Το μοντέλο που αποτελεί την διαχρονική ναυαρχίδα της Jeep επιστρέφει με τη νέα γενιά του η οποία για πρώτη φορά στην ιστορία της θα ενσωματώσει plug-in υβριδική τεχνολογία σε μια προσπάθεια να αποτελέσει και πάλι την εξωτική εναλλακτική και το σύμβολο επιβολής που ήταν κάποτε -και- για το ευρωπαϊκό κοινό.
Ο λόγος για το πενταθέσιο Grand Cherokee και για την ακρίβεια την πέμπτη γενιά του η οποία θα είναι διαθέσιμη και στη γηραιά ήπειρο από τις αρχές του 2022 παίρνοντας θέση στην κορυφή της ευρωπαϊκής γκάμας της Jeep μιας και στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, αυτή την θέση καταλαμβάνoυν τα Wagoneer και Wagoneer L ενώ υπάρχει και επταθέσια, ακόμα μεγαλύτερη εκδοχή του Grand Cherokee με το διακριτικό L η οποία ωστόσο δεν θα διασχίσει τον Ατλαντικό.
Επιστρέφοντας στην εδώ όχθη, το νέο Grand Cherokee βασίζεται σε μια «εντελώς νέα» αρχιτεκτονική όπως σημειώνουν από την Jeep εξ ου και κατέστη εφικτή η προσθήκη της plug-in υβριδικής τεχνολογίας που, όπως ισχύει και για τα υπόλοιπα Jeep του ηλεκτρικού είδους σηματοδοτείται από τα διακριτικά 4xe και έγκειται στη συνεργασία ενός τετρακύλινδρου κινητήρα βενζίνης 2,0 λίτρων με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και μπαταρία 17 kWh. Το σύνολο συμπληρώνει η παρουσία αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων ενώ το δίδυμο ηλεκτρικών μοτέρ διασφαλίζει ότι η έκδοση δεν στερείται τίποτα από τις off-road ικανότητες με τις οποίες είναι συνυφασμένες το μοντέλο και η Jeep.
Γενναιόδωρη είναι και η απόδοση του plug-in υβριδικού συνόλου η οποία διαμορφώνεται σε συνδυαστική ισχύ 370 ίππων και 637 Nm ροπής. Σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με την ενέργεια των μπαταριών, αυτή προσδιορίζεται σε 40 χλμ.
Η «λειτουργία» του συνόλου 4xe διαμορφώνεται βάσει τριών προγραμμάτων E Selec τα οποία συνοψίζονται σε Hybrid, Electric και e Save. To πρώτο αξιοποιεί συνδυαστικά τους ηλεκτροκινητήρες και τον κινητήρα βενζίνης αναλόγως με τις εκάστοτε απαιτήσεις και με γνώμονα την ισορροπία ανάμεσα σε εξοικονόμηση ενέργειας και επιδόσεις.
Το πρόγραμμα Electric δίνει προτεραιότητα στην λειτουργία των ηλεκτρικών μοτέρ με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να παρεμβαίνει μόνο όταν εξαντληθεί η ενέργεια των μπαταριών ή όταν ο οδηγός εξαντλήσει τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ.
Το τρίτο πρόγραμμα οδήγησης eSave, εστιάζει στην εξοικονόμηση της ενέργειας της μπαταρίας για μετέπειτα χρήση ενώ διαθέτει και μια δευτερεύουσα επιλογή/ρύθμιση με την ονομασία Battery Charge η οποία αξιοποιεί τον βενζινοκινητήρα για την φόρτιση των μπαταριών συνδυαστικά και με το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας κατά την επιβράδυνση.
Η έκδοση 4xe θα είναι διαθέσιμη σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, Limited, Overland, Summit, Summit Reserve και την πιο περιπετειώδη Trailhawk. Ανεξαρτήτως εξοπλιστικής έκδοσης, το Grand Cherokee 4xe διαθέτει ενισχυμένη προστασία στο κάτω μέρος για την καλύτερη προφύλαξη της μπαταρίας σε off-road διαδρομές.
Ειδικά στην έκδοση 4xe Trailhawk προστίθεται στην εξίσωση το Quadra-Drive II 4×4 το οποίο συμπεριλαμβάνει κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού που καθιστά ευκολότερη την κίνηση με μικρές ταχύτητες σε αφιλόξενα εδάφη. Τα συστήματα υποβοήθησης συμπληρώνουν η παρουσία ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού στον πίσω άξονα, η δυνατότητα επιλογής διαφορετικών ρυθμίσεων για το σύστημα μετάδοσης μέσω των προγραμμάτων Auto, Sport, Rock, Snow, Mud/Sand και το σύστημα για ελεγχόμενη ανάβαση/κατάβαση Selec-Speed Control.
