Βαθμολογία
5: εξαιρετική
4: πολύ καλή
3: καλή
2: ενδιαφέρουσα
1: μέτρια
0: απαράδεκτη
———————————–
«Old» (ΗΠΑ, 2021) του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν.
Μα τι συμβαίνει τελικά σε αυτή την εξωτική αλλά και κάπως freaky παραλία; Μέσα σε μερικές ώρες ένα παιδί γίνεται έφηβος και δεν το αναγνωρίζουν καν οι γονείς του (Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Βίκι Κριπς). Ενας καρδιοχειρουργός (Ρούφους Σιούελ) παθαίνει την άνοια που φαίνεται ότι κάποια στιγμή στο μέλλον θα πάθαινε. Ουλές κλείνουν με το που ανοίγουν, ένα νήπιο μένει έγκυος αφού μέσα σε λίγες ώρες έχει μετατραπεί σε γυναίκα. Ποια είναι η απάντηση του μυστηρίου που λέει ότι σε αυτή την παραλία ένας νέος άνθρωπος μέσα σε μια ημέρα μπορεί να γίνει γέρος;
Από τον σκηνοθέτη της «Εκτης αίσθησης» ξέρουμε πλέον πολύ καλά ότι κάθε ταινία του, είναι προγραμματισμένη να έχει μια τρομερή έκπληξη ανατροπής των όσων βλέπαμε μέχρι την στιγμή που η έκπληξη έρχεται. Βέβαια, αυτό από μόνο του είναι ένας ανασταλτικός παράγοντας γιατί εφόσον περιμένεις την έκπληξη, παύει να υπάρχει… έκπληξη. Και πράγματι, το μόνο που από κάποια στιγμή κάνεις βλέποντας αυτή την αστεία, σε σημεία ταινία, είναι να κοιτάς το ρολόι σου για να δεις πότε θα έρθει τελικά αυτή η καταραμένη η έκπληξη… Κι όταν έρχεται αντιλαμβάνεσαι ότι αυτός ήταν ο πρόχειρος τρόπος με τον οποίο ο Σιάμαλαν αποφάσισε να σχολιάσει την υστερία που έχει προκαλέσει το φαινόμενα COVID 19.
Βαθμολογία: 1
ΑΘΗΝΑ: ODEON ESCAPE – VILLAGE MALL – VILLAGE METRO MALL – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – VILLAGE PARK – ΣΙΝΕ ΓΕΡΑΚΑΣ – ΑΛΕΞ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ – ΑΡΙΑΝ –
ΤΡΙΑΝΟΝ – ΑΤΤΙΚΟΝ AΛΣΟΣ – ΠΑΝΘΕΟΝ – ΒΟΞ – ΜΙΜΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ κ.α ΘΕΣ/ΚΗ: CINEMA ONE – VILLAGE COSMOS κ.α.
————————————
«Η νονά της νύχτας» (La darrone, Γαλλία/ Βέλγιο, 2019) του Ζαν Πολ Σαλομέ
Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι η Ιζαμπέλ Υπέρ είναι από μόνη της λόγος για να παρακολουθήσει κανείς την όποια ταινία στην οποία παίζει και η «Νονά της νύχτας» δεν αποτελεί εξαίρεση. Με δεξιοτεχνικό τρόπο, η Υπέρ μεταμορφώνεται από δημόσια υπάλληλο – μεταφράστρια της αστυνομίας – σε αυτό που δηλώνει ο ελληνικός τίτλος, μια γυναίκα που προβάλλει την καλά κρυμμένη «επικίνδυνη» πλευρά του εαυτού της όταν οι περιστάσεις το απαιτήσουν.
Το look της Υπέρ, η ποικιλόμορφη εξωτερική της εμφάνιση (σε σημείο που δεν την αναγνωρίζεις), δίνει στην ηρωίδα της πολλούς πόντους παραπάνω. Είναι πραγματικά ένα φαινόμενο αυτή η γυναίκα, το πώς με το στυλ, το τουπέ και το γενικότερο παίξιμο της μπορεί να ανεβάσει μια μάλλον «μικρή» ταινία σε ύψη που κανείς δεν θα περίμενε ότι θα μπορούσε να φτάσει.
