Επειτα από 17 ολόκληρα χρόνια, το… ολυμπιακό μέσο μεταφοράς του τραμ «πιάνει» επιτέλους Πειραιά, ξεκινώντας την Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου τα πρώτα εμπορικά δρομολόγια προς και από το μεγάλο λιμάνι!
Τα δρομολόγια προς τον Πειραιά – εκτός σοβαρού απροόπτου θα εγκαινιαστούν από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη – φέρνουν από σήμερα αλλαγές συνολικά στη λειτουργία του δικτύου του τραμ, τροποποιώντας τις υφιστάμενες γραμμές από το Σύνταγμα προς τη Βούλα και το ΣΕΦ. Συγκεκριμένα, οι τρεις γραμμές του τραμ (3, 4 και 5) θα γίνουν δύο, αλλάζοντας τον τρόπο και τις συνήθειες μετακίνησης των επιβατών.
Ειδικότερα, καθιερώνονται πλέον δύο γραμμές τραμ: Η Γραμμή 6 «Πικροδάφνη – Σύνταγμα» και η Γραμμή 7 «Ασκληπιείο Βούλας – Ακτή Ποσειδώνος (Πειραιά)».
Οι επιβάτες από τη Βούλα, τη Γλυφάδα, τον Πειραιά, την Καλλιθέα και γενικότερα από όλες τις στάσεις που βρίσκονται κατά μήκος της παραλιακής ζώνης, προκειμένου να φτάνουν στο Σύνταγμα, θα πρέπει υποχρεωτικά να αλλάζουν συρμό στην «Πικροδάφνη».
Η στάση «Πικροδάφνη», που βρίσκεται επί της λεωφόρου Ποσειδώνος, μεταξύ των στάσεων «Εδέμ» και «Μαρίνα Αλίμου», θα είναι πλέον ο σταθμός ανταπόκρισης και των δύο γραμμών του τραμ.
Σημειώνεται ότι για σήμερα και αύριο Τρίτη προσωρινός τερματικός σταθμός της Γραμμής 7 θα είναι η στάση «Γήπεδο Καραϊσκάκης», όπου θα γίνεται ανταπόκριση και με τη Γραμμή 1 του μετρό (σταθμός «Φάληρο»).
Χρειάστηκαν… 17 χρόνια
Υπενθυμίζεται ότι το τραμ επανήλθε στην πρωτεύουσα ως ολυμπιακό έργο το 2004. Η κατασκευή ολόκληρου του έργου από το Σύνταγμα προς τη Γλυφάδα και το ΣΕΦ ολοκληρώθηκε μέσα σε διάστημα μόλις 18 μηνών!
Αμέσως μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες ολοκληρώθηκε η επέκταση προς τη Βούλα, ενώ αντίθετα η επέκταση προς τον Πειραιά καθυστέρησε (για διάφορους λόγους) 17 ολόκληρα χρόνια!
Οι 11 στάσεις
Η λειτουργία της νέας κυκλικής γραμμής του τραμ προς τον Πειραιά αρχικά περιλαμβάνει τις εξής 11 νέες στάσεις: «Γήπεδο Καραϊσκάκης», «Μικράς Ασίας», «Λαμπράκη», «Ευαγγελίστρια», «Πλατεία Δεληγιάννη», «Δημαρχείο», «Αγία Τριάδα», «Πλατεία Ιπποδαμείας», «34ου Συντ. Πεζικού», «Ανδρούτσου» και «Ομηρίδου Σκυλίτση».
Σύντομα, αναμένεται να παραδοθεί και η 12η στάση στην πλατεία Καραϊσκάκη, με την επωνυμία «Ακτή Ποσειδώνος», που θα αποτελέσει τον νέο τερματικό σταθμό της Γραμμής 7 «Ασκληπιείο Βούλας – Ακτή Ποσειδώνος».
Με τη λειτουργία των δύο νέων γραμμών, όπως εκτιμά η διοίκηση της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), θα υπάρχουν σταθερές χρονοαποστάσεις σε ολόκληρο το δίκτυο τραμ.
Ειδικότερα, η συχνότητα διέλευσης των συρμών του τραμ από τις στάσεις και στις δύο γραμμές του, στο διάστημα από τις 7 το πρωί έως τις 7 το απόγευμα τις καθημερινές θα είναι ανά εννέα λεπτά και το Σαββατοκύριακο ανά 12 λεπτά.
Επίσης, η διάρκεια των διαδρομών διαμορφώνεται: Στα 33 λεπτά για τη Γραμμή «Σύνταγμα – Πικροδάφνη», στα 35 λεπτά για τη Γραμμή «Πικροδάφνη – Σύνταγμα», στα 57 λεπτά για τη Γραμμή «Ασκληπιείο Βούλας – Αγία Τριάδα» και στα 51 λεπτά για τη Γραμμή «Αγία Τριάδα – Ασκληπιείο Βούλας».
Παράλληλα, ο στόλος του τραμ ενισχύεται με 25 νέους σύγχρονους συρμούς, αναβαθμίζοντας περαιτέρω το παρεχόμενο μεταφορικό έργο στο δίκτυό του.
Από πλευράς τεχνολογίας, οι νέοι συρμοί διαθέτουν ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στις μεταφορές αυτού του είδους, παρέχοντας ασφαλείς και άνετες μετακινήσεις, υψηλές επιδόσεις, εργονομικά καθίσματα επιβατών και χώρους για καροτσάκια και αναπηρικά αμαξίδια.