Οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού και δη της Formula 1 μπορούν να υπερηφανεύονται πως μετά από πολλά χρόνια που σημαδεύτηκαν από την κυριαρχία της Mercedes και του Λιούις Χάμιλτον, το πρωτάθλημα παραμένει «ανοιχτό» δύο αγώνες πριν το τέλος. Υπεύθυνος για αυτό είναι ο Μαξ Φερστάπεν, με τον Ολλανδό οδηγό της Red Bull να παρουσιάζεται σταθερός στην απόδοσή του και να προηγείται στη βαθμολογία των οδηγών με οχτώ βαθμούς από τον Βρετανό.
Το momentum αυτή την στιγμή είναι με την πλευρά του επτάκις Παγκόσμιου Πρωταθλητή, ο οποίος μετράει δύο συνεχόμενες νίκες σε Βραζιλία και Κατάρ, δείχνοντας στον Φερστάπεν πως η «δουλειά» δεν έχει ακόμα τελειώσει. Μια χρονιά που έχει σημαδευτεί σε αρκετές περιπτώσεις από συμβάντα μεταξύ των δύο διεκδικητών, με την αρχή να γίνεται στη Μεγάλη Βρετανία και τελευταίο περιστατικό να είναι αυτό του 48ου γύρου στο Grand Prix της Βραζιλίας.
Στο Κατάρ δεν υπήρξε κάποιο επεισοδίο μεταξύ τους, αλλά η τιμωρία του Φερστάπεν για την αγνόηση της διπλής κίτρινης σημαίας στις κατακτήριες δοκιμές που τον εριξε στην 7η από τη 2η θέση στην εκκίνηση, απασχόλησε τους φίλους της Formula 1.
Οι αγώνες που θα κρίνουν τα πάντα
Το πρωτάθλημα βρίσκεται στην τελική του ευθεία, με δύο αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωσή του. Επόμενο Grand Prix είναι αυτό της Σαουδικής Αραβίας (3-5 Δεκεμβρίου), με την αγωνία να λαμβάνει τέλος στο Άμπου Ντάμπι, μία εβδομάδα αργότερα (10-12 Δεκεμβρίου).
Όπως και στο Κατάρ, έτσι και στη Σαουδική Αραβία, οι οδηγοί δεν θα γνωρίζουν την πίστα, καθώς αυτή παίρνει θέση για πρώτη φορά στο ετήσιο καλεντάρι. Μάλιστα, δύο εβδομάδες πριν την διεξαγωγή του Grand Prix δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα τα έργα, με τους εργαζόμενους να «τρέχουν» για να προλάβουν τις ημερομηνίες.
Όσον αφορά το Άμπου Ντάμπι, και εκεί θα υπάρξουν διαφορές, καθώς οι διοργανωτές έχουν διαφοροποιήσει κάποιες στροφές της πίστας, ώστε να γίνει πιο γρήγορη και να υπάρξουν περισσότερα προσπεράσματα σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια.
Η «μάχη» του πρωταθλήματος
Μπορεί ο Λιούις Χάμιλτον να έχει δύο σερί νίκες, αλλά το προβάδισμα παραμένει στον Μαξ Φερστάπεν. Ο Ολλανδός έχει 351,5 βαθμούς έναντι 543,5 του αντιπάλου του, ωστόσο τα πράγματα μπορούν να ανατραπούν εύκολα στους δύο τελευταίους αγώνες.
Οι περισσότεροι βαθμοί που μπορούν να μαζέψουν οι οδηγοί είναι 52 (25 για τη νίκη + 1 για τον ταχύτερο γύρο), γεγονός που αφήνει ορθάνοιχτη την πόρτα στον Χάμιλτον για να κατακτήσει τον τίτλο. Ο Βρετανός θα στεφθεί πρωταθλητής για 8η φορά με δύο νίκες, χωρίς να τον ενδιαφέρει τι θα κάνει ο Φερστάπεν, με τον Ολλανδό να χρειάζεται, για να είναι σίγουρος, απλώς δύο τερματισμούς πιο ψηλά από τον αντίπαλό του.
Τα πράγματα θα γίνουν πιο ξεκάθαρα μετά το τέλος του αγώνα στη Σαουδική Αραβία, όταν και θα απομένει μία νίκη προς διεκδίκηση.
«Ντέρμπι» και στους κατασκευαστές
Η κατάσταση είναι το ίδιο «μπλεγμένη» και στους κατασκευαστές, με τη Red Bull να διεκδικεί με αξιώσεις τον τίτλο μετά από πολλά χρόνια. Αυτό οφείλεται εν πολλοίς στην παρουσία του Σέρχιο Πέρες, με τον Μεξικανό να υπηρετεί άριστα τον ρόλο του δεύτερου οδηγού πίσω από τον Φερστάπεν και να έχει φέρει 190 βαθμούς στην ομάδα του.
Η Mercedes συνεχίζει να έχει το προβάδισμα με πέντε βαθμούς (546,5 – 541,5), ωστόσο έχει να «ανησυχεί» για τις επιδόσεις του Βάλτερι Μπότας, με τον Φινλανδό να απογοητεύει με τα τελευταία του αποτελέσματα, μην τερματίζοντας καν στον αγώνα του Κατάρ.