χώρα – από τροφή και φάρμακα ως και κουβέρτες. Ε ήταν μάλλον παράδοξο να βλέπεις έναν από τους πιο διάσημους σταρ του Χόλιγουντ να χρησιμοποιεί την γροθιά του ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την τιμή της γυναίκας του.
Ασε δε που αυτή η macho συμπεριφορά περισσότερο κατακριτέα είναι πλέον για τις γυναίκες παρά το αντίθετο. Στην εποχή της περίφημης ισότητας των δύο φύλων, οι γυναίκες έχουν όλα τα μέσα να υπερασπιστούν τον εαυτό τους χωρίς την βοήθεια «μπράβων» και σωματοφυλάκων · κάτι που ο Σμιθ θύμισε με την πράξη του.
Γιατί όλα αυτά έγιναν σε μια βραδιά που τα ίδια τα Οσκαρ τίμησαν την γυναίκα με πολύ καλύτερους τρόπους: η Τζέιν Κάμπιον γίνεται η τρίτη σκηνοθέτρια που κερδίζει το Οσκαρ σκηνοθεσίας – για την «Εξουσία του σκύλου» – μετά την Κλόε Ζάο πέρσι για την «Χώρα των νομάδων» και την Κάριν Μπίγκελοου για το «The hurt locker» το 2009 και η σκηνοθέτρια/ σεναριογράφος Σιάν Χέντερ βραβεύτηκε με το Οσκαρ σεναρίου βασισμένου σε άλλο υλικό για το «CODA» αμερικανική ανακατασκευή της γαλλικής ταινίας «Η οικογένεια Μπελιέ» (2014).
Η Χέντερ κέρδισε για το «CODA» την μεγάλη θριαμβεύτρια ταινία της χρονιάς, της οποίας η βράβευση με τρία Οσκαρ (για όσα δηλαδή είχε προταθεί), ήταν στην ουσία ένα μήνυμα ανθρωπιάς της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αφού η ταινία πραγματεύεται μια ιστορία κωφών ανθρώπων τους οποίους υποδύονται πραγματικοί κωφοί.
Ανθρωποι δηλαδή με πραγματικά προβλήματα.