Εκτός από το νέο νομοσχέδιο που θα φέρει αλλαγές στα διπλώματα οδήγησης, το υπουργείο Μεταφορών ξεκαθαρίζει ότι δεν θα δοθεί καμία νέα παράταση για την κυκλοφορία των ταξί που λόγω παλαιότητας θα έπρεπε να είχαν αντικατασταθεί μέσα στο 2019. Τα συγκεκριμένα οχήματα είχαν ήδη λάβει παράταση κυκλοφορίας μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2021.
Αντίθετα, για όσα ταξί έφτασαν το 2020 στο ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ηλικίας ή το φτάνουν μέσα στο 2021, το υπουργείο Μεταφορών προσανατολίζεται να τους χορηγήσει ακόμα μία παράταση διάρκειας ενός έτους.
Τα παραπάνω σημείωσε ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος. Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο που απάντησε σε σχετική ερώτηση του ethnos.gr: «Όσα ταξί θα έπρεπε να είχαν αντικατασταθεί λόγω παλαιότητας το 2019 και έχουν πάρει ήδη παράταση έως το τέλος του έτους, δεν θα έχουν δικαίωμα σε νέα παράταση άδειας κυκλοφορίας. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσανατολίζεται σε παράταση ενός έτους για όσα με βάση το όριο ηλικίας θα έπρεπε να αντικατασταθούν το 2020 και το 2021».
Ο κοροναϊός «πλήγωσε» και την αντικατάσταση των ταξί
Αξίζει να υπογραμμιστεί ότι παρά τις παρατάσεις που έχουν ήδη δοθεί έως τώρα, δεν είναι μεγάλος ο αριθμός των ταξί που έχουν αντικατασταθεί λόγω του ότι ο κλάδος μετά τη 10ετή οικονομική κρίση, γνώρισε μια πρωτοφανή μείωση στον τζίρο εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων κατά τη διετή περίοδο του κοροναϊού. Είναι χαρακτηριστικό ότι πάνω από ένα χρόνο μετά τη θεσμοθέτηση κινήτρων στο πλαίσιο της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», οι αιτήσεις που έχουν υποβληθεί για την αγορά ηλεκτροκίνητου ταξί με παράλληλη απόσυρση του παλαιού οχήματος, είναι μόλις 13.
Τι αναφέρει το νομοσχέδιο για τα μεταχειρισμένα Ε.Δ.Χ. ταξί
Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών αναφέρεται ότι: «Τα μεταχειρισμένα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα ΤΑΞΙ κατηγορίας EURO 5 ή EURO V ή νεότερης τεχνολογίας που τίθενται για πρώτη φορά σε κυκλοφορία από την ημερομηνία ισχύος της ρύθμισης έως και την 31.12.2021, επιτρέπεται να είναι ηλικίας μεγαλύτερης των πέντε (5) ετών, εφόσον έχει εκδοθεί πιστοποιητικό ταξινόμησης από 01.09.2021 και ύστερα και με την προϋπόθεση ότι κατά την ημερομηνία έκδοσης αυτού, δεν έχει παρέλθει πενταετία από το έτος πρώτης κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό, μη συμπεριλαμβανομένου του έτους έκδοσης του πιστοποιητικού ταξινόμησης.
Η ρύθμιση κρίνεται αναγκαία δεδομένου ότι έχουν εισαχθεί στη χώρα μας οχήματα που προορίζονταν να κυκλοφορήσουν ως Ε.Δ.Χ. οχήματα, πλην όμως, λόγω της πανδημίας του κοροναϊού COVID-19, δεν κατέστη δυνατόν να τεθούν σε κυκλοφορία, καθώς η αγορά των Ε.Δ.Χ. οχημάτων υπέστη σημαντικές οικονομικές συνέπειες λόγω της πανδημίας και δεν υπήρχε δυνατότητα αντικατάστασης του Ε.Δ.Χ. οχήματος».
Πότε θα παρθούν οι αποφάσεις για τον δακτύλιο
Από τις 25 Οκτωβρίου επανέρχεται ο δακτύλιος στην Αθήνα, ύστερα από εντολή του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, όπως επεσήμανε ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Ο υπουργός προανήγγειλε διευκρινιστικές ανακοινώσεις για τον δακτύλιο τις επόμενες ημέρες και πιθανότατα την ερχόμενη εβδομάδα. Οι αλλαγές θα αποφασιστούν σε σύσκεψη των συναρμόδιων φορέων, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο Μαξίμου την ερχόμενη Παρασκευή.