Μπορεί οι τιμές του πετρελαίου να δίνουν δείγματα αποκλιμάκωσης, μετά και την πτώση της Παρασκευής σε χαμηλό έξι εβδομάδων, ωστόσο, οι αναλυτές προειδοποιούν τους καταναλωτές να μην περιμένουν ακόμη μεγάλη ανακούφιση στις λιανικές τιμές.
Μπορεί η επιστροφή των lockdown να προκάλεσε ανησυχία στις αγορές σε σχέση με τη ζήτηση, αλλά οι μειώσεις δεν φαίνεται να μεταφράζονται άμεσα σε χαμηλότερες τιμές και για τη βενζίνη, στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την Αμερικανική Ομοσπονδία Μηχανοκίνητων Συλλόγων (American Automobile Association). Ο μέσος όρος για ένα γαλόνι βενζίνης διαμορφώθηκε σχεδόν σε υψηλό επταετίας στα 3,41 δολάρια την Παρασκευή, σύμφωνα με την AAA έναντι 3,34 δολάρια πριν από έναν μήνα και 2,12 δολάρια πέρυσι.
Ο δείκτης αναφοράς για το πετρέλαιο υποχώρησε περισσότερο από 4% μέχρι τα 75,37 δολάρια, τιμή που έχει να καταγραφεί από τις 7 Οκτωβρίου.
Το αργό κινούνταν με θετικό πρόσημο νωρίς το πρωί, αλλά έπεσε σε αρνητικό έδαφος όταν έγινε γνωστό το lockdown στην Αυστρία. Για τους αναλυτές είναι σαφές ότι η ανάκαμψη της ζήτησης στάθηκε κινητήριος δύναμη για την άνοδο της τιμής και ότι οποιαδήποτε ένδειξη πως αυτό μπορεί να αλλάξει θα δημιουργήσει προβληματισμό στις αγορές πετρελαίου.
Εάν τα μέτρα επεκταθούν πέρα από την Αυστρία και σε άλλα μέρη της Ευρώπης ή αλλού, θα μπορούσε να οδηγήσει την αγορά σε υπερπροσφορά, εκτιμούν.
«Η αγορά παραμένει σε καλή θέση, αλλά τα lockdown αποτελούν πλέον προφανή κίνδυνο εάν και άλλες χώρες ακολουθήσουν το παράδειγμα της Αυστρίας», δήλωσε ο Κρεγκ Έρλαμ ανώτερος αναλυτής στην Oanda, εκτιμώντας ότι εάν συνεχίσει να κινείται κάτω από τα 80 δολάρια η τιμή μπορεί να επιστρέψει στην περιοχή των 70 δολαρίων.
Το συμβόλαιο μελλοντικής εκπλήρωσης του Δεκεμβρίου λήγει σήμερα, με το συμβόλαιο παράδοσης Ιανουαρίου να υποχωρεί κατά 3,8% στα 75,44 δολάρια το βαρέλι. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αργού διαπραγματεύθηκαν ακόμη και στα 78,15 δολάρια για πρώτη φορά από τον Οκτώβριο.
Τόσο το WTI όσο και το Brent κινούνται προς τέταρτη συνεχόμενη εβδομάδα απωλειών, που είναι το μεγαλύτερο εβδομαδιαίο σερί από τον Μάρτιο του 2020.
«Μια ελαφρά πτώση στη ζήτηση βενζίνης, πιθανώς λόγω εποχικών αλλαγών στις μεταφορές, συμβάλλει σε κάποια μείωση των τελικών τιμών», δήλωσε εκπρόσωπος της AAA, προσθέτοντας πάντως ότι η συνεχιζόμενη περιορισμένη προσφορά αργού πετρελαίου πιθανότατα θα διατηρήσει μια διακύμανση στις τιμές του φυσικού αερίου αντί να μειωθούν».
«Αν η αμερικανική κυβέρνηση θέλει την προσοχή της αγοράς πετρελαίου, την έχει τώρα, καθώς όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στην Ουάσιγκτον για να δουν εάν θα ακολουθήσει την αποδέσμευση στρατηγικών αποθεμάτων πετρελαίου της Κίνας σε μια συντονισμένη προσπάθεια περαιτέρω πίεσης στις τιμές του πετρελαίου», είπε ο Λουίς Ντίκσον, από τη Rystad Energy.
«Οι ΗΠΑ ζητούν ανοιχτά από την αγορά πετρελαίου, ιδίως τον ΟΠΕΚ+, να αυξήσει την προσφορά για να αποκλιμακωθούν οι τιμές, προσπάθεια στην οποία συμμετέχουν και άλλες χώρες που εισάγωουν, πετρέλαιο, όπως η Κίνα, η Ινδία και η Ιαπωνία», είπε η ίδια.
«Ενώ μια τέτοια απόφαση θα οδηγούσε σε υποχώρηση των τιμών, τα στρατηγικά αποθέματα μπορεί να καλύψουν το κενό μόνο κατά τη διάρκεια προσωρινών διαταραχών της παραγωγής, όχι να διορθώσουν διαρθρωτικά ζητήματα υποεπενδύσεων και αυξανόμενης ζήτησης», αναφέρεται σε προηγούμενη ανακοίνωση της UBS.
Το πετρέλαιο σκαρφάλωσε σταθερά υψηλότερα καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021 με το WTI να αγγίζει το υψηλό επταετίας των 85,41 δολαρίων στις 25 Οκτωβρίου. Από τότε, έχει μειωθεί κατά 11,5%. Παρά την πρόσφατη υποχώρηση, το αμερικανικό πετρέλαιο εξακολουθεί να είναι 55% πιο πάνω το 2021.