Η πρόσφατη κυκλοφορία της νέας S-Class στη διεθνή αγορά μοιάζει με πρόωρο εορτασμό για τα πεντηκοστά γενέθλια του μοντέλου που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1972, ένα σπουδαίο δώρο γενεθλίων στον κόσμο της αυτοκίνησης από την εταιρεία που εφηύρε την αυτοκίνηση.
Ακόμη μία, την έβδομη στη σειρά, δήλωση τεχνολογικής υπεροχής, που υπενθυμίζει ότι αυτός που ορίζει τους όρους του παιχνιδιού στην πολυτελή κατηγορία είναι και ο ίδιος που τους εξελίσσει.Οι περισσότεροι θεωρούν ότι κάθε S-Class είναι προορισμένη για τους VIP επιβάτες της, ωστόσο η σημερινή, με τα διακριτικά W223 στην εσωτερική ιεραρχία του μοντέλου, κάνει την ανατροπή ούσα ένα πολύ οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο που μπορεί να δώσει ξεχωριστή χαρά στον ιδιοκτήτη του, όταν εκείνος αποφασίσει να οδηγήσει ή να κάνει τη ζωή του σοφέρ του πολύ πιο ενδιαφέρουσα.
Σύμφωνοι, το μακρύ – Long – αμάξωμα των 5,29 μέτρων (η κανονική S-Class έχει μήκος 5,11 μέτρα) δεν αποτελεί, βάσει δεδομένων, τον ορισμό της ευελιξίας, ωστόσο η ύπαρξη συστήματος τετραδιεύθυνσης (με γωνία στροφής των πίσω τροχών έως 10 μοίρες) παρέχει μια νέα εμπειρία κατευθυντικότητας που σε αναγκάζει συχνά να κοιτάζεις τον εξωτερικό καθρέφτη για να συνειδητοποιήσεις το πραγματικά μεγάλο μήκος του αυτοκινήτου.
Είναι επίσης σαφές από την πρώτη στιγμή ότι αν και οδηγείς τη μικρότερη έκδοση ισχύος με τα διακριτικά S 350d δεν τίθεται καν θέμα επιδόσεων. O εξακύλινδρος σε διάταξη V πετρελαιοκινητήρας (ως ηχηρή διάψευση εκείνων που λένε εδώ και χρόνια ότι το diesel πέθανε) αποδίδει 286 ίππους και 600 Nm ροπής που φτάνουν στους πίσω τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου 9G-Tronic, συνθέτοντας την οικονομικότερη επιλογή για όσους επιθυμούν μεγάλη αυτονομία κίνησης που οφείλεται στη συγκριτικά πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι παρά το βάρος των σχεδόν δύο τόνων, η S 350d της δοκιμής μας δεν ζήτησε περισσότερα από 10 λίτρα πετρελαίου / 100 χλμ. ακόμη και σε οδήγηση «υπό πίεση». Η τελευταία έννοια αφορά τα προγράμματα οδήγησης Sport και Sport+ καθώς ρεαλιστικά η λέξη «πίεση» δεν υπάρχει στο λεξιλόγιο του κορυφαίου, πριν από τη Maybach S-Class, μοντέλου της Mercedes.
Είναι επίσης περιττό να μιλήσουμε για την απουσία θορύβων και κραδασμών κάθε είδους λόγω της ποιότητας κατασκευής του αυτοκινήτου, ενώ ακόμη και αν υπήρχαν, η ηχομόνωση της S-Class είναι τέτοια που σε εμποδίζει να ακούσεις τον κινητήρα όσο και αν το επιδιώξεις. Μένεις λοιπόν στην αμεσότητα της επιτάχυνσης και στην παραμετροποιήσιμη, λόγω των προγραμμάτων οδήγησης, αίσθηση του τιμονιού και επικεντρώνεις την προσοχή σου σε όσα καθιστούν την S-Class την πολυτελέστερη «προσιτή» κάψουλα διαβίωσης στον δρόμο.
Εν αρχή ην…
…η ενεργή αερανάρτηση. Γνωστή παράμετρος για την S-Class από προηγούμενες γενιές, συμβάλλει και εδώ στην πλήρη απορρόφηση κάθε ανωμαλίας «διαβάζοντας» το ανάγλυφο του οδοστρώματος και προσαρμόζοντας κατάλληλα τον βαθμό απόσβεσης των αμορτισέρ.
Πέρα από την παροιμιώδη άνεση που προσφέρει, παρά τους θηριώδεις τροχούς των 20 ιντσών, μειώνει ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος για λόγους σταθερότητας και αεροδυναμικής ενώ στις λειτουργίες Sport και Sport+ αυτή η απόσταση «κλειδώνει» χαμηλότερα από το αρχικό επίπεδο για την ανάλογη οδηγική αίσθηση. Από την άλλη πλευρά και με ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα ο οδηγός μπορεί με το πάτημα ενός κουμπιού να ανυψώσει κατά 3 εκατοστά το αυτοκίνητο ώστε, για παράδειγμα, να μην ακουμπήσει σε χαμηλές ράμπες χώρων στάθμευσης.