Όλες εκδόσεις επωφελούνται από ρυθμιζόμενη αερανάρτηση που διαμορφώνει την απόσταση από το έδαφος σε 27,8 εκατοστά ενώ στην περίπτωση της plug-in υβριδικής η δυνατότητα αντιμετώπισης υδάτινων εμποδίων βάθους έως και 61 εκατοστών.
Προς το παρόν η Jeep δεν δημοσιοποιεί στοιχεία για τις άλλες εκδόσεις του νέου Grand Cherokee πλην της υβριδικής για την οποία εκκρεμούν επίσης τα μεγέθη κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων.
Σε κάθε περίπτωση, στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού το Grand Cherokee διατίθεται επίσης με V6 κινητήρα 290 ίππων με χωρητικότητα 3,6 λίτρα και V8 5,7 λίτρων απόδοσης 355 ίππων και 529 Nm ροπής. Να σημειωθεί ότι στην περίπτωση του V8 το Grand Cherokee διαθέτει σύστημα αποσύμπλεξης του μπροστινού άξονα όταν δεν απαιτείται τετρακίνηση καθώς και σύστημα απενεργοποίησης των μισών κυλίνδρων με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας.
Σε ό,τι αφορά τη διαμόρφωση του πλήρως ανασχεδιασμένου εσωτερικού, το νέο Grand Cherokee επωφελείται από ένα δίδυμο οθονών 10,1 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το infotainment ενώ προαιρετικά προσφέρεται και τρίτη οθόνη 10,25 ιντσών για την ψυχαγωγία/πληροφόρηση του συνοδηγού αλλά και σύστημα ψυχαγωγίας για τα πίσω καθίσματα.
Τα παραπάνω συστήματα ενσωματώνουν το λειτουργικό UConnect 5 που με την σειρά του διαθέτει λογισμικά Apple CarPlay, Android Auto, σύστημα πλοήγησης της Tom Tom. 4G hotspot και προσφέρει τη δυνατότητα αυτόματης αναβάθμισής του μέσω over-the-air updates.
Εκτός από την ανανεωμένη και άφθονη ψηφιακή τεχνολογία το εσωτερικό υπόσχεται και περισσότερη εργονομία με νέους αποθηκευτικούς χώρους και επιφάνειες επαγωγικής φόρτισης smartphones. Νέα είναι και τα καθίσματα τα οποία υπόσχονται περισσότερες ρυθμίσεις για περισσότερη άνεση, σύστημα ψύξης/θέρμανσης και λειτουργία μασάζ.
Βελτιωμένο είναι και το παλμαρέ ασφαλείας το οποίο περιλαμβάνει σύστημα αυτόνομης πέδησης με δυνατότητα ανίχνευσης πεζών και ποδηλατών, ενεργό cruise control με σύστημα αποτροπής ακούσιας αλλαγής λωρίδας και διατήρησης της πορείας, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων, κάμερα οπισθοπορείας και επιτήρησης και ειδοποίησης για ενδεχόμενο εμπόδιο κατά την οπισθοπορεία.
Φυσικά, από την ολιστική αναβάθμιση δεν λείπει και η απαραίτητη ανασχεδίαση του αμαξώματος που αν και διατηρεί τα στοιχεία τα οποία είναι ταυτόσημα με το Grand Cherokee και την Jeep, τα νέα επιμέρους χαρακτηριστικά προσδίδουν στη νέα γενιά μια πιο ανάγλυφη και premium εμφάνιση. Πλην της νέας αισθητικής υπάρχουν και απτά οφέλη από την ανασχεδίαση καθώς αφενός η νέα χάραξη της οροφής συμβάλλει στην καλύτερη αεροδυναμική και στην επίτευξη μεγαλύτερης αποδοτικότητας και αφετέρου, οι μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες συντείνουν σε καλύτερη ορατότητα και την βελτίωση της αίσθησης ευρυχωρίας. Παράλληλα, ειδικά η έκδοση 4xe διαθέτει ορισμένες ιδιαίτερες λεπτομέρειες σε γαλάζια απόχρωση εκτός από τα διακριτικά της και την θύρα φόρτισης.