Η BMW έχει επικεντρωθεί σαφώς στην αμιγή ηλεκτροκίνηση, ωστόσο όπως είναι γνωστό αυτή δεν περιλαμβάνει μόνο ένα είδος τεχνολογίας. Για την ακρίβεια ως καθαρότερη μορφή ηλεκτροκίνησης θα μπορούσε να θεωρηθεί η υδρογονοκίνηση. Σε αυτό το πλαίσιο η βαυαρική φίρμα ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε δοκιμές εξέλιξης του υδρογονοκίνητου i Hydrogen NEXT σε ρεαλιστικές συνθήκες με την προοπτική να κατασκευαστεί πιλοτικά το 2022 και να μπει σε ευρεία παραγωγή από το 2025.
Σύμφωνα με τις συστάσεις η BMW έχει ήδη δοκιμάσει διεξοδικά σε συνθήκες «εργαστηρίου» ή μάλλον, επί το ορθότερο, κλειστής πίστας δοκιμών τη δεξαμενή υδρογόνου, τις μπαταρίες και τους ηλεκτροκινητήρες που συναποτελούν το σύνολο κυψελών καυσίμου και πλέον κάνει το επόμενο βήμα, ξεκινώντας τις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες.
Ως συνήθως, η διαδικασία υπαγορεύει την κατασκευή ενός στόλου αντιτύπων i Hydrogen NEXT τα οποία θα διανύσουν χιλιάδες χιλιόμετρα σε κάθε είδους οδικό δίκτυο, προκειμένου οι μηχανικοί της βαυαρικής φίρμας να αναλύσουν κάθε παράμετρο που αφορά την αποδοτικότητα, την ασφάλεια αλλά και την αξιοπιστία της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου καθώς και να καταλήξουν σε συμπεράσματα σχετικά με την απαιτούμενη υποδομή ανεφοδιασμού που θα χρειαστεί προκειμένου αυτού του είδους τεχνολογία να μπορεί να διαδοθεί και να είναι βιώσιμη και από επιχειρηματική άποψη.
«Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου μπορεί να αποτελέσει μια ιδιαιτέρως ελκυστική επιλογή σε όρους αποδοτικότητας, ιδίως όταν πρόκειται για αυτοκίνητα μεγάλων κατηγοριών. Για αυτό ακριβώς το λόγο και η διαδικασία δοκιμών υδρογονοκίνητων αυτοκινήτων που ουσιαστικά βρίσκονται σε σχεδόν τελική μορφή αποτελεί κρίσιμη παράμετρο και ορόσημο για την έρευνα και την εξέλιξη», ανέφερε σχετικά ο Frank Weber, μέλος του Δ.Σ. της BMW.
Ανεξαρτήτως των επίσημων συστάσεων και σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά των δοκιμαστικών πρωτοτύπων i Hydrogen NEXT, αφετηρία αποτελεί προφανώς η τρέχουσα εκδοχή της Χ5 η οποία διαθέτει μια σειρά σχεδιαστικών λεπτομερειών που αναλαμβάνουν να τη διαχωρίσουν από τις υπόλοιπες φιλικές προς το περιβάλλον προτάσεις της BMW. Σε αυτές συγκαταλέγονται η γαλάζια γρίλια, οι ελαφρού κράματος τροχοί, ο ανασχεδιασμένος αεροδυναμικός διαχύτης και η απουσία απολήξεων εξάτμισης.
Σε ό,τι αφορά το σύνολο, η i Hydrogen NEXT εξοπλίζεται με ένα δίδυμο ηλεκτρικών μοτέρ -ένα για κάθε άξονα- αντίστοιχα αυτών που εφοδιάζουν ήδη την iX3 και πρόκειται να εξοπλίζουν την επικείμενη i4. Στην προκειμένη περίπτωση αποδίδουν συνδυαστικά 375 ίππους.
Βέβαια, στην προκειμένη περίπτωση, την θέση των συστοιχιών ιόντων λιθίου, στα παραπάνω μοντέλα καταλαμβάνει τεχνολογία κυψελών καυσίμου η οποία παράγει ενέργεια μέσω μιας χημικής αντίδρασης ανάμεσα στο αποθηκευμένο στις δεξαμενές του, υδρογόνο και στο οξυγόνο της ατμόσφαιρας. Ως αποτέλεσμα το μοναδικό στοιχείο που εκλύεται πίσω σε αυτήν είναι το νερό.
Το υδρογόνο που απαιτείται για την παραπάνω διαδικασία αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές υπό πίεση 700 bar. Ο απαιτούμενος χώρος για την φιλοξενία των δεξαμενών δεν ξεπερνά τον χώρο που καταλαμβάνει το σύστημα μετάδοσης στην περίπτωση της συμβατικής Χ5 ενώ οι δεξαμενές έχουν χωρητικότητα για έξι κιλά υδρογόνο.
Σύμφωνα με τις επίσημες συστάσεις της BMW, σε αντίθεση με τα συμβατικά αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, οι καιρικές συνθήκες και το δριμύ ψύχος δεν επηρεάζουν την αυτονομία του συνόλου ενώ ο χρόνος των περίπου τεσσάρων λεπτών που απαιτούνται για τον ανεφοδιασμό υδρογόνου, υπόσχεται, αυτονόητα, δραστικά μειωμένη «αναμονή» σε σχέση με τους συνήθεις χρόνους επαναφόρτισης των τυπικών ηλεκτρικών οχημάτων.
Σαφή πλεονεκτήματα εντοπίζει η BMW και σε ό,τι αφορά το βάρος με δεδομένο ότι, ελλείψει των παραδοσιακά βαριών μπαταριών, η υδρογονοκίνηση υπερέχει της ηλεκτροκίνησης καθώς επιτρέπει την τοποθέτηση πιο μαλακών αναρτήσεων άρα, λειτουργεί ευεργετικά για την προσφερόμενη άνεση.
Το ενδιαφέρον της BMW στην υδρογονοκίνηση ξεκίνησε από τη συνεργασία της με την Toyota το 2013. Αρχικά η BMW δημιούργησε ένα στόλο δοκιμαστικών BMW Σειράς 5 GT τα οποία μπήκαν σε φάσεις δοκιμών το 2015 ενώ, κατόπιν αυτού, το 2016 οι δύο εταιρείες έχουν υπογράψει συμφωνία συνεργασίας για την κατασκευή συνόλων και εξαρτημάτων για υδρογονοκίνητα οχήματα.