Το απολύτως tailor made εσωτερικό της S-Class διαμορφώνεται ανάλογα με τις επιθυμίες του ιδιοκτήτη της στους τομείς των χρωμάτων, των δερμάτινων επενδύσεων, της χρήσης ξύλου ή μετάλλου, σε οτιδήποτε με λίγα λόγια δεν επηρεάζει τη βασική αρχιτεκτονική του.
Πάνω από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με τις διαφορετικές επιλογές απεικόνισης των δεδομένων βρίσκεται το head-up display με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας αξιοποιώντας μια τρισδιάστατη τεχνική που παραπέμπει σε 3D εφέ χωρίς τη χρήση ειδικών γυαλιών καθώς σε κάθε μάτι προβάλλεται μια ελαφρώς διαφορετική εικόνα.
Η διάσταση της σχεδόν τετράγωνης οθόνης αφής στην κεντρική κονσόλα προσεγγίζει τις 13 ίντσες αποτελώντας το κέντρο ελέγχου βασικών συστημάτων του αυτοκινήτου, με το σύστημα infotainment MBUX στην πρόσφατη αναβάθμισή του να λειτουργεί ανεξάρτητα για καθέναν από τους επιβάτες των δύο πίσω… θρόνων που θερμαίνονται, ψύχονται και κάνουν μασάζ.
Για πρώτη φορά επίσης συναντάμε τη διάδραση του εσωτερικού ατμοσφαιρικού φωτισμού με τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι υπάρχει η δυνατότητα οπτικών προειδοποιήσεων όχι πια μόνο μέσω του πίνακα οργάνων και του head-up display αλλά και των LED που διατρέχουν τον θάλαμο επιβατών.
Μιλώντας για συστήματα υποβοήθησης, η S-Class διαθέτει οτιδήποτε υπάρχει στον πλανήτη Γη αυτή τη στιγμή, με πιο ιδιαίτερη κατά τη γνώμη μας τη λειτουργία των εξωτερικών αισθητήρων που εποπτεύουν το περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο για ενδεχόμενες πλευρικές συγκρούσεις. Αν εντοπιστεί τέτοιος κίνδυνος τότε στην πλευρά της πιθανής σύγκρουσης η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος αυξάνεται κατά 8 εκατοστά ώστε η ενέργεια της σύγκρουσης να απορροφηθεί από το δάπεδο του οχήματος προστατεύοντας τους επιβάτες.
Παράλληλα η νέα S-Class υποστηρίζει λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 και 4, ανάλογα με τη χώρα προορισμού του αυτοκινήτου και τη νομοθεσία που ισχύει εκεί, με τοι σύστημα DRIVE PILOT να αξιοποιεί στοιχεία από τις κάμερες, τα lidars και τα ραντάρ της αναλαμβάνοντας πλήρως την κατεύθυνση, την επιτάχυνση και την επιβράδυνση της S-Class, παρακολουθώντας τα όρια ταχύτητας αλλά και τις απαγορεύσεις κυκλοφορίας στις επιλεγμένες περιοχές κίνησης.
Μιλώντας για αυτόνομη κίνηση – και γνωρίζοντας ότι οι περισσότεροι θα εντυπωσιαστούν όχι από αυτό αλλά από το ηχοσύστημα της Burmester με subwoofer και 31 ηχεία, το οποίο κοστίζει όσο ένα αυτοκίνητο πόλης – υπάρχει και η δυνατότητα αυτόνομης στάθμευσης μέσω του Intelligent Park Pilot που λειτουργεί σε επιλεγμένους χώρους – εμείς το είδαμε στο Αεροδρόμιο της Στουτγκάρδης.
Ο οδηγός ακινητοποίησε την S-Class, βγήκε από το αυτοκίνητο και στη συνέχεια την παρακολούθησε να φεύγει μόνη της κατευθυνόμενη, χάρη στη λειτουργία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 4, σε μια ειδική θέση στάθμευσης. Αντίστροφα, όταν ο οδηγός επέλεξε να φύγει από το αεροδρόμιο, η S-Class τον συνάντησε στο σημείο που αυτός βρισκόταν, κινούμενη και πάλι αυτόνομα λαμβάνοντας την εντολή μέσω smartphone. Αλλά αυτά συμβαίνουν αν δεν έχεις σοφέρ!
ΣΥΝ: ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
ΠΛΗΝ: ΤΡΟΧΟΙ 20 ΙΝΤΣΩΝ ΕΚΤΟΣ ΒΑΣΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας : 2.925 κ. εκ.
Ισχύς: 286 ίπποι
Ροπή: 600 Nm
Κιβώτιο ταχ.: Αυτόματο 9 σχέσεων
Κατανάλωση: 6,7 λίτρα / 100 χλμ.
0-100 χλμ./ώρα: 6,4΄΄
Μέγιστη ταχ. : 250 χλμ./ώρα
Εκπομπές CO2: 176 γρ./χλμ.
Τέλη κυκλοφορίας: €149,6
Τιμή: Από €140.850