Στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα MEGA μίλησε ο ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, αναφορικά με το πώς θα γίνει το επερχόμενο άνοιγμα της εστίασης, αλλά και το θέμα των εισπρακτικών εταιριών, που ακόμα και τις ημέρες του Πάσχα συνεχίζουν να ενοχλούν επίμονα τους οφειλέτες.
Αντίστροφη μέτρηση για το άνοιγμα της εστίασης
Κι ενώ απομένουν λίγες ημέρες για το άνοιγμα της εστίασης, στις 3 του μήνα, ο κ. Σταμπουλίδης προχωρά σε διευκρινίσεις σχετικά με το άνοιγμα των μαγαζιών.
Ο,τι είναι σε καφέ θα ανοίξει
«Σήμερα ή αύριο θα εκδοθεί η ΚΥΠ που θα περιγράφει πώς θα λειτουργήσουν οι επιχειρήσεις εστίασης. Θα λειτουργήσουν αρχικά μόνο οι επιχειρήσεις με εξωτερικούς χώρους, μόνο με καθήμενους πελάτες, και με ανάλογα του χώρου τραπεζοκαθίσματα. Θα πάμε έτσι για ένα διάστημα, να δούμε πώς συμπεριφέρονται και οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις, προκειμένου να κερδίσουμε χρόνο επιδημιολογικά. Ό,τι είναι σε καφέ, θα ανοίξει, και θα λειτουργήσει στους εξωτερικούς του χώρους. Εμείς θέλουμε τα υγειονομικού τύπου καταστήματα που χαρακτηρίζονται ως εστίασης, να λειτουργήσουν. Υπάρχουν κενά με τους κωδικούς δραστηριότητας, και σήμερα θα καταλήξουμε στο πλαίσιο», εξήγησε ο κ. Σταμπουλίδης.
Πακέτο στήριξης για όσους δεν έχουν εξωτερικούς χώρους
«Με όσους δεν έχουν εξωτερικούς χώρους και δεν μπορούν να ανοίξουν, θα συνεχιστεί για όλο το Μάιο το πακέτο στήριξης για την εστίαση, και ως προς τα ενοίκια, και ως προς τη δυνατότητα να θέτουν το προσωπικό σε αναστολή. Για αυτούς που δε θα μπορέσουν να λειτουργήσουν, παρόλο που επαναλειτουργεί ο κωδικός, θα συνεχίσουν να ισχύουν τα μέτρα στήριξης», ξεκαθάρισε ο ίδιος.
«Βλέπουμε μεγάλη πειθαρχία ως προς την τήρηση των μέτρων. Θέλουμε οι πολίτες να αντιληφθούν ότι είναι πολύ σημαντικός αυτός ο μήνας, δεν είναι ώρα να πάμε έξω να ξεσαλώσουμε», τόνισε κλείνοντας ο κ. Σταμπουλίδης.
Τσουνάμι» καταγγελιών για τις εισπρακτικές
«Υπάρχουν δύο επιπέδων πεδία δράσης. Το ένα το καλύπτουμε πλήρως εμείς και αφορά στις εισπρακτικές εταιρίες που είναι στον κατάλογο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, και υπάρχουν και οι δικηγορικές εταιρίες, που παράγουν εφάμιλλο έργο και δεν εναπόκεινται στο πεδίο ελέγχου μας.
Η συντριπτική πλειοψηφία των καταγγελιών αφορούν επιχειρήσεις που από πίσω βρίσκονται δικηγορικά γραφεία που εκτελούν το ρόλο της εισπρακτικής εταιρείας. Εκεί δεν έχουμε τη δυνατότητα να παρέμβουμε.
Υπάρχει θέμα θεσμικής προσέγγισης του ζητήματος. Είμαστε μπροστά στην ανάδειξη του κενού και νομίζω πως και το υπουργείο Δικαιοσύνης πλέον είναι ώριμο για να παρέμβει. Γ
ια να προστατεύσουμε τον καταναλωτή πρέπει είτε να δημιουργήσουμε νέο πλαίσιο στο οποίο να περιλαμβάνονται και οι δικηγορικές εταιρίες που παράγουν ίδιο έργο με τις εισπρακτικές, ή αυτός που παραγγέλνει από τις εταιρίες να παράξουν την υπηρεσία της όχλησης, να είναι αυτός που θα τεθεί στο πεδίο του ελέγχου μας», εξήγησε ο κ. Σταμπουλίδης για το θέμα των εισπρακτικών εταιριών.
«Για τις εισπρακτικές που υπόκεινται στο πεδίο ελέγχου μας, έχουμε επιβάλει πρόστιμα δεκάδων χιλιάδων. Δεν προβλέπεται κλείσιμο της εισπρακτικής εταιρίας. Αυτό που γίνεται είναι να επιβάλλονται κυρώσεις. Οι δανειολήπτες πρέπει να απευθυνθούν στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, προκειμένου να δούμε από πού προέρχεται η όχληση. Υπάρχει πλαίσιο για τον τρόπο που γίνεται η όχληση. Η εισπρακτική εταιρία έχει δικαίωμα να οχλήσει σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο. Ζητούμε όλο το cd με την καταγραφή της επικοινωνίας, μετά ζητούμε εξηγήσεις, και επιβάλουμε κυρώσεις. Προσεχώς θα έχουμε ρύθμιση που θα θεραπεύει το κενό», πρόσθεσε στο ίδιο θέμα.