Με δεδομένο ότι το Δίκαιο και η Τέχνη είχαν πάντα κοινούς τόπους με μικρές οντολογικές διαφορές και περισσότερες ομοιότητες, εννοιολογικές και υπαρξιακές, πως θα μπορούσε Τέχνη της ζωγραφικής να ερευνήσει και ν’ αποκρυπτογραφήσει τα θεμέλια όπου εφαρμόζεται το Δίκαιο;
Μια άποψη επί του θέματος έχει η κυρία Ιωάννα Λαχανά, γνωστή ποινικολόγος με διακεκριμένη ακτιβιστική δράση αλλά και παθιασμένη ζωγράφος.
Οι κοινωνικοί αγώνες όπως και η ένθερμη αλληλεγγύη της κυρίας Λαχανά προς όσους έχουν ανάγκη δικανικής βοήθειας – και όχι μόνο – είναι στοιχεία που την χαρακτηρίζουν ως επαγγελματία. Η δουλειά της όμως απέναντι στον καμβά, δεν είναι και τόσο γνωστή – αν και όλα δείχνουν ότι θα γίνει.
«Η «Τέχνη της καραντίνας» είναι το αμφίδρομο εικαστικό αποτύπωμα του Δικαίου από το φυσικό σκοτάδι στο κοινωνικό φως και καταδεικνύει πώς η καταστολή και η ματαίωση, που όλοι βιώσαμε εδώ κι ένα χρόνο, γεννά και παράγει Τέχνη» αναφέρει η ίδια για την «Τέχνη της καραντίνας» όπως ονομάζεται η έκθεσή της που εγκαινιάζεται την ερχόμενη Τετάρτη, 26 Μαίου μετά τις 19.30, στο Comme il FauX Bar της πλατείας Καρύτση
«Ο αριστοτέλειος ορισμός της τραγωδίας είναι αυτός που αποτυπώνει την σχέση Δικαίου και Τέχνης. Η «μίμησις πράξεως σπουδαίας καὶ τελείας» που καταλήγει στην «τῶν τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν» είναι οι παράλληλοι δρόμοι δυο διαφορετικών πεδίων έκφρασης, κοινωνικής και καλλιτεχνικής τάξης και φύσης.»
Παρότι αρχικώς η «ιαματική» διαμεσολάβηση της «Τέχνης της καραντίνας» είχε αποδέκτες φίλους της Ι. Λαχανά, η ώρα να μοιραστεί αυτό το εικαστικό της αποτύπωμα με το ευρύτερο κοινό, έχει έρθει.
Στα εγκαίνια της έκθεσης ο Τάσος Μπιρσίμ θα σκηνοθετήσει την performance «σύνδρομο Stendhal» με πρωταγωνίστρια την Μαρία Εγγλεζάκη, ενώ αργότερα ο δικαστικός επιμελητής Αντώνης Σαραντίδης θα επιδώσει ένα έργο της Ι. Λαχανά στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, που υποστηρίζει την εκδήλωση (σε επιμέλεια Εντι Ντ’ Αρτζέντο)