Η πρώτη δημοπρασία για εγκατάσταση μπαταριών που θα αποθηκεύουν ενέργεια για το δίκτυο ηλεκτροδότησης, ύψους 200 εκατ. ευρώ, θα γίνει το πρώτο τρίμηνο του 2022, ανέφερε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, μιλώντας σήμερα στο 6ο Συμπόσιο Ενεργειακής Μετάβασης.
Η βελτίωση της τεχνολογίας των μπαταριών και η μείωση του κόστους αναδεικνύεται τα τελευταία χρόνια ως υποψήφια λύση για το βασικό πρόβλημα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, των οποίων η ισχύς αυξομειώνεται ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες. Οι μπαταρίες θα επέτρεπαν την αποθήκευση της πλεονάζουσας ενέργειας όταν υπάρχει ηλιοφάνεια και άνεμος και θα την επέστρεφαν στο δίκτυο όταν η παραγωγή δεν φτάνει για να καλύψει τη ζήτηση.
Τη λύση αυτή υιοθέτησε μεταξύ άλλων η Αυστραλία, η οποία αποδέχτηκε την πρόταση του Έλον Μασκ για μεγάλες συστοιχίες μπαταριών σε περιοχές με προβλήματα ηλεκτροδότησης. Η Tesla διέθεσε τις μπαταρίες λιθιίου για δύο από τα μεγαλύτερα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας παγκοσμίως, ένα στο Χόρνσντεϊλ της Νότιας Αυστραλίας και ένα δεύτερο στην πολιτεία της Βικτώριας.
Ωστόσο και οι δύο εγκαταστάσεις, οι οποίες ανήκουν στη γαλλική Neon, παρουσίασαν φέτος προβλήματα: η μονάδα του Χόρνσντεϊλ έκλεισε τον Ιούλιο λόγω πυρκαγιάς, ενώ η αυστραλιανή ρυθμιστική αρχή ενέργειας υπέβαλε την περασμένη εβδομάδα αγωγή κατά της Neon για τη μη παροχή εφεδρικού αποθέματος ενέργειας που είχε πληρωθεί για περίοδο τεσσάρων μηνών το 2019.
Κατά την ομιλία του στο συμπόσιο, ο υπουργός Περιβάλλοντος ανέφερε ακόμα ότι έως τα μέσα της χρονιάς θα λειτουργήσει η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Βουλγαρίας παράλληλα με τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό φυσικού αερίου.
Αναφερόμενος στο πρόγραμμα απολιγνιτοποίησης ο κ. Σκρέκας τόνισε, όπως αναφέρει το ΑΠΕ, ότι επέτρεψε την εξοικονόμηση δισεκατομμυρίων ευρώ από το κόστος παραγωγής ενέργειας καθώς το κόστος παραγωγής ρεύματος από λιγνίτη είναι σήμερα 4-5 φορές υψηλότερο σε σχέση με τα φωτοβολταϊκά και 3 φορές υψηλότερο από τα αιολικά.