Εθνική απεργία προκηρύσσουν τον ερχόμενο μήνα οι φορτηγατζήδες στη Βρετανία διαμαρτυρόμενοι για τις συνθήκες εργασίας και τις πολύ χαμηλές αμοιβές τους. Η εξέλιξη αυτή θα ασκήσει νέες πιέσεις στον ανεφοδιασμό της αγοράς κυρίως σε τρόφιμα σε ένα διάστημα που ήδη η χώρα αντιμετωπίζει πρόβλημα εν μέσω πανδημίας και μετά-Brexit συνθηκών.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα, ο σύνδεσμος των οδηγών φορτηγών προσανατολίζεται στην προκήρυξη της απεργίας για τις 23 Αυγούστου με το λεγόμενο κάλεσμα για τη δράση «stay at home» να έχει συγκεντρώσει σημαντική ανταπόκριση. Κι αυτό διότι, κατά τη γνώμη τους, σε ένα διάστημα που ο ανεφοδιασμός της αγοράς βρίσκεται ήδη στα όρια του, οι ιδιωτικοί φορείς και η κυβέρνηση αντί να τους υποστηρίξουν, τους αφήνουν να εργάζονται υπό εξοντωτικές συνθήκες και με πολύ χαμηλά έσοδα.
Σημειωτέον πως στα προβλήματα ανεφοδιασμού που παρουσιάζει ήδη η αγορά λόγω του Brexit έχει προστεθεί και ο αντίκτυπος της αναζωπύρωσης της πανδημίας. Υπολογίζεται πως έως και 100.000(!) Βρετανοί φορτηγατζήδες δεν μπορούν να δουλέψουν το διάστημα αυτό λόγω Covid-19, διότι είτε νοσούν είτε βρίσκονται σε πολυήμερη καραντίνα.
Μάλιστα σε επιστολή τους, την περασμένη εβδομάδα, προς τον πρωθυπουργό Μπορίς Τζόνσον, εμπορικοί αλλά και αγροτικοί φορείς ζήτησαν από τη βρετανική κυβέρνηση να επιτρέψει προσωρινά (φτηνότερους) φορτηγατζήδες από την ανατολική Ευρώπη να μπορέσουν να δουλέψουν στο Ηνωμένο Βασίλειο με ειδική προσωρινή βίζα για να καλυφθούν οι ανάγκες της αγοράς. Η εξέλιξη αυτή εξαγρίωσε, όπως ήταν φυσικό, τα τοπικά συνδικάτα.
Ήδη την Παρασκευή, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ Asda, Tesco και Sainsbury’s ξεκίνησαν να ζητούν από τους προμηθευτές να προχωρήσουν σε αυξήσεις προκειμένου να καλύψουν το πιθανό κόστος από τυχόν αυξήσεις των μισθών προς τους οδηγούς των φορτηγών, ελπίζοντας πως θα τους κατευνάσουν και θα αποφύγουν απεργιακές κινητοποιήσεις.