Βαθμολογία: 2 ½
ΑΘΗΝΑ: ΣΤΕΛΛΑ – ΚΑΡΜΕΝ – ΔΑΦΝΗ – ΜΙΜΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ – ΟΡΦΕΑΣ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΑΚΤΗ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ – ΣΙΝΕ ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ – ΠΑΛΑΣ ΠΑΓΚΡΑΤΙ –
ΑΣΤΕΡΙ ΙΛΙΟΝ
————————————
«Μη φεύγεις Βάντα!» (Wanda, mein Wunder, Ελβετία, 2020) της Μπενίτα Ομπέρλι.
Πολυμεταχειρισμένο στο σινεμά θέμα, η κρίση στην οικογένεια προκαλεί πάντα το ενδιαφέρον γιατί όσο ακραίες και αν είναι οι καταστάσεις που περιγράφονται σε αυτές τις ιστορίες, δεν παύουν να είναι αναγνωρίσιμες και αν μη τι άλλο να κινούν την περιέργεια. Και αυτό συμβαίνει σε τούτη την «λάιτ» δραματική κομεντί που ασχολείται με τις αμαρτίες μιας πολύ πλούσιας και πολύ περίπλοκης οικογένειας που ζει σε μια ειδυλλιακή περιοχή της Ελβετίας και έχει ως οικιακή βοηθό μια Πολωνέζα, την Βάντα (Ανιέσκα Γκοτσόφσκα).
Σκληρή διαπραγματεύτρια σε ότι αφορά τον μισθό της αλλά και καπάτσα σε ότι αφορά το μέλλον της η Βάντα θα βρεθεί στην καρδιά των γεγονότων από την στιγμή που μένει έγκυος από τον πάτερ φαμίλια της οικογένειας (Αντρέ Γιουνγκ), τον οποίο και φροντίζει. Η Ομπέρλι προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στους δύο πόλους της ταινίας, το δραματικό και το γκροτέσκο, αλλά το αποτέλεσμα δεν είναι ούτε δραματικό ούτε ιδιαίτερα κωμικό. Ωστόσο ο ρεαλιστικός χαρακτήρας του όλου εγχειρήματος δεν χάνεται ποτέ παρότι πολλά από όσα συμβαίνουν δεν «χωνεύονται» και τόσο εύκολα.
Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ:CINE ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ (Πέμ. – Δευτ) – ΦΛΕΡΥ – ΕΚΡΑΝ ΘΕΣ/ΚΗ: ΑΛΕΞ
————————————
«Κάτι τρέχει στο Σαν Τροπέ» (Mystere a Saint Tropez, Γαλλία, 2021) του Νικολά Μπεναμού
Ο Γάλλος κωμικός Κριστιάν Κλαβιέ, γνωστός κυρίως στην χώρα μας από την τεράστια επιτυχία «Θεέ μου τι σου κάναμε!», υποδύεται τον ντετέκτιβ Μπουλέν της γαλλικής αστυνομίας που έχει την όψη επιθεωρητή Μαιγκρέ (των μυθιστορημάτων του Ζορζ Σιμενόν) αλλά φέρεται σαν τον επιθεωρητή Κλουζό (των ταινιών Ροζ Πάνθηρα). Η εξιχνίαση ενός εγκλήματος σε μια βίλα του Σαν Τροπέ, θα σημάνει καταστροφή όχι μόνο της βίλας αλλά όλου του Σαν Τροπέ από την στιγμή που ο Μπουλέν πατά εκεί το πόδι του σταλμένος από το Παρίσι και τον προϊστάμενό του που δεν τον χωνεύει (ένας θεόρατος Ζεράρ Ντεπαρντιέ – θαυμάσιος σε μικρό ρόλο).
Ολα αυτά με φόντο τα έξαλλα seventies και σε μια ταινία που προσπαθεί να «πατήσει» πάνω στον ηλιόλουστο χαρακτήρα ανάλογων κωμωδιών που στη δεκαετία του 1970 έκαναν θραύση είτε με τους «Τέσσερις Σαρλό», είτε με τον Λουί Ντε Φινές (ο γνωστός χωροφύλακας του Σεν Τροπέ) είτε βέβαια με τον αξεπέραστο Πίτερ Σέλερς ως Κλουζό.
