Αν και η πρώτη οδηγική επαφή μας με το νέο Mokka αφορούσε την αμιγώς ηλεκτρική έκδοσή του, με απόδοση 136 ίππους και αυτονομία κίνησης 322 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση, είναι σαφές ότι οι εκδόσεις με τους κινητήρες βενζίνης και diesel θα έχουν μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό και για αυτό περισσότερη βαρύτητα στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η πρώτη νίκη του Mokka αφορά στην αισθητική του η οποία αφενός εκφράζει τη νέα Opel, αφετέρου το καθιστά αυτόφωτο ανάμεσα στον ανταγωνισμό του χωρίς κοινά σημεία αναφοράς με εκείνον. Στατιστικά άλλωστε η πλειοψηφία των αγοραστών Crossover/SUV μοντέλων σε αυτό το μέγεθος επιλέγουν με βασικό κριτήριο την εμφάνιση, στοιχείο που περιλαμβάνεται στα ισχυρά χαρτιά αυτού του Opel που έχει μήκος 4,15 μέτρα και χώρο αποσκευών που ξεκινά από τα 350 λίτρα.
Η μετάβαση στο εσωτερικό του αποκαλύπτει την αναπαραγωγή της Vizor σχεδιαστικής λογικής, που κυριαρχεί στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου, και στο ταμπλό με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να συνδυάζεται με την οθόνη του infotainment.
Οι διαστάσεις τους ποικίλλουν ανάλογα με την εξοπλιστική έκδοση, ξεκινώντας από τις 7 και φτάνοντας στις 10 ίντσες για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και στις 12 ίντσες για τον πίνακα οργάνων. Ανεξαρτήτως διάστασης πάντως η πληρότητα των στοιχείων που απεικονίζει και η δυνατότητα παραμετροποίησης της τελικής εικόνας δείχνουν ότι η Opel καταφέρνει να συνδυάσει με επιτυχία την χρηστικότητα των φυσικών διακοπτών (π.χ. για τον κλιματισμό) με τα σύγχρονα ψηφιακά χαρακτηριστικά και τις αναγκαίες από όλους πλέον δυνατότητες συνδεσιμότητας.
Παραμένοντας στο εσωτερικό θα διαπιστώσετε ότι παρά την μείωση του συνολικού μήκους κατά σχεδόν 12 εκατοστά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου, η αύξηση του μεταξονίου κατά 2 εκατοστά και κυρίως η εσωτερική σχεδίαση εξασφαλίζουν καλούς χώρους και για δύο λογικού ύψους επιβάτες στο πίσω κάθισμα. Συνολικά τα υλικά που έχουν επιλεγεί είναι ανάλογα της αναβάθμισης που έχει συντελεσθεί στην Opel ενώ το ίδιο ισχύει και για τα στοιχεία εξοπλισμού που διαμορφώνεται σε τρία επίπεδα: Elegance, GS Line και Ultimate.
Η λιγότερο ισχυρή έκδοση των 100 ίππων (από το turbo μοτέρ βενζίνης 1,2 λίτρων) με το αποκλειστικά χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων διατίθεται μόνο στο βασικό επίπεδο Elegance, έναντι 22.300 ευρώ. Αντίθετα και τα τρία επίπεδα εξοπλισμού είναι διαθέσιμα τόσο στο πετρελαιοκίνητο Mokka 1.5 των 110 ίππων (από 23.900 ευρώ αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων) όσο και στο βενζινοκίνητο των 1,2 λίτρων με τους 130 ίππους (από 22.800 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων ή από 25.300 ευρώ με το αυτόματο οκτώ σχέσεων).
Η συμβίωσή μας με το τελευταίο στους ελληνικούς δρόμους επιβεβαίωσε τόσο τον καταλυτικό για την οδική συμπεριφορά του Mokka ρόλο της πλατφόρμας στην οποία βασίζεται όσο και τον εξαιρετικό συνδυασμό του χαμηλού κυβισμού κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που «αλλάζει πίστα» το Mokka και παρέχει την δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών από τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.
Τα 230 Nm ροπής στο βάρους 1.220 κιλών αμάξωμα και η ρύθμιση της ανάρτησης (παρά τους τροχούς των 18 ιντσών με ελαστικά 215/55 στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας) συνέβαλλαν στην δημιουργία μιας πολύ ισορροπημένης εικόνας στο δρόμο, η οποία γίνεται περισσότερο διασκεδαστική όταν ο οδηγός επιλέξει το Sport πρόγραμμα οδήγησης. Χάρη σε αυτό, το Mokka δίνει μια διαφορετική αίσθηση λόγω της μεταβολής στο βάρος του τιμονιού στις αλλαγές ταχυτήτων και στην απόκριση του δεξιού πεντάλ χωρίς να γίνεται σκληροπυρηνικό ή ιδιότροπο. Αντίθετα είναι σαφές και από το πλήρες πακέτο συστημάτων ασφάλειας και τις λειτουργίες υποβοήθησης του οδηγού ότι ο ρόλος του πρεσβευτή μιας νέας εποχής για την Opel του ταιριάζει γάντι.
ΣΥΝ: Αισθητική, εργονομία, επίπεδα εξοπλισμού, λειτουργία αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων
ΠΛΗΝ: Μικρό κατώφλι πίσω θυρών
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ.
Ισχύς: 130 ίπποι
Ροπή: 230 Nm
Κιβώτιο ταχ. Αυτόματο 8 σχέσεων
Κατανάλωση: 5,9 λίτρα / 100 χλμ.
0-100 χλμ./ώρα: 9,2΄΄
Μέγιστη ταχ. 200 χλμ./ώρα
Εκπομπές CO2: 133 γραμ./χλμ
Τέλη κυκλ.: €85,12
Τιμή: Από €22.800