Οι κουβανοί εικαστικοί, μου έλεγε λίγο ο κολεξιονέρ Γκαλάτσι-Γκαλάτσι, είναι πολύ ψηλά στο διεθνές χρηματιστήριο της τέχνης.
Αρκετοί από αυτούς έχουν μετακομίσει στη Νέα Υόρκη και στο Λος Αντζελες, παρουσιάζοντας έργα τα οποία πωλούνται σε αστρονομικές κάποιες φορές (για αυτά που είναι) τιμές.
Λατρεύουν το abstract, τα watercolours και τα ατέλειωτα παιχνίδια με το φως. Οι Κουβανοί και οι Αφρικανοί είναι η νέα γενιά εικαστικών που γρήγορα θα αναδειχθεί σε κυρίαρχο του παιχνιδιού. Είτε αυτό έχει να κάνει με το φως είτε με μια ιδιαίτερη τεχνική με οργανικά χρώματα.
Σκέφθηκα να ρωτήσω την πριγκίπισσα Hoor Al Qasimi, επικεφαλής του περίφημου Sharjah Art Foundation (στα Αραβικά Εμιράτα), για το τι ακριβώς συμβαίνει με την καινούργια δυναμική, ιδιαίτερη αυτή γενιά εικαστικών, η ίδια όμως έμοιαζε να απολαμβάνει τη θέα στη «σκοτεινή» θάλασσα της Βουλιαγμένης.
Η γλυκιά Hoor, μέλος της ξακουστής (και όχι μόνο στη Σάρτζα) οικογένειας Qasimi, με πολιτική εξουσία και πλήθος ιδρυμάτων που ασχολούνται με την τέχνη, το περιβάλλον, την κοινωνική προσφορά, ταξίδεψε στην Αθήνα, προσκεκλημένη του καλού της φίλου, γνωστού επιχειρηματία Θανάση Πολυχρονόπουλου και της συζύγου του Ζωής Δημητράκου.
Ολοι μαζί βρεθήκαμε στο «Matsuhisa Athens» μέσα στο «Four Seasons». Δείπνο με black cod, California sushi και διάφορα άλλα από την κουζίνα του Mr. Nobu και πολλές συζητήσεις γύρω από την τέχνη. Διεθνής προσωπικότητα στο art world η Al Qasimi έχει κοινά ενδιαφέροντα με τον κ. Πολυχρονόπουλο της Polyeco. Ο επιχειρηματίας διαθέτει εξαιρετική συλλογή με έργα περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος.