Παρά τη δημοφιλία του μεγαλύτερου και ικανότερου (και εκτός δρόμου) Duster στην ελληνική αγορά, το Sandero αποτελεί διαχρονικά το best-seller μοντέλο της Dacia στην Ευρώπη και το εισαγωγικό βήμα στην γκάμα των μοντέλων της.
Οι συμπαγείς διαστάσεις του σε συνδυασμό με τους επαρκέστατους για αυτές εσωτερικούς χώρους του, έδωσαν την ευκαιρία σε χιλιάδες οδηγούς να αποκτήσουν ένα ασφαλέστερο και «καθαρότερο» λόγω τεχνολογίας καινούργιο αυτοκίνητο με την εγγύηση του ομίλου Renault σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.
Η ίδια κεντρική ιδέα χαρακτηρίζει και την ολοκαίνουργια τρίτη γενιά του μοντέλου, το οποίο διατίθεται στις εκδόσεις Streetway (με αστικά αισθητικά στοιχεία από 11.980 ευρώ) και Stepway (με crossover αύρα από 14.380 ευρώ). Το ενδιαφέρον στοιχείο και στα δύο εντοπίζεται – και – στην ύπαρξη κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης/υγραερίου) που συνοδεύεται από πλήρη εγγύηση πέντε ετών και αποτελεί την πιο αποδοτική σε ό,τι αφορά το κόστος χρήσης επιλογή.
Τοποθετημένο ήδη από το εργοστάσιο, το σύστημα υγραεριοκίνησης εξασφαλίζει σημαντική οικονομία λόγω της χαμηλότερης τιμής πώλησης του υγραερίου (περίπου 0,82 ευρώ/λίτρο) βελτιώνοντας θεαματικά τη συνολική αυτονομία κίνησης σε περίπου 1.400 χλμ. με ένα γέμισμα και των δύο δεξαμενών (βενζίνης και LPG).
Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μέσω διακόπτη ποιο καύσιμο θα χρησιμοποιήσει και πότε, με την ισχύ των 100 ίππων στην επιλογή του LPG να κινεί ικανοποιητικά το μήκους 4 μέτρων αποκλειστικά πεντάθυρο αμάξωμα. Για τους οπαδούς της απόλυτης οικονομίας καυσίμου υπάρχει ακόμη και λειτουργία ECO, ωστόσο εμείς τη χρησιμοποιήσαμε μόνο σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας καθώς μειώνει σημαντικά τους… σφυγμούς του κινητήρα. Χωρίς αυτό πάντως χρειαστήκαμε σχεδόν 6 ευρώ για να διανύσουμε 100 χλμ. αποκλειστικά με υγραέριο και 9 ευρώ για την ίδια απόσταση χρησιμοποιώντας μόνο βενζίνη.
Χωρίς εκπτώσεις
Αυτό που συνήθως χαρακτηρίζει μια μάρκα χαμηλού προϋπολογισμού είναι οι εκπτώσεις στην κατασκευή των αυτοκινήτων της. Το Sandero αποτελεί ευχάριστη εξαίρεση στον κανόνα καθώς σε βασικούς τομείς όπως ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας δεν υπήρξαν εκπτώσεις. Ναι, οι πλαστικές επιφάνειες είναι σκληρές αλλά το φινίρισμα των επιμέρους στοιχείων είναι προσεγμένο, οι διχρωμίες εξωραΐζουν τη μάλλον αυστηρή εικόνα του ενώ η ελεύθερη οθόνη αφής 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό είναι πέρα από πολύ πρακτική και κρίσιμη ως προς τη hi-tech εντύπωση που προσδίδει στο αυτοκίνητο.
Τα άνετα καθίσματα σε συνδυασμό με τα 410 διαθέσιμα λίτρα στον χώρο αποσκευών σε προϊδεάζουν για τον σύνθετο χαρακτήρα του Sandero, που επιχειρεί να λειτουργήσει ταυτόχρονα ως ευρύχωρο supermini αλλά και ως μικρό οικογενειακό όχημα με χρήσιμο εξοπλισμό, ο οποίος στην έκδοση Style της δοκιμής μας περιλαμβάνει πληθώρα στοιχείων – ανάμεσά τους σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε δρόμο με κλίση, ενεργό σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, cruise control με περιοριστή ταχύτητας και λειτουργίες Android Auto και Apple CarPlay.
Στην ερώτηση πόσο ευχάριστο είναι στον δρόμο, η απάντηση είναι απλή: πρόκειται για ένα «εύκολο» αυτοκίνητο, που δίνει προτεραιότητα στην άνεση και όχι στην οδηγοκεντρική αίσθηση, παρέχοντας λόγω της απόστασής του από το έδαφος (από 17,4 έως 20,1 εκατοστά, ανάλογα με το βάρος που μεταφέρει) ευκαιρίες κίνησης πέρα από την άσφαλτο. Η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης δεν διεκδικεί περγαμηνές αλλά στην πράξη φαίνεται να απασχολεί ολοένα και λιγότερους. Οι περισσότεροι θα εκτιμήσουν την καλή ποιότητα κύλισης και την ευρυχωρία που συνεπάγεται το μεταξόνιο των 2,6 μέτρων, κάνοντας τελικά μια έντιμη επιλογή με όρους value for money.
ΣΥΝ: Κατανάλωση, εξοπλισμός, άνεση, χώρος αποσκευών
ΠΛΗΝ: Ηχομόνωση, αίσθηση συστήματος διεύθυνσης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 999 κ.εκ.
Ισχύς: 100 ίπποι
Ροπή: 170 Nm
Κιβώτιο ταχ.: Μηχανικό 6 σχέσεων
Κατανάλωση: 7,4 λίτρα/100 χλμ.
0-100 χλμ./ώρα: 11,9΄΄
Μέγιστη ταχ.: 177 χλμ./ώρα
Εκπομπές CO2: 130 γραμ./χλμ.
Τέλη κυκλ.: €83,2
Τιμή: Από €14.380