Δέκα σημαντικές αλλαγές διακρίνει κανείς στον Νέο Κανονισμό Προγραμμάτων Χρηματοδότησης της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Παραγωγής του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου που ανακοινώθηκε σήμερα.

1. Αυξάνει το μέγιστο όριο της χρηματοδότησης σε όλα τα Προγράμματα.

2. Χρηματοδοτεί την 1η ταινία, σε όλα τα είδη της και σε όλες τις φάσεις της ανάπτυξης και της παραγωγής της, κάνοντας έτσι το Ε.Κ.Κ. συνοδοιπόρο των πρωτοεμφανιζόμενων δημιουργών.

3. Ενισχύει το ντοκιμαντέρ συμπεριλαμβάνοντάς το για πρώτη φορά σε όλες τις φάσεις της παραγωγής του και σε όλα τα Προγράμματα Χρηματοδότησης.

4. Πριμοδοτεί το animation και το ενισχύει σε όλες τις φάσεις του, ενδυναμώνοντας έτσι και το στάδιο της ανάπτυξής που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για το είδος.

5. Ενθαρρύνει τη σύνδεση κινηματογραφικής παιδείας και κινηματογραφικής παραγωγής, προβλέποντας αμειβόμενη θέση απασχόλησης τελειόφοιτων ή απόφοιτων κινηματογραφικών σχολών σε παραγωγές που χρηματοδοτεί το Ε.Κ.Κ.

6. Δίνει ιδιαίτερο βάρος στην έτοιμη ταινία χρηματοδοτώντας την για πρώτη φορά με παρόμοιο τρόπο με αυτόν που ισχύει και στα υπόλοιπα Χρηματοδοτικά Προγράμματα του Ε.Κ.Κ.

7. Στηρίζει για πρώτη φορά κινηματογραφικά έργα που μπορούν να ολοκληρωθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα και με πολύ χαμηλό προϋπολογισμό, αποσκοπώντας ν’ αναδείξει δημιουργούς με αισθητική τόλμη και καλλιτεχνικό ρίσκο.

8. Πριμοδοτεί κινηματογραφικά έργα με θεματική γύρω από τη νεανική ηλικία επιδιώκοντας την ανάπτυξη του κοινού, ιδιαίτερα του παιδικού και εφηβικού.

9. Ενθαρρύνει την προαγωγή της συμπεριληπτικότητας, της προσβασιμότητας και της συμμετοχικότητας στη διαδικασία δημιουργίας κινηματογραφικών έργων. Στο πλαίσιο αυτό επιδοτεί επιπλέον σχέδια μικρού μήκους που απασχολούν γυναίκες σε βασικές ειδικότητες.

10. Αναβαθμίζει τη σχέση του Ε.Κ.Κ. με τους συμβαλλόμενους παραγωγούς επιταχύνοντας τις διαδικασίες, όσον αφορά την υποβολή προτάσεων ή την εξέλιξη των σχεδίων που έχουν προεγκριθεί.

Σύμφωνα με το Ε.Κ.Κ. ο κανονισμός αυτός εισάγει «μια νέα φιλοσοφία για τον ρόλο του Ε.Κ.Κ. μπροστά στις σύγχρονες απαιτήσεις της παραγωγής των ταινιών. Στηρίζει την ελληνική κινηματογραφία και ενισχύει την εξωστρέφειά της στο πλαίσιο των διεθνών συμπαραγωγών. Δημιουργεί ένα νέο περιβάλλον ψηφιακής κατάθεσης των προτάσεων, κάνοντας αποδοτικότερη τη λειτουργία της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Παραγωγής. Ευνοεί την ανάπτυξη, την εξέλιξη και την ανανέωση του έμψυχου δυναμικού της ελληνικής κινηματογραφίας.»

Από τα παραπάνω, δύο είναι τα ουσιαστικά ερωτήματα που προκύπτουν:

α) Θα ξεφύγουν όλα τα παραπάνω από τη θεωρία των όμορφων λέξεων για να γίνουν όντως πράξη;

β) Θα γίνει αντιληπτή στους Ελληνες κινηματογραφιστές η καλή (όπως δείχνει τουλάχιστον) πρόθεση του οργανισμού; Η’ θα εξακολουθήσουν να αντιμετωπίζουν το Ε.Κ.Κ. με επιφύλαξη σαν να είναι εχθρός τους και όχι σύμμαχος;

Γιατί χωρίς αυτά τα δύο, δεν πρόκειται να αλλάξει απολύτως τίποτα.

——————————————-

Δείτε τον Νέο Κανονισμό Προγραμμάτων Χρηματοδότησης