Πιστή εκπρόσωπος στον χώρο των δημιουργών της Οπτικοακουστικής Παραγωγής αλλά και του ευρύτερου χώρου εργαζομένων σε όλες τις μορφές καλλιτεχνικής και πολιτιστικής παραγωγής, η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών (Ε.Ε.Σ.), από την ίδρυσή της κιόλας, πριν από μισό περίπου αιώνα, είχε πάντα ως βασικό μέσο για τις διεκδικήσεις της μια σταθερή αξία: τη στενή συνεργασία και την κοινή δράση με άλλα συναφή κινηματογραφικά σωματεία, τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό – διεθνές επίπεδο.
«Γιατί τελικά και ιδιαίτερα σήμερα, τα προβλήματα των Ελλήνων σκηνοθετών είναι τα ίδια με των σκηνοθετών όλου του κόσμου» όπως επισημαίνει ο Πρόεδρος της Ε.Ε.Σ. κ. Χάρης Παπαδόπουλος. Στα 50 χρόνια ζωής της, στόχος της Εταιρείας ήταν πάντα ο συνεχής αγώνας για μια σοβαρή Εθνική Κινηματογραφία όπου δεν θα υπάρχει ανεργία, όπου οι δημιουργοί θα μπορούν με ελευθερία και ασφάλεια να παράγουν το έργο τους και όπου όλοι οι εργαζόμενοι θα ζουν με αξιοπρέπεια από τη δουλειά τους.
«Όλα αυτά τα θέματα» συνεχίζει ο κ. Παπαδόπουλος «δεν αφορούν μόνο τους σκηνοθέτες. Αφορούν τους τεχνικούς, τους ηθοποιούς, τους μουσικούς, τους σεναριογράφους. Όλους όσους εμπλέκονται στη διαδικασία της παραγωγής.» Επομένως ως πρωτοβάθμιο σωματείο Σκηνοθετών, η Ε.Ε.Σ. αυτονόητα συμμετέχει πλέον και στη δευτεροβάθμια Ομοσπονδία της Π.Ο.Θ.Α. (Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος) όπως επίσης και σε εθνικές, ευρωπαϊκές και διεθνείς ενώσεις. Ήδη εξάλλου, από το 1980 η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών υπήρξε από τα ιδρυτικά μέλη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Σκηνοθετών, της FERA, και παραμένει μέχρι και σήμερα δραστήριο μέλος.
Με την επανένταξή της στην Π.Ο.Θ.Α. σήμερα, η Ε.Ε.Σ. κερδίζει: γιατί θα μπορεί να ενημερώνει για τα προβλήματα των μελών της, θα μπορεί να προβάλλει τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις των Ελλήνων σκηνοθετών και του ελληνικού κινηματογράφου γενικότερα, θα μπορεί να αποκτά σφαιρική γνώση, να έχει εθνική και ευρωπαϊκή εμπειρία. «Γιατί σε μια εποχή παγκοσμιοποίησης, το θέμα Ελληνικός Κινηματογράφος μπορεί να γενικευθεί και οι διεκδικήσεις του να γίνουν ευρωπαϊκό και διεθνές θέμα» θεωρεί ο κ. Παπαδόπουλος.
Και όλα αυτά με αδιαφορία σε ότι αφορά τους συνδικαλιστικούς συσχετισμούς και ανεξαρτησία απέναντι στα πρόσωπα που αλλάζουν στις διοικήσεις των σωματείων. «Οι καιροί δεν είναι εύκολοι σε κανέναν τομέα» ανέφερε ο πρόεδρος της Ε.Ε.Σ. εντοπίζοντας τα μεγάλα, σύγχρονα εμπόδια του σινεμά: την έκρηξη της ψηφιακής τεχνολογίας, τις νέες μορφές παραγωγής και διανομής των οπτικοακουστικών έργων, τους διεθνείς ανταγωνισμούς, το κύμα ανεργίας που φουσκώνει και τα εργασιακά -πνευματικά δικαιώματα που καταστρατηγούνται ασύστολα αποκαρδιώνοντας τόσο τους έμπειρους όσο και τους νέους δημιουργούς.
«Όμως τα μεγάλα προβλήματα είναι που απαιτούν ακόμα μεγαλύτερες συσπειρώσεις των εργαζομένων» κατέληξε. «Και αυτό ακριβώς επιδιώκουμε, σαν σκηνοθέτες, με την ένταξή μας στην Π.Ο.Θ.Α.»