Μπορεί να μην έχει ακόμη αρχίσει, όμως τα σχολεία στις ΗΠΑ ήδη προετοιμάζονται για το άγνωστο της νέας σχολικής χρονιάς.
Ένα μεγάλο, αναπάντητο ακόμη ερώτημα είναι πόσα παιδιά τελικά θα εμφανιστούν για μαθήματα δια ζώσης, εν μέσω εξάπλωσης της εξαιρετικά μεταδοτικής παραλλαγής «Δέλτα» του κοροναϊού.
Σε αρκετές περιφέρειες, αναμένεται αύξηση των εγγραφών σε δημόσια σχολεία, λόγω και της συρρίκνωσης πολλών οικογενειακών εισοδημάτων.
«Άγνωστος Χ» θεωρείται, ωστόσο, ο βαθμός προσέλευσης μικρών μαθητών, κάτω των 12 ετών, που δεν εντάσσονται στην ομάδες εμβολιασμού κατά του κοροναϊού.
Αρκετοί γονείς στις ΗΠΑ πλέον στρέφονται στην συνέχιση της τηλεκπαίδευσης για τα ανήλικα παιδιά τους.
Τάση, που εκτιμάται ενισχύει και το χάσμα μεταξύ των νέων συστάσεων των Κέντρων Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) των ΗΠΑ -για χρήση μάσκας από μαθητές και δασκάλους στα σχολεία- και των διαφορετικών νομοθεσιών που εφαρμόζονται σε επίπεδο πολιτειών.
Διαδικτυακά σχολεία
Πρόσφατη έρευνα των CDC κατέγραψε ότι, στη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης, εν μέσω πανδημίας, το 25% των γονέων ανέφεραν επιδείνωση της ψυχικής ή συναισθηματικής υγείας των παιδιών τους.
Όπως διαπιστώθηκε, ήταν πιο πιθανό να έχουν περιορισμένη σωματική δραστήρια, ενώ περιορίστηκαν οι επαφές με συμμαθητές και φίλους. Επιπλέον, εντάθηκε η συναισθηματική δυσφορία στους ίδιους τους γονείς.
Παρ’ όλα αυτά, η ζήτηση για συνέχιση της τηλεκπαίδευσης παραμένει αυξημένη στις Ηνωμένες Πολιτείες. Τόσο, ώστε να δημιουργηθούν online εκπαιδευτικά ιδρύματα και δομές.
Η σχολική περιφέρεια του Κολοράντο Σπρινγκς, για παράδειγμα, ανακοίνωσε νωρίτερα φέτος σχέδια για μία διαδικτυακή εκδοχή σχολείου.
Κι έτσι, από τον Αύγουστο, τα μαθήματα στην λεγόμενη Spark Online Academy αρχίζουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως, μέσω υπολογιστή.
Οι εγγραφές στο νηπιαγωγείο και στις τάξεις του δημοτικού ξεπερνούν ήδη τις 200 και, σύμφωνα με τους υπεύθυνους, συνεχίζονται με «φρενήρεις ρυθμούς».
Οι προδιαγραφές είναι μέγιστος αριθμός 25 μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, αναφέρει στο CNN η διευθύντρια, Τζούλι Τζόσνον.
Εκτός από τα μαθήματα τηλεκπαίδευσης, προσθέτει, θα παρέχονται στους μαθητές και χώροι για δια ζώσης συναντήσεις με εκπαιδευτικούς ή για συμμετοχή σε εργαστηριακά πειράματα και σε μαθήματα ρομποτικής.
Προβλέπονται επίσης περιοδικές συναντήσεις, προαιρετικά, στο πλαίσιο εκδηλώσεων -όπως αθλοπαιδιές και μαθήματα μαγειρικής- ή σύντομων εκδρομών.
Ανάλογο εγχείρημα αποτελεί το Stride K12, το οποίο συνεργάζεται με σχολικές περιφέρειες σε 30 αμερικανικές πολιτείες και στην πρωτεύουσα Ουάσινγκτον.
Αύξηση καταγράφεται στις εγγραφές και σε προϋπάρχουσες υπηρεσίες τηλεκπαίδευσης, όπως στο δημόσιο, άνευ διδάκτρων The Connections Academy, που λειτουργεί εδώ και μία 20ετία.
Συνεργάζεται με 40 δημόσια σχολεία σε τουλάχιστον 29 πολιτείες. Και παρέχει τη δυνατότητα και δια ζώσης δραστηριοτήτων.
Επιλογή με… αστερίσκους
Ως βασικοί λόγοι που οδηγούν πολλούς γονείς σε ανάλογες επιλογές αναφέρονται πολλοί.
Μεταξύ αυτών, είναι ο φόβος της πανδημίας. Η ανάγκη ευελιξίας στο καθημερινό οικογενειακό πρόγραμμα. Μαθησιακές ανάγκες και ιδιαιτερότητες μαθητών, που κρίνεται από τους γονείς ότι καλύπτονται πληρέστερα με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Συνήθως, ωστόσο, αυτό συνεπάγονται αυστηρές -ίσως απαγορευτικές για αρκετές οικογένειες- προϋποθέσεις.
Όπως για παράδειγμα, την παρουσία τουλάχιστον ενός γονέα ή ενήλικα στο σπίτι. Διαθέσιμο υπολογιστή. Καλής ποιότητας οικιακή σύνδεση στο Ίντερνετ.
Σε κάθε περίπτωση, τονίζουν ειδικοί, βασικός γνώμονας πρέπει να είναι οι πραγματικές ανάγκες του ίδιου του παιδιού.
Ορισμένοι γονείς, παρατηρεί η Νίχα Τσάουνταρι, ψυχίατρος παιδιών και εφήβων στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ, «μπορεί να παραβλέψουν αυτά που πραγματικά χρειάζεται το παιδί τους, εξαιτίας του φόβου» για την Covid-19.
Γενικά, προσθέτει, «εκτιμώ ότι η πλειονότητα των παιδιών ωφελείται από την δια ζώσης εκπαίδευση».