Παλαιότερα το διαγώνιο βήμα για την απόκτηση ενός premium μη γερμανικού αυτοκινήτου χρειαζόταν πέρα από ευρύτητα σκέψης και αρκετή τόλμη ώστε να αντιμετωπίσεις, στο τέλος της ζωής του μαζί σου, μια σειρά προκλήσεων, οικονομοτεχνικών και άλλων.
Στην πορεία κάποιοι μύθοι έπαψαν να ισχύουν και σε συνδυασμό με την εξέλιξη των μοντέλων απόκτησης τετράτροχων ονείρων, αναδείχθηκαν νέοι «εναλλακτικοί» πρωταγωνιστές όπως η DS Automobiles, η οποία έξι χρόνια μετά τη δημιουργία της, το 2015, ως το σκέλος πολυτελών αυτοκινήτων του γαλλικού ομίλου PSA προκαλεί πάθη με αυτοκίνητα όπως το DS 9, το DS 7 Crossback και σε ορισμένους με το DS 3 Crossback.
Σήμερα, ωστόσο, το σπουδαίο νέο για τους Γάλλους ακούει στο όνομα DS 4 και αφορά ένα premium μικρομεσαίο αυτοκίνητο με μήκος 4,40 μέτρα, το οποίο πατά σε τροχούς 19 – στις περισσότερες εκδόσεις του – ή 20 ιντσών. Ενα υβρίδιο δημιουργικότητας με ικανή απόσταση από το έδαφος ώστε να διατίθεται και σε έκδοση Cross και αναρίθμητες επιλογές εξατομίκευσης, οι οποίες σε συνδυασμό με τις τεχνολογικές επιλογές της DS Automobiles του δίνουν έναν πολύ ξεχωριστό λόγο ύπαρξης.
Αν και το προφανές κοινό στοιχείο του DS 4 με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας είναι η σχεδιαστική «προέλευσή» του, σαν από ατελιέ υψηλής ραπτικής, εδώ υπάρχει μια σειρά στοιχείων που το καθιστούν έργο τέχνης: το σχήμα των κάθετων φώτων ημέρας μπροστά που συνυπάρχουν με τους δείκτες αλλαγής πορείας (σαν ένας χαράκτης να σμίλευσε αυτή τη συστοιχία των 150 LEDs στη μεταλλική επιφάνεια), η τρισδιάστατη μάσκα, οι αναδυόμενες λαβές των θυρών, τα «χειροποίητα» πίσω φωτιστικά σώματα, το τελείωμα της οροφής και η σχεδίαση της τρίτης κολόνας με τo λογότυπο DS, όλα αυτά συνθέτουν μια «αντιφατική» εικόνα που ισορροπεί ανάμεσα στο συναίσθημα και σε ένα απροκάλυπτο hi-tech άγγιγμα.
Υπάρχει μια εντύπωση ροής των πάντων, η οποία γίνεται ακόμη πιο αισθητή στον θάλαμο επιβατών όπου ανάλογα με την έκδοση κυριαρχούν τα μαλακά πλαστικά, το δέρμα, η alcantara, οι μεταλλικές τρισδιάστατες λεπτομέρειες οι οποίες διατρέχουν τις πόρτες και το ταμπλό, η ύπαρξη ελάχιστων φυσικών διακοπτών και βέβαια τα ρομβοειδή σχήματα που αποτελούν «σήμα κατατεθέν» των εσωτερικών στα μοντέλα DS.
Τη ρέουσα σχεδίαση του ταμπλό διακόπτουν οι δύο έγχρωμες οθόνες – επτά ιντσών για τον πίνακα οργάνων, δέκα ιντσών για το σύστημα infotainment, ο χειρισμός του οποίου απαιτεί χρόνο προσαρμογής – με τη γενική εικόνα να είναι πολύ ελκυστική.
Σε ακραίες υλοποιήσεις κομψότητας όπως αυτή, το θύμα είναι συνήθως η εργονομία, ωστόσο στο DS 4 η φαρδιά κεντρική οριζόντια κονσόλα ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό επιφυλάσσει εκπλήξεις όπως οι δύο αποθηκευτικοί χώροι μπροστά και πίσω από τα χειριστήρια για την αλλαγή των ταχυτήτων, την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης και ακόμη μία, κεκλιμένη αυτή τη φορά, οθόνη αφής πέντε ιντσών που λειτουργεί σαν touchpad.
Η ύπαρξή της δημιουργεί μια ευχάριστη θαλπωρή που υπηρετεί τον πολυτελή χαρακτήρα του μοντέλου, το οποίο αισθητικά αποτελεί, δίχως υπερβολή, πηγή έμπνευσης εκπέμποντας απαράμιλλη φινέτσα.
Στην άλλη πλευρά βρίσκεται η τεχνολογική υπόσταση του DS 4. Με συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που περιλαμβάνουν ακόμη και λειτουργία νυχτερινής όρασης η οποία διακρίνει το παραμικρό στον δρόμο. Με προσαρμοζόμενη ανάρτηση η οποία, αποδίδοντας φόρο τιμής στο υδροπνευματικό σύστημα των αρχέτυπων DS του προηγούμενου αιώνα, αξιοποιεί μια κάμερα στο παρμπρίζ που σκανάρει το οδόστρωμα εξασφαλίζοντας πρωτόγνωρη άνεση για την κατηγορία.
Με κινητήρες βενζίνης 130, 180 και 225 ίππων (σε συνδυασμό με μηχανικά ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων), μοτέρ πετρελαίου 130 ίππων και plug-in υβριδική έκδοση E-TENSE 225 ίππων με μπαταρία 12,4 kWh που παρέχει αυτονομία αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης έως 55 χλμ. Εως το 2024 το DS 4 θα διατίθεται και σε μια 100% ηλεκτρική εκδοχή που θα αξιοποιεί κινητήρες και μπαταρίες νέας τεχνολογίας. Μέχρι τότε όμως, αρχής γενομένης από τον Νοέμβριο, όταν το αυτοκίνητο θα βρίσκεται στην ελληνική αγορά, θέμα συζήτησης θα αποτελέσουν οι τιμές πώλησης που αναμένεται να ανακοινωθούν τις επόμενες 4-6 εβδομάδες.