Την ώρα που είναι μαζικό το αίτημα για περισσότερα εναέρια μέσα κατάσβεσης στα πύρινα μέτωπα, η Ρωσία αποφάσισε να στείλει στην Ελλάδα δύο αεροσκάφη τύπου Ilyushin Il-76 και δύο ελικόπτερα τύπου Mil Mi-8.
Τα μεγαθήρια αεροσκάφη τύπου Ilyushin Il-76, από τα μεγαλύτερα στον κόσμο, αποκαλούνται «ιπτάμενα τάνκερ», καθώς μεταφέρουν έως 40 τόνους νερό, ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί στην Ελλάδα και κατά το παρελθόν.
Σημειώνεται πως η ελληνική κυβέρνηση είχε προχωρήσει σε αίτημα προς τη Μόσχα για την παραχώρηση ενός δεύτερου αμφίβιου πυροσβεστικού αεροσκάφους τύπου Beriev-200.
«Με απόφαση του προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν, το αίτημα για έκτακτη αποστολή επιπλέον εναέριων μέσων πυρόσβεσης από τη Ρωσία, που μετέφεραν ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης και ο ΥΠΕΞ Ν. Δένδιας στους Ρώσους ομολόγους τους, έγινε δεκτό. Η ανταπόκριση θα είναι άμεση» αναφέρεται σε ανακοίνωση της ρωσικής πρεσβείας στην Ελλάδα.
Ποια είναι τα Ilyushin Il-76
Η εταιρεία Robinson χαρακτηρίζει το αεροπλάνο Ilyushin -ένα αερομεταφερόμενο μεγαθήριο 180 τόνων που μεταφέρει τριπλάσια ποσότητα νερού από αυτή που μεταφέρουν τα μεγαλύτερα αμερικανικά δεξαμενόπλοια- ως το μεγαλύτερο πυροσβεστικό αεροσκάφος στον κόσμο.
Ωστόσο τα αεροσκάφη αυτά έχουν ορισμένους περιορισμούς. Σύμφωνα με τον Αμερικανικό Wayne Bushnell, ειδικός σε θέματα πυρόσβεσης της Δασικής Υπηρεσίας των ΗΠΑ, είναι ένα τζετ που πετά με πολύ μεγάλη ταχύτητα και σε μεγάλο ύψος, ενώ δεν είναι «πραγματικά εξελιγμένο» το σύστημα δεξαμενής που του επιτρέπει να μεταφέρει το νερό και να ρίχνει το νερό στις πυρκαγιές.
Επίσης, απαιτεί μακρύ διάδρομο προσγείωσης και επιπλέον πλήρωμα εδάφους, εδώ δεν έχει την ακρίβεια ενός ελικοπτέρου ή ενός μικρότερου αεροπλάνου. Επίσης έχει σχεδιαστεί για να ρίχνει αφρώδες υγρό.
Από την πλευρά του ο δασολόγος και ειδικός σε στις δασικές πυρκαγιές, Γαβριήλ Ξανθόπουλος, είχε αναφέρει παλαιότερα πως αυτό το αεροσκάφος «σπανίως αποδείχθηκε χρήσιμο» στις συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας.
Όπως εξήγησε, το αεροσκάφος δεν μπορεί να πάρει νερό από θάλασσα ή λίμνη, δεν μπορεί να ρίξει επιβραδυντικό υγρό και δεν μπορεί να προσγειωθεί σε πολλά αεροδρόμια.
Επίσης, όταν αδειάσει το φορτίο του από ένα σημαντικό ύψος -καθώς δεν μπορεί να κάνει ελιγμούς- και κάτω από ισχυρούς ανέμους, το νερό μπορεί να διασκορπιστεί και να μην πάει στον στόχο.