«Σχεδόν δύο χρόνια πριν, εντελώς απρόοπτα, χτύπησε το τηλέφωνό μου και στην άλλη άκρη της γραμμής ήταν ένας μοναχός, ο οποίος με ξάφνιασε ζητώντας μου την άδεια να χρησιμοποιήσει ένα κομμάτι μου ορχηστρικό – από έναν δίσκο που είχα κάνει για τη Σμύρνη – για τις ανάγκες ενός ντοκιμαντέρ που θα περιέγραφε τον βίο ενός μοναχού. Οπως καταλαβαίνετε, είναι δύσκολο να ταιριάξει η μουσική από μια ολοκληρωμένη δουλειά σε κάτι τελείως άλλο. Είχαμε μόλις έναν μήνα μπροστά μας και αποφάσισα να πάω μαζί με έναν συνεργάτη μου στα γυρίσματα στο Αγιο Ορος, συγκεκριμένα στη Μονή Βατοπαιδίου, όπου μας παραχώρησαν έναν χώρο, και έστησα ένα μικρό, φορητό στούντιο. Εβλεπα την εικόνα και πάνω της έγραφα τα μουσικά θέματα. Επρόκειτο για μια συγκλονιστική εμπειρία σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας, συνυφασμένης με έναν πολύ αυστηρό ασκητικό τρόπο ζωής, τον αγιορείτικο».
Ετσι ξεκινά την αφήγησή του ο γνωστός συνθέτης Ανδρέας Κατσιγιάννης, ιδρυτής της ορχήστρας Εστουδιαντίνα, σχετικά με την περιπέτεια που οδήγησε στη δημιουργία του δίσκου «Μεγάλες Ωρες Ι – Της Σιωπής ο Τόπος» στον οποίο συμμετέχουν και ο Γιώργος Νταλάρας με τον αμερικανό ηθοποιό και τραγουδιστή Τζόναθαν Τζάκσον. Τους στίχους υπογράφουν η Λίνα Νικολακοπούλου, η Ελένη Φωτάκη και ο Αλέξανδρος Φωτεινός, ενώ υπάρχει μελοποιημένο και ένα ποίημα του Νίτσε. Στο ΒΗΜΑgazino που κυκλοφορεί μαζί με το «Βήμα της Κυριακής», ο Γιώργος Νάστος συνομιλεί με τον μουσικοσυνθέτη και τους δύο ερμηνευτές με αφορμή αυτό το τόσο κατανυκτικό έργο.