Ενός e-tron μύρια έπονται και η Audi, μετά την ευρωπαϊκή επίσημη πρώτη του Q4 e-tron αποκάλυψε από την έκθεση της Σαγκάης το επόμενο ηλεκτροκίνητο project της με την μορφή ενός πρωτοτύπου το οποίο, από το 2023, θα αποτελέσει το ηλεκτρικό μέλος της γκάμας του A6.
To Α6 e-tron concept όπως ονομάζεται είναι το πρώτο μοντέλο της Audi που αξιοποιεί την νέα ηλεκτρική πλατφόρμα της Audi, Premium Platform Electric η οποία σύμφωνα με τις συστάσεις της Audi είναι ιδανική για αυτό που αποκαλεί «flat cars» δηλαδή τετράθυρα, coupe και station wagon με χαμηλό ύψος σε αντιδιαστολή με τα compact SUV, τα crossover και τα hatchback τα οποία εξυπηρετούνται καλύτερα από την πλατφόρμα MEB.
Ενδεικτική της επιχειρηματολογίας της Audi περί “flat cars” είναι η coupe (Sportback βάσει του λεξιλογίου της Audi) σιλουέτα του A6 e-tron concept με διαστάσεις 4,96 μέτρα μήκος, 1,96 πλάτος και μόλις 1,44 μ. ύψος. Για λόγους σύγκρισης, αξίζει να σημειωθεί ότι τα αντίστοιχα μεγέθη για το μέχρι σήμερα γνωστό Α6 συνοψίζονται σε 4,94 μ. μήκος, 1,87 μ. πλάτος και 1,46 μ. ύψος.
Φυσικά για όλους του ευνόητους λόγους και κυρίως για να μην υπάρχουν αλληλοεπικαλύψεις με την plug-in υβριδική παραλλαγή του A6, η έκδοση παραγωγής του A6 e-tron θα υιοθετήσει μια δική της ξεχωριστή αισθητική η οποία δεν αναμένεται να απέχει πολύ από το παρόν πρωτότυπο το οποίο σύμφωνα με τις συστάσεις βρίσκεται κατά 95% κοντά στην έκδοση παραγωγής.
Πριν περάσουμε στην σχεδίαση, αξίζει να σημειωθεί ότι το A6 e-tron Concept αξιοποιεί ειδικού σχεδιασμού ανάρτηση αποτελούμενη από διάταξη πολλαπλών συνδέσμων μπροστά και πίσω σε συνδυασμό με ενεργή αερανάρτηση η οποία φροντίζει να αντισταθμίσει το επιπλέον βάρος των μπαταριών.
Επίσης παρά την ηλεκτροκίνητη φύση του, χάρη στις ιδιαιτερότητες που επιφυλάσσει το ηλεκτρικό «δάπεδο», το A6 e-tron αναμένεται να είναι από τα πλέον ευρύχωρα και χρηστικά μέλη της γκάμας του A6.
Οι μπαταρίες τοποθετούνται στο δάπεδο ανάμεσα στον μπροστινό και στον πίσω άξονα και εν προκειμένω πρόκειται για συστοιχίες ιόντων λιθίου με απόδοση 100 KWh οι οποίες υπόσχονται αυτονομία «άνω των 700 χλμ.» την μεγαλύτερη που έχει ανακοινώσει μέχρι στιγμής η Audi για ηλεκτροκίνητο μοντέλο της.
Η μπαταρία αναλαμβάνει να τροφοδοτεί με ενέργεια δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνδυαστικής ισχύος 476 ίππων και 800 Νm ροπής. Σύμφωνα με την Audi, ως μοντέλο παραγωγής το A6 e-tron το οποίο θα αξιωθεί με παραπάνω από μία εκδόσεις, αναμένεται να προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο των επτά δευτερολέπτων –το μέγιστο. Σε ό,τι αφορά την συγκεκριμένη έκδοση η οποία αναμένεται να είναι η ισχυρότερη ο χρόνος για το sprint των «0-100» οριοθετείται σε 4,0 δευτερόλεπτα.
Φυσικά, όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς θα υπάρξουν πολλές διαμορφώσεις οι οποίες εκτός από τη διαφορετική ισχύ και αυτονομία θα είναι διαφορετικές και ως προς την μετάδοση της κίνησης καθώς θα υπάρξουν quattro και δικίνητες εκδόσεις.
Σε ό,τι αφορά την φόρτιση, η αρχιτεκτονική PPE επωφελείται από κύκλωμα 800 Volt το οποίο επιτρέπει την αναπλήρωση της ενέργειας σε ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος 270 kW. Αυτό σε χρόνο μεταφράζεται στη δυνατότητα του Α6 e-tron να αναπληρώσει το 80% της ενέργειάς του, δηλαδή όση χρειάζεται για περίπου 300 χλμ. αυτονομίας, σε μόλις 25 λεπτά.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση, εκτός από τις προσεκτικά σμιλεμένες επιφάνειες που δίνουν το στίγμα ενός κομψού τετράθυρου coupe με αεροδυναμικό συντελεστή μόλις 0.22, η Audi έχει επιδείξει ιδιαίτερη σπουδή σε ό,τι αφορά τα φωτιστικά σώματα του A6 e-tron.
Aναλυτικότερα στο μπροστινό τμήμα αξιοποιείται τεχνολογία ψηφιακών matrix LED ενώ πίσω τεχνολογία OLED. Η τελευταία δίνει τη δυνατότητα παραμετροποίησης με τους μελλοντικούς ιδιοκτήτες του να μπορούν να επιλέξουν το μοτίβο ή την φωτεινή ταυτότητα του αυτοκινήτου τους.
Επίσης, φώτα προτζέκτορες τοποθετούνται και στα πλευρικά τμήματα τα οποία συνδυαστικά με τα συστήματα ασφάλειας και επιτήρησης μπορούν να προβάλλουν προειδοποιητικές ενδείξεις και εικόνες αλληλεπιδρώντας με πεζούς και ποδηλάτες.
Ως προτζέκτορες μπορούν να λειτουργήσουν και τα κεντρικά φωτιστικά σώματα που μπορούν να προβάλλουν στοιχεία από το infotainment σε μια μεγάλη επιφάνεια, επιτρέποντας για παράδειγμα, στον οδηγό, ενόσω περιμένει να ολοκληρωθεί η φόρτιση, να παίζει video games, σε μια ευμεγέθη οθόνη αντί της οθόνης του κινητού του.
Αν και όλα τα παραπάνω δεν αναμένεται να «επιβιώσουν» στην έκδοση παραγωγής, ένα μεγάλο μέρος θα αποτελέσει μέρος των επιλογών στο πλαίσιο της προσπάθειας της Audi να δημιουργήσει μια ξεχωριστή προσωπικότητα για τις ηλεκτρικές εκδόσεις του A6.