Οι στόχοι του συνεδρίου επιτεύχθηκαν. Με τη φράση αυτή «συνόψισαν» το αποτέλεσμα του 2ημερου επετειακού επιστημονικού συνεδρίου «η συμβολή της νησιωτικής οικονομίας τα τελευταία 200 χρόνια. 1821 – 2021» οι συμμετέχοντες. Το συνέδριο με τίτλο «τιμάμε το χθες, αξιολογούμε το σήμερα, σχεδιάζουμε το αύριο» πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και διοργανώθηκε από τον Επιμελητηριακό Όμιλο Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών.
Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιά κ. Άγγελος Κότιος στο «κλείσιμο» του συνεδρίου τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι τα νησιά συνεισφέρουν περισσότερο στο δημόσιο κορβανά από ότι «εισπράττουν» με ανάγκες για υποδομές. Έκανε λόγο για το κράτος που είναι ουσιαστικά απών φέρνοντας παράδειγμα νησιού των Κυκλάδων με υποστελεχωμένες υπηρεσίες όπως ΕΛ.ΑΣ και Λιμενικού και με μη μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Στο συνέδριο απηύθυνε χαιρετισμό και ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης ο οποίος επεσήμανε μεταξύ άλλων «δημιουργήσαμε το θεσμικό πλαίσιο που έλειπε για τη νησιωτική Ελλάδα και δημιουργήσαμε τα χρηματοδοτικά εργαλεία προκειμένου να αναβαθμίσουμε τα νησιά μας σε επίπεδο λιμενικών έργων, σε επίπεδο νησιωτικής επιχειρηματικότητα και σύντομα θα έχουμε θετικά αποτελέσματα για τις νησιωτικές κοινωνίες».
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου συζητήθηκαν θέματα όπως η συμβολή των νησιών και της ναυτιλίας στην επανάσταση του 1821 και στη δημιουργία του ελληνικού κράτους αλλά και πιο «σύγχρονα» όπως η νησιωτική και γαλάζια οικονομία, επιχειρηματικότητα, καινοτομία, χρηματοδότηση και η αναπτυξιακή πολιτική στο θαλάσσιο και νησιωτικό χώρο ενώ οι συμμετέχοντες αναφέρθηκαν εκτενώς στο χθες, σήμερα και αύριο των νησιωτικών περιοχών και τις προοπτικές ανάπτυξης τους.
Μια από τις ομιλίες που ξεχώρισε ήταν αυτή του υποψήφιου διδάκτωρα στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου κ. Σοφοκλή Αλέπη ο οποίος μίλησε για τα προβλήματα στις μετακινήσεις. Ο κ. Αλέπης σημείωσε πως όταν το πλήρωμα ενός πλοίου της ακτοπλοΐας σταθμεύει τα οχήματα στα γκαράζ των πλοίων θα πρέπει να αφήνει κενό μεταξύ των αυτοκινήτων για να μπορούν όσοι κινούνται με αναπηρικό αμαξίδιο να αποβιβάζονται χωρίς πρόβλημα. Παρουσιάζοντας τα στοιχεία έρευνας επεσήμανε ότι στα άτομα με μειωμένη κινητικότητα συμπεριλαμβάνονται τα άτομα με μόνιμη ή προσωρινή αναπηρία, άτομα που χρησιμοποιούν ή οδηγούν οποιουδήποτε τύπου αμαξίδιο, ηλικιωμένη και υπερήλικες, νήπια και μικρά παιδιά (κάτω των 4 ετών), γυναίκες που διανύουν τις τελευταίες εβδομάδες εγκυμοσύνης άτομα με ασυνήθιστες σωματικές διαστάσεις (υπερβολικά ψηλοί, κοντοί), άτομα με προβλήματα επικοινωνίας στη τοπική γλώσσα και άτομα που μεταφέρουν βαριές αποσκευές. Kατά την έρευνα διαπιστώθηκε πως εάν προσεγγιστεί αυτός ο πληθυσμός θα επιφέρει στο τουριστικό προϊόν αύξηση του τζίρου κατά 44% παγκοσμίως και ετησίως με δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Επίσης σημείωσε πως εν έτη 2021 υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που τηλεφωνούν σε συλλόγους παραπληγικών και ρωτούν «που είναι προσβάσιμο να πάω»
Χορηγός επικοινωνίας του συνεδρίου ήταν ο όμιλος Αlter Ego Media.