Βαθμολογία: 1 ½
ΑΘΗΝΑ: ΦΙΛΟΘΕΗ – ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ – ΔΕΞΑΜΕΝΗ – ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ – ΦΛΟΙΣΒΟΣ – ΑΝΕΣΙΣ – ΡΙΑ – ΦΙΛΙΠ – ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ – ΛΙΛΑ – ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ – ΛΑΟΥΡΑ κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ: ΕΛΛΗΝΙΣ – ΠΑΝΟΡΑΜΑ
————————————
Επίσης στις αίθουσες
Μια ταινία του Ντουέιν Τζόνσον να δεις και είναι σαν να τις έχεις δει όλες, όμως για το είδος της αλά Ιντιάνα Τζόουνς εξωτικής περιπέτειας (με μπολικο μεταφυσικό στοιχείο), η «Περιπέτεια στην ζούγκλα» (Jungle cruise, ΗΠΑ, 2021) του Χάουμε Κολέ Σερά (σκηνοθέτης του εξαιρετικού «Αγνωστου») αν μη τι άλλο, παρακολουθείται ευχάριστα. Συν τοις άλλοις κλείνει και λίγο το μάτι στην «Βασίλισσα της Αφρικής» του Τζον Χιούστον, χωρίς φυσικά ο Τζόνσον και η Εμιλι Μπλαντ να μπορούν να συγκριθούν με τους Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ – Κάθριν Χέπμπορν.
Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: ΑΙΓΛΗ ΣΑΡΩΝΙΔΑ- ΑΙΓΛΗ – ΑΛΕΞ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ- ΟΝΕΙΡΟ ΡΕΝΤΗ ΘΕΡΙΝΟΣ – ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ: VILLAGE COSMOS κ.α.
————————————
Στην Αλχάρια της Ανδαλουσία του 1971, ο θάνατος μιας ηλικιωμένης γυναίκας πυροδοτεί μια σειρά από ακραίες καταστάσεις στις οποίες ρόλο παίζουν όλα τα μέλη της οικογένειας της πεθαμένης. Από το πρώτο κιόλας λεπτό, αυτό το ισπανικό θρίλερ, «Η μαύρη κηλίδα» (La mancha negra, Ισπανία, 2020) ,βρίσκεται σε τόσο μεγάλη δραματική ένταση, που στην συνέχεια, νιώθεις ότι ο σκηνοθέτης Ενρίκε Γκαρσία δεν μπορεί παρά να την διατηρήσει στο ζενίθ, κάτι που γίνεται πολύ κουραστικό αφού δεν δίνεται η ευκαιρία στον θεατή να πάρει μια ανάσα (παίζουν Κούκα Εσκριμπάνο, Πάμπλο Πουγιόλ κ.α.)
Βαθμολογία: 1 ½
ΑΘΗΝΑ: ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ – ΑΙΓΛΗ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΠΕΡΑΝ – ΕΚΡΑΝ –
ΜΑΣΚΩΤ ΘΕΣ/ΚΗ: ΕΛΛΗΝΙΣ – ΑΠΟΛΛΩΝ
————————————
«Λάσι γύρνα σπίτι» (Lassie – Eine abenteuerliche Reise, Γερμανία, 2020) του Χάνο Οντερντίσεν. Γερμανικό ριμέικ της πρώτης – και κλασικής – ταινίας στην οποία εμφανίζεται το διασημότερο σκυλί του θεάματος, η Λάσι ( παρεμπιπτόντως η πρώτη ταινία από την οποία ξεκίνησε η καριέρα της Ελίζαμπεθ Τέιλορ, είναι του 1943 και τιτλοφορήθηκε στην Ελλάδα ως «Σιωπηλός κατήγορος»). Ολη η ταινία είναι ένα ταξίδι στην γερμανική φύση την οποία το ευφυές κόλεϊ διασχίζει για να βρεθεί ξανά στην αγκαλιά του μικρού του φίλου (Νίκο Μαρίσκα). Τουρισμός με ενάρετα μηνύματα, μεταγλωτισμένος σε ελληνικά που δεν «τρώγονται».
Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: ΨΥΧΙΚΟ – ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ Ηράκλειο (Παρ & Τετ: 20.50) – ΠΑΛΛΗΝΗ (Δευτ-Τετ) – ΑΛΕΚΑ Ζωγράφου (Δετ-Τετ) – ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ (Παρ & Τετ) – ΜΑΡΙΛΕΝΑ Γλυφάδα (Πεμ-Κυρ) – ΦΛΕΡΥ (Δευτ) – VILLAGE MALL – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE METRO MALL κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ: VILLAGE COSMOS
————————————
Eπανεκδόσεις
«Η διπλή ζωή της Βερόνικα» (La Double Vie de Veronique, Γαλλία/ Πολωνία/ Νορβηγία, 1991) του Κριστόφ Κισλόφσκι. Μέσα από την παράλληλη ζωή δύο νεαρών γυναικών, μιάς Πολωνέζας και μιάς Γαλλίδας (σε διπλό ρόλο η Ιρέν Ζακόμπ κέρδισε το βραβείο ερμηνείας στο φεστιβάλ Καννών), ο μεγάλος Πολωνός σκηνοθέτης Κριστόφ Κισλόφσκι φτιάχνει ένα υπερβατικό κινηματογραφικό ποίημα επάνω στη μοίρα, την αγάπη και τη θυσία. Αμέσως μετά θα υπογράψει την τριλογία των χρωμάτων αγγίζοντας την τελειότητα. Ομως στην Ελλάδα, αυτή ήταν η ταινία που έκανε γνωστή την άποψή του για τον κόσμο και αυτή αγαπήθηκε πρώτη…
Βαθμολογία: 4
ΑΘΗΝΑ: ΑΘΗΝΑΙΑ – ΑΜΙΚΟ – ΟΑΣΙΣ
————————————
«Τo κεντρί» (The sting, ΗΠΑ, 1973) του Τζορτζ Ρόι Χιλ. Στο Σικάγο του 1936, δύο κομπιναδόροι (Πολ Νιούμαν, Ρόμπερτ Ρέντφορντ) στήνουν ένα πανέξυπνο σε σύλληψη κόλπο για να «ρουφήξουν» τα λεφτά ενός γκάνγκστερ (Ρόμπερτ Σο). Το επιτυχημένο ντεκόρ της ξεπεσμένης Αμερικής του οικονομικού κραχ, οι σαν καρικατούρες σκιαγραφημενοι χαρακτήρες, το όλο εκπλήξεις σενάριο και η παρουσία του Νιούμαν στο ρόλο του εγκεφάλου της σπείρας, κάνουν πάντα ευχάριστη την παρακολούθηση αυτής της ταινίας που τιμήθηκε τελικά με επτά Οσκαρ (ανάμεσά τους τα ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου και σκηνικών).
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΡIBIEΡΑ
————————————
«Η νύχτα των βρυκολάκων» (The fearless Vampire Killers, Πολωνία/ Αγγλία, 1967). Ένα χρόνο πριν το «Μωρό της Ροζμαρί» (1968) που έγινε η ταινία – σύμβολο για τον σατανισμό και την δαιμονολογία, ο ευφυής Ρ. Πολάνσκι έκλεισε το μάτι προς τη φρίκη των ταινιών με βρυκόλακες με αυτή την απολαυστική σάτιρα στην οποία ο ίδιος και ο Τζακ Μακ Γκάοουραν κυνηγούν βρυκολακες στην Τρανσυλβανία. Σε μικρό ρόλο βρίσκουμε και την σύζυγο του Πολάνσκι Σάρον Τέιτ που δύο χρόνια μετά βρήκε τραγικό θάνατο πέφτοντας θύμα δολοφονίας από τον Τσαρλς Μάνσον και την ομάδα του.
Βαθμολογία: 3
(δεν υπήρξε ενημέρωση για τις αίθουσες)