Είναι ένα μουσείο που κατέχει τη μεγαλύτερη και σπουδαιότερη συλλογή έργων σύγχρονης τέχνης εκτός «Δυτικού Κόσμου». Μια συλλογή που δεν βλέπει ιδιαίτερα το φως, όχι μόνο επειδή το μεγαλύτερο μέρος του κτιρίου που τη φιλοξενεί αναπτύσσεται υπόγεια, με μια ελικοειδή σπείρα που πολύ θυμίζει την αντίστοιχη υπέργεια του μουσείου Γκουγκενχάιμ στη Νέα Υόρκη, αλλά κυρίως επειδή η θεματική ορισμένων πινάκων είναι απαγορευτική μετά την Ιρανική Επανάσταση.
Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Τεχεράνης (TΜoCA) στέκει αγέρωχο από το 1977, χρονιά που εγκαινιάστηκε παρουσία της αυτοκράτειρας που το δημιούργησε της τρίτης συζύγου του σάχη του Ιράν Μοχάμεντ Ρεζά Παχλαβί, Φαράχ Ντιμπά. Μια αμερικανίδα επιμελήτρια, η οποία εργάστηκε ως σύμβουλος και ερευνήτρια για τη δημιουργία της συλλογής που σήμερα κοστολογείται στα 3 δισεκατομμύρια δολάρια, φέρνει ξανά στο προσκήνιο το παραγνωρισμένο μουσείο μέσα από ένα ενδιαφέρον βιβλίο.
Στο ΒΗΜΑgazino που κυκλοφορεί μαζί με το «Βήμα της Κυριακής», η Μαριλένα Αστραπέλλου μάς ξεναγεί στους θησαυρούς του, έργα όπως το «Mural on Indian Red Ground» (1950) του Τζάκσον Πόλοκ, το οποίο κοστολογείται σήμερα στα 250 εκατ. δολ., αλλά και όλων των καλλιτεχνών που έχουν γράψει την Ιστορία της σύγχρονης δυτικής τέχνης.