Στον αυριανό τελικό με την Ιταλία έχει στραμμένο το ενδιαφέρον του το αγγλικό κοινό περιμένοντας με αδημονία και ενθουσιασμό τη μεγάλη νίκη. Μάλιστα, το κύμα ενθουσιασμού που επικρατεί, θέτει -κατά τους αναλυτές- το ερώτημα κατά πόσο η ανάταση της εθνικής υπερηφάνειας μπορεί να μεταφραστεί σε τονωτική ένεση για την οικονομία συνολικά.
Ο ίδιος ο υπουργός Οικονομικών, Ρίσι Σουνάκ, παραδέχτηκε σε δηλώσεις του πως η κυβέρνηση προβλέπει άλμα της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και των δαπανών, ακριβώς λόγω του Euro 2020 και της επιτυχημένης πορείας της εθνικής ομάδας. Πόσο μάλλον φυσικά αν τελικά κερδίσουν και τον τίτλο.
Βέβαια ορισμένες επιχειρήσεις «γκρινιάζουν» πως τα μέτρα τήρησης των κοινωνικών αποστάσεων, τους εμποδίζουν να επωφεληθούν πλήρως από το θετικό κλίμα που επικρατεί, όμως το πρόσημο από τη συνολική εικόνα της αγοράς και τον τζίρο των ημερών παραμένει θετικό.
Οι ειδικοί χαρακτηρίζουν το φαινόμενο ως τον «feelgood factor», ήτοι δηλαδή τον παράγοντα της θετικής διάθεσης που έχει αναπτυχθεί μεταξύ των καταναλωτών με αποτέλεσμα να έχουν διάθεση να βγουν έξω, να ψωνίσουν, να διασκεδάσουν, γενικά να ξοδέψουν.
«Είναι κάτι που ζήσαμε στο Euro 96, όπως και στους Ολυμπιακούς του 2021 και μπορεί να δούμε με μια νίκη της Αγγλίας, δίδοντας σημαντική ώθηση στο καταναλωτικό κλίμα» σχολίασε, μιλώντας στο BBC, ο οικονομολόγος της Panmure Gordon, Σάιμον Φρεντς.
«Η νίκη στον τελικό, σε συνδυασμό με το άνοιγμα της αγοράς και την άρση των περιορισμών, μπορεί να ξεμπλοκάρουν δισεκατομμύρια λίρες που θα διοχετευτούν σε επιπλέον δαπάνες» προσθέτει.
Εξάλλου, η μεγάλη διαφορά αυτή τη φορά είναι πως ο κόσμος προέρχεται από ένα διάστημα… κλεισούρας κατά τη διάρκεια της πανδημίας και έχει ακόμη μεγαλύτερη διάθεση να ξεσκάσει. Μάλιστα, ακριβώς λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων οι αποταμιεύσεις των νοικοκυριών έχουν αυξηθεί, φτάνοντας περίπου τα 20 δισ. στερλίνες.
Με την ίδια άποψη συμφωνεί και η ειδική σε θέματα λιανεμπορίου, Κάθριν Σάτλγουορθ, εκτιμώντας πως περιμένει ένα «εκρηκτικό» Σαββατοκύριακο στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, αλλά και ένα μίνι ράλι δαπανών τις επόμενες ημέρες, εφόσον η Αγγλία κερδίσει, που θα επηρεάσει σειρά κλάδων από τις πωλήσεις αυτοκινήτων έως τα είδη σπιτιού.
«Περάσαμε από μια περίοδο μιζέριας που η καταναλωτική εμπιστοσύνη ήταν ιδιαίτερα χαμηλή σε μια περίοδο σημαντικής ώθησης του καταναλωτικού κλίματος λόγω του ποδοσφαίρου, που μας έχει συσπειρώσει, μας έχει κάνει να αισθανόμαστε καλύτερα και πιο θετικά», γεγονός που προφανώς θα αποτυπωθεί άμεσα στον τζίρο της αγοράς. Καταρχάς δε, στις πωλήσεις ποτών και μπίρας, αλλά και την εστίαση γενικότερα.
«Μόνο η εταιρεία μας περιμένει να πουλήσει τουλάχιστον ένα εκατομμύριο επιπλέον ποτά, μόνο την Κυριακή, που είναι ένα νούμερο υπερδιπλάσιο του συνηθισμένου» επισημαίνει ο διευθυντής του τμήματος ποτών, κρασιών και μπίρας της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Co-op, Σάιμον Κερνς. Μάλιστα εκτιμάται πως οι πωλήσεις σαμπάνιας θα πιάσουν… ταβάνι σε περίπτωση νίκης της εθνικής.
Ο σύνδεσμος της British Beer & Pub Association αναμένει πως οι φίλαθλοι θα απολαύσουν τουλάχιστον 13 εκατ. επιπλέον μπουκάλια μπύρας, μόνο την αυριανή ημέρα, αν και σπεύδουν να επισημάνουν πως δίχως τα περιοριστικά μέτρα το νούμερο θα μπορούσε να ανέβει στα 17 εκατ., που μεταφράζονται σε πωλήσεις ύψους 9 εκατ. στερλίνων.
Δεν είναι τυχαίο πως συνολικά ο κλάδος της εστίασης θα είναι στο… πόδι αύριο από νωρίς και μάλιστα πολλές επιχειρήσεις, κυρίως παμπ, έχουν προσλάβει επιπλέον προσωπικό για όλο το Σαββατοκύριακο, το οποίο δεν αποκλείεται να κρατήσουν, αν οι δουλειές τις επόμενες ημέρες συνεχίσουν να πηγαίνουν καλά.
Πηγή: ot